  • 1. Data: 2016-09-20 10:54:45
    Temat: miernik pojemności akumulatorów - polecicie coś?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    poszukuję testera/miernika który pokaże mi pojemność akumulatora 12V, do
    pomiaru akumulatorów żelowych/AGM/PB o pojemności od 5Ah do 100Ah (mile
    widziane do 120Ah). W 95% przypadków będzie służył do pomiaru aku
    żelowych o pojemności 5 - 18Ah, pozostałe 5% to akumulatory własne
    samochodowe
    Cena: tak do 1000zł, może 1500zł
    Dodatkowe funkcje typu drukarka, połączenie z komputerem itp nie wymagane

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-09-20 10:56:08
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.09.2016 o 10:54, ddddddddd pisze:
> [...]
    > Cena: tak do 1000zł, może 1500zł
    > Dodatkowe funkcje typu drukarka, połączenie z komputerem itp nie wymagane

    aha, pomiar małych żelówek ma trwać krótko (kilkanaście-kilkadziesiąt
    sekund), nie ileś godzin...

    Łukasz

  • 3. Data: 2016-09-20 11:24:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >aha, pomiar małych żelówek ma trwać krótko (kilkanaście-kilkadziesiąt
    >sekund), nie ileś godzin...

    To nie wiem czy tak sie da.
    Mialem kiedys akumulator w samochodzie, ktory krecil zdrowo
    rozrusznikiem, ale mu juz tylko 4Ah zostaly.

    W kilkanascie s tego nie ustalisz.

    A co gorsza - rozladowanie w celu pomiaru pojemnosci szkodzi
    akumulatorowi olowiowemu-rozruchowemu i lepiej tego nie robic.

    J.

  • 4. Data: 2016-09-20 12:32:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 10:54:45 +0200, ddddddddd napisał(a):

    > poszukuję testera/miernika który pokaże mi pojemność akumulatora 12V

    Powodzenia :) Nie ma innej metody jak testowe naładowanie i rozładowanie
    w kontrolowanych warunkach. Do tego ci wystarczy zwykły multimetr i parę
    żarówek plus charakterystyka aku (patrz dane producenta lub jakieś
    ogólne).
    Do pobieżnej oceny stanu aku wystaczy go obciążyć sensownym prądem i
    sprawdzić jak mocno spada napięcie - ocenisz wtedy oporność wewnętrzną
    aku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-09-20 15:26:59
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > Do pobieżnej oceny stanu aku wystaczy go obciążyć sensownym prądem i
    > sprawdzić jak mocno spada napięcie - ocenisz wtedy oporność wewnętrzną

    producent nie podaje żadnych danych (sprawdzałem- chociażby Bosch S5
    100Ah który mam w aucie)
    ogólne... no niby jest, taki 100Ah powinien mieć 1-2mOmy, mój ma więcej
    - chyba 6mOmów - ale czy faktycznie powinien mieć mniej? Nie wykluczam
    że aku do bani, nie mierzyłem żadnego sprawnego.
    Mój przyrząd pomiarowy to ładowarka Imax B6 mini - ale nawet nie wiem na
    jakiej zasadzie mierzy

    Łukasz

  • 6. Data: 2016-09-20 15:49:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 15:26:59 +0200, ddddddddd napisał(a):

    > Mój przyrząd pomiarowy to ładowarka Imax B6 mini - ale nawet nie wiem na
    > jakiej zasadzie mierzy

    No tego to ja nie wiem tym bardziej :) Ale trudno sobie wyobrazić inną
    metodę niż pomiar spadku napięcia pod obciążeniem. No i pamiętaj o dużej
    zmienności parametrów w funkcji temperatury. Na ogół podaje się je i
    mierzy w temp. pokojowej, 20 stC
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2016-09-20 18:13:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ogólne... no niby jest, taki 100Ah powinien mieć 1-2mOmy, mój ma
    >więcej - chyba 6mOmów - ale czy faktycznie powinien mieć mniej?

    No, takie bydle to ma prad rozruchowy pewnie kolo 1000A, no 700
    chocby.
    Nie wiem jaki oni zakladaja spadek napiecia, ale przy 6mOhm to by bylo
    6V - troche duzo.
    A to w dodatku powinno byc przy bodajze -20C

    >Nie wykluczam że aku do bani, nie mierzyłem żadnego sprawnego.
    >Mój przyrząd pomiarowy to ładowarka Imax B6 mini - ale nawet nie wiem
    >na jakiej zasadzie mierzy

    I tu moze byc jedna kwestia, a druga - jak podlaczona do tego aku ?
    6mOhm to moze byc na stykach.

    J.

  • 8. Data: 2016-09-20 18:32:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ddddddddd" <d...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Cena: tak do 1000zł, może 1500zł
    > Dodatkowe funkcje typu drukarka, połączenie z komputerem itp nie wymagane

    https://www.arpol.pl/sswn/gold-ibt_inteligentny_test
    er_akumulatorow-1982.html

    https://www.alarmnet.com.pl/sklep//karta/700

    Nie wiem na jakiej zasadzie mierzy. W instrukcji jest tylko nic nie znaczący
    opis:
    "JAK DZIAŁA GOLD-IBT?
    GOLD-IBT nie mierzy rezystancji i przewodności, w zamian w trakcie testu
    wysyła impulsy o określonej

    częstotliwości. Opatentowany, neutralny dla akumulatora program analizuje
    procesy chemiczne zachodzące

    podczas testu i dostarcza informacji o pojemności akumulatora."

    Kolega używał takiego i w jego ocenie miernik dawał wiarygodne wyniki. Gdy w
    czasie przeglądu okresowego akumulatorów miernik pokazywał znaczny spadek
    pojemności, to niedługo potem centralka alarmowa zaczynała zgłaszać
    koniecznośc wymiany akumulatora.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2016-09-21 06:06:57
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.09.2016 o 18:13, J.F. pisze:
> [...]
    > A to w dodatku powinno byc przy bodajze -20C

    > I tu moze byc jedna kwestia, a druga - jak podlaczona do tego aku ?

    no właśnie - pewnie na stykach, bo nie widzę w niej opcji kalibracji,
    nie da się też wykonać pomiaru na samych kablach, bez akumulatora

    Łukasz

  • 10. Data: 2016-09-24 11:01:49
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-09-20 o 10:54, ddddddddd pisze:
> [...]
    > Cena: tak do 1000zł, może 1500zł
    > Dodatkowe funkcje typu drukarka, połączenie z komputerem itp nie wymagane

    avt5500