  • 1. Data: 2009-07-26 11:47:10
    Temat: mierzenie natężenia pola elektromagnetycznego
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy istnieje jakiś prosty sposób na zmierzenie natężenia pola
    elektromagnetycznego? Nie chodzi mi o ogromną dokładność a raczej
    porównanie (miasto - wieś, tuż przy telefonie komórkowym, pod wieżą BTS,
    pod linią wysokiego napięcia etc.)

  • 2. Data: 2009-07-26 13:52:47
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Atlantis" napisał:
> [...]
    > elektromagnetycznego? Nie chodzi mi o ogromną dokładność a raczej
    > porównanie (miasto - wieś, tuż przy telefonie komórkowym, pod wieżą BTS,

    jeszcze jest kwestia częstotliwości tego pola, albo szerokości jego
    pasma?:O)
    najprosciej to można to zrobić w ten sposób że dysponując elementem
    prostowniczym o paśmie przenoszenia częstotliwości jaki cię interesuje
    (dioda) robisz prostownik, na wejście dajesz antene na to pasmo, a na
    wyjściu kondensatorek wygładzajacy i mikroamperomierz, moze byc?:O)

  • 3. Data: 2009-07-26 14:29:46
    Od: "awiesiek" <a...@w...pl>

> [...]
    > wirusow 4279 (20090726) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Uszanowanie

    Bez stosownego miernika , ani rusz .
    Tu masz kilka .
    http://www.introl.pl/katalog/przyrzady_przenosne/mie
    rniki_pola/tes1390.htm

    --
    awiesiek

    4279 (20090726) __________

  • 4. Data: 2009-07-26 16:47:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    awiesiek pisze:

    > Bez stosownego miernika , ani rusz .
    > Tu masz kilka .
    > http://www.introl.pl/katalog/przyrzady_przenosne/mie
    rniki_pola/tes1390.htm

    Hmmm, znowu sklep/producent z utajnionymi cenami tylko dla wybrańców...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-07-26 17:17:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Hmmm, znowu sklep/producent z utajnionymi cenami tylko dla wybrańców...

    Ceny pewnie z kosmosu... Ciekawe ile sobie mogą życzyć za takiego TES-92. ;)

  • 6. Data: 2009-07-26 19:14:44
    Od: "awiesiek" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, znowu sklep/producent z utajnionymi cenami tylko dla wybrańców...

    --
    > Adam Dybkowski
    > http://dybkowski.net/

    He he , nie może być drogi , przecież to chiński produkt z Tajwanu .
    http://www.tes.com.tw/emf.htm
    http://www.tes-meter.com/tes92.htm
    http://cn.made-in-china.com/china-products/productvi
    ewLowEqzrPhahv/%E9%AB%98%E9%A2%91%E8%BE%90%E5%B0%84%
    E6%B5%8B%E8%AF%95%E4%BB%AA+(TES-92).html
    http://www.alibaba.com/product-gs/226240625/Electro_
    Smog_Meter_TES_92.html
    http://shop.cpu.com.tw/product-20_1038_109-18785.htm
    Lada moment podobne będą po 49,95 w Biedronce :-))

    --
    awiesiek

    4279 (20090726) __________

  • 7. Data: 2009-07-27 07:56:48
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 26 Lip, 13:47, Atlantis <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > elektromagnetycznego? Nie chodzi mi o ogromną dokładność a raczej
    > porównanie (miasto - wieś, tuż przy telefonie komórkowym, pod wieżą BTS,

    Hallotron z przetwornikiem. W zależności od dokładności
    z jaką chcesz mierzyć kosztuje bardzo mało lub bardzo dużo :>

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2009-07-27 08:06:36
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Jeżeli wystarczy ci zakres DC-440MHz to na
    tym układzie zrobisz ciekawe urządzonko
    http://www.analog.com/en/rfif-components/log-ampsdet
    ectors/ad8310/products/product.html
    Wykonałem taki miernik. Jako wskaźnik zastosowałem ICL7106. Przesunąłem w
    ICLu zero a nachylenie charakterystyki ustawiłem na około 24mV/dB. W bardzo
    prosty sposób uzyskałem dość dokładny przyrząd wyskalowane w dBm w
    zakresie -80dBm do +13dBm. W zakresie częstotliwości DC-100MHz w stosunku do
    fabrycznego schlumbergera stabilock wykazywał odchylenia pomiarów nie
    większe niz +-0,5dB. Zakres 100MHz-440MHz odchyłki nieco większe ale to
    wystarczy w
    zupełności do pomiarów amatorskich.
    Zakres pomiaru można zwiększyć tłumikami na wejściu.

    Marek