  • 1. Data: 2016-09-24 22:51:23
    Temat: miernik spaliłem. czy da się naprawić?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    podłączyłem miernik za 19.99 tak niefortunnie że prąd ładujący
    kondensator przekroczył znacznie zakres. ułamek sekundy, ale coś
    wyraźnie pstryknęło w mierniku. po wybraniu amperomierza pojawiają się
    wskazania kompletnie z kosmosu, pływające po całym zakresie pomiarowym.
    amperomierz ma nieskończoną rezystancje. pomyślałem sobie ze szczęśliwie
    dlamnie padł bezpiecznik, ale po otwarciu urządzenia okazało się że
    bezpiecznika brak przynajmniej takiego szklanego rurkowego. w zasadzie
    na płytce jest klasyczny kondensator dioda parę części smd i glut z
    układem scalonym. Czy da się to naprawić? Znaczy padł zalany scalak, a w
    zasadzie amperomierz w nim, czy jednak spawdzać opór każdego smd-ka?

    ToMasz

    http://dawmar-narzedzia.pl/shop/cyfrowy-miernik-uniw
    ersalny-p-6052.html

  • 2. Data: 2016-09-24 23:44:34
    Temat: Re: miernik spaliłem. czy da się naprawić?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-24 22:51, ToMasz wrote:
    > Czy da się to naprawić?

    Oczywiście, za 19.99 widzialem dzisiaj zestaw naprawczy w Netto. Naprawa
    najskuteczniejsza z możliwych.

  • 3. Data: 2016-09-25 00:10:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Oczywiście, za 19.99 widzialem dzisiaj zestaw naprawczy w Netto. Naprawa
    > najskuteczniejsza z możliwych.

    To samo miałem napisać :)

    Często tępimy to różnych gimbusów, którzy na pytanie o byle awarię piszą
    "kup nowe" albo "po co będziesz naprawiał".
    Ale w tym przypadku taka odpowiedź jest uzasadniona.

    Co innego, gdyby to był stary Lavo, jakiś Fluke, czy choćby Metex -
    wtedy warto by się zastanawiać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-09-25 04:25:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Sebastian Biały pisze tak:

    > Oczywiście, za 19.99 widzialem dzisiaj zestaw naprawczy w Netto.
    > Naprawa najskuteczniejsza z możliwych.

    Jakby się dobrze zakręcić to 11.99 w kerfurze czasami albo Auchan.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 5. Data: 2016-09-25 04:34:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > da się to naprawić? Znaczy padł zalany scalak, a w zasadzie
    > amperomierz w nim, czy jednak spawdzać opór każdego smd-ka?

    Kiedy przeciążyłeś bocznik amperomierza to dostał on rozwarcia i
    napięcie pojawiające się na nim uszkodziło pewnie wejście pomiarowe w
    tym scalaku glucie także odszedł do miernikowego nieba.

    W takich wypadkach mierzy się omorzemierzem uszkodzony zakres
    amperomierza. Jeśli po wymianie rezystora-bocznika na nowy wskazania
    nadal wariują to zgrabnym lobem do kosza.

  • 6. Data: 2016-09-25 10:54:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W takich wypadkach mierzy się omorzemierzem uszkodzony zakres
    > amperomierza. Jeśli po wymianie rezystora-bocznika na nowy wskazania
    > nadal wariują to zgrabnym lobem do kosza.

    spalony zakres to 200mA. czyli kabelki były wpięte tak samo jak przy
    pomiarze napięcia. jak wygląda w takim przyadku rezystor- bocznik? może
    być smd? Jak go trafiło to będzie miał widoczne uszkodzenie (przez lupę)
    czy nie?

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-09-25 12:09:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > przy pomiarze napięcia. jak wygląda w takim przyadku rezystor-
    > bocznik? może być smd? Jak go trafiło to będzie miał widoczne

    Mały rezystor smd 1 om po lewej, koło bocznika z drutu. Zmierz go
    czy ma 1 om. Jak nie ma to uszkodzony. Może być nie widać pod lupą.
    Przedzwoń przejście do niego od zacisków miernika. Jeśli nie ma
    przejścia to w ostateczności odkręć płytkę i zobacz czy scieżki
    włącznika nie spalone.

    Masz dwie trzy próby odkręcania płytki. Potem wyswietlacz może przestać
    kontaktować dobrze. Nie przekręć gwintów bo to szajs plastk.

  • 8. Data: 2016-09-25 14:29:33
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 25.09.2016 o 00:10, Adam pisze:

    > To samo miałem napisać :)
    >
    > Często tępimy to różnych gimbusów, którzy na pytanie o byle awarię piszą
    > "kup nowe" albo "po co będziesz naprawiał".
    > Ale w tym przypadku taka odpowiedź jest uzasadniona.

    No co ty? A wartość edukacyjna takiej naprawy?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2016-09-25 15:06:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-25 14:29, Mario wrote:
    > No co ty? A wartość edukacyjna takiej naprawy?

    Wartość edukacyjna: jak za pomocą śrubokręta zerwać żywicę na krzemie w
    poszukiwaniu czegoś naprawialnego aby nigdy tego nie zrobić drugi raz.

  • 10. Data: 2016-09-25 19:06:48
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Oczywiście, za 19.99 widzialem dzisiaj zestaw naprawczy w Netto. Naprawa
    > najskuteczniejsza z możliwych.

    ROTFL!!!

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"