  • 11. Data: 2009-09-17 14:43:45
    Temat: Re: mikrofon i podłączenie linie-in
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Uproszczon? wersj? mikrofonu pojemno?ciowego, s? mikrofony elektretowe
    > które maj? wbudowany wzmacniacz, dlatego potrzebuj? zasilania - jako?ae
    > marna. S? dwukoncówkowe i trzykoncówkowe, ale jedne i drugie trzeba
    > zasilaae.
    > Je?eli wej?cie mp3 jest nieco niestandardowe to sygna? powinien
    > wystarczyae. Standard to 0.7V o ile dobrze pamietam. 100mV z elektretowego
    > to raczej nie problem. Spotka?em sie (chyba to by?a polska konstrukcja) z
    > sygna?em wyj?ciowym na poziomie 1V.
    > Oczywi?cie mówimy o sygnale na nieobci??onym mikrofonie. Jak obci??y

    A skąd tych bzdur nabrałeś???

    Kiedyś (dzisiaj pewnie też, ale chyńczycy nie przestrzegają żadnych reguł) w
    okresie kiedy polskie firmy produkowały sprzęt audio obowiązywał standard:
    Wejście mikrofonowe wzmacniacza: impedancja wejściowa 47k czułość 5mV
    Wejście mikrofonu piezo 470k||100p 300mV
    Wejście tunera/magnetofonu 470k||100p 500mV

    >I na koniec - 100mV dla mikrofonu elektretowego w postaci osiągalnej w
    >handlu to wartość ciut trudna do osiągnięcia - zwykle poziomy napięć kończą
    >się w okolicach 50mV.

    Ta teoria to o tak zwanej wkładce dwukońcówkowej?
    Jak uczą w szkole wzmocnienie wzmacniacza (pojedyńczego stopnia
    tranzystorowego) zależy od wartości rezystancji w obciążeniu. A w takich
    dwukońcówkowych to obciążenie podłączamy z zewnątrz. Teoretycznie można
    uzyskać bardzo duże napięcia, w praktyce parametry tranzystora są
    ograniczeniem.

    Przyznaję że mikrofon za 1zł odda do tych 50mV, ale na początku autor wątku
    zapodał mikrofon za 99zł.

    Najwyższe napięcie posiada wkładka węglowa ~1V. W czasach kiedy była
    stosowana w telefonach widziałem sposób podłączenia elektretowego zamiast
    wkładki węglowej.

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2009-09-17 17:19:58
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

> [...]
    >
    > Najwyższe napięcie posiada wkładka węglowa ~1V. W czasach kiedy była
    > stosowana w telefonach widziałem sposób podłączenia elektretowego zamiast

    Panowie, to z innej beczki...

    Zapodajcie proszę linka do mikrofonu stereo, dobrej jakości, a obojętnego
    typu (za ok. 100zł max) który chodziłby
    z playerkiem mp3 z line-in :) To ustrojstwo w całości ma nagrywać
    muzykę/mowę stereo koniecznie w możliwie najlepszej jakości przy mocno
    budżetowych kosztach...( czytaj 50zł player+100 mikrofon) tyle
    Oczywiście oczekuję jakości zacząco wyższej niż mikrofonik za kilka zł...
    mam, używam do kamery np. Monocor EM-600-( podobno to klon ATR -25)
    pojemnościowy a więc ze wzmacniaczem- i taka jakość z grubsza by mi
    odpowiadała

    I już obiecuję, że w teorie nie będę się wgłębiał... :)

    pzdr! Nix

  • 13. Data: 2009-09-18 00:30:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Desoft napisał:

> [...]
    > obowiązywał standard:
    > Wejście mikrofonowe wzmacniacza: impedancja wejściowa 47k czułość 5mV

    No właśnie o tej bzdurze pisałem - 5mV to z transformatorem (jak kupisz
    wkładkę dynamiczną to ona ma około 200 Ohm i napięcie rzędu 0.5 do
    maksymalnie 2 mV...
> [...]
    > dwukońcówkowych to obciążenie podłączamy z zewnątrz. Teoretycznie można
    > uzyskać bardzo duże napięcia, w praktyce parametry tranzystora są

    Jak dowalisz dwadzieścia woltów i piętnaście kiloomów to tak. Przy
    trzech - pięciu woltach zasilania i obciążeniu standardowo dawanym rzędu
    2kOhm nie licz na więcej jak 50mV - i to są dane nie tylko z analizy
    kart katalogowych ale i z własnych pomiarów...

    > Przyznaję że mikrofon za 1zł odda do tych 50mV, ale na początku autor
    > wątku zapodał mikrofon za 99zł.

    Za 99zl to autor kupił mikrofon dwukońcówkowy za 1 zł, kabelek za 2zł i
    obudowę z zalewaną wtyczką wycenioną na 96zł...

    > Najwyższe napięcie posiada wkładka węglowa ~1V.

    Wkładka węglowa nie posiada _żadnego_ napięcia. Wkładka węglowa jest
    mikrofonem rezystancyjnym - ot, opornik zmienny o oporności zależnej od
    ciśnienia akustycznego.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2009-09-18 05:24:51
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > Zapodajcie proszę linka do mikrofonu stereo, dobrej jakości, a obojętnego
    > typu (za ok. 100zł max) który chodziłby
    > z playerkiem mp3 z line-in :)

    Nikt czegoś takiego nie zagwarantuje. To może działać, ale z założenia nie
    powinno.
    Kup mikrofon kierując się parametrami, a w przypadku problemów z
    dopasowaniem napięć dokupisz wzmacniacz.

    >To ustrojstwo w całości ma nagrywać muzykę/mowę stereo koniecznie w
    >możliwie najlepszej jakości przy mocno budżetowych kosztach...( czytaj 50zł
    >player+100 mikrofon)

    Jak ktoś kiedyś powiedział: Trabant limuzyna.
    Jest dużo w necie opisów nagrywań audio, zacznij od poczytania. Do zestawu
    słów wyszukiwarki polecam słowa "mikser" i "shure"
    Słowo "jakość" jest w tym kontekscie niewymierne, dla mnie taki zestaw ma
    pierwszy stopień jakości - można rozróżnić kiedy grają a kiedy nie.
    Już pisałem wcześniej: mikrofon stereofoniczny to zabawka.
    Gdzieś widziałem opis na necie: dwa mikrofony (takie wkładki elektretowe)
    przymocowane w okolicach uszu.

    --
    Desoft

  • 15. Data: 2009-09-18 05:40:05
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]

    No właśnie o tej bzdurze pisałem - 5mV to z transformatorem (jak kupisz
    wkładkę dynamiczną to ona ma około 200 Ohm i napięcie rzędu 0.5 do

    Podobnie mogę powiedzieć że wkładka elektretowa daje 1mV, bo przecież jak
    nie dasz feta ... itd.
    Generalnie mówimy o czułości wejść. Czułość mikrofonu tak naprawdę podaje
    się w mV/Pa i często jeszcze: mV/Pa/kHz. Więc operując napięciem mówimy o
    wejściu i maksymalnym sygnale jakie jest ono w stanie przyjąć. Dlatego 5mV,
    a nie ile daje mikrofon, bo w czasie ciszy daje 0,000mV

    > Wejście mikrofonu piezo 470k||100p 300mV
    > Wejście tunera/magnetofonu 470k||100p 500mV

    To prawda, trudne do osiągnięcia. Ale możliwe, dlatego podpowiedziałem
    pytającemu żeby to wypróbował. A tak naprawdę to i tak skończy się na
    przedwzmacniaczu, bo raz mikrofon jest bliżej, raz dalej zródła i będzie
    brakowało napięcia.
    W profesjonalnych nagraniach, gdzie przy każdym instrumencie stawia się
    mikrofon, mogłoby to zadziałać, np. perkusja :-) Ale profesjonalne nagranie
    na mp3...

> [...]
    Wkładka węglowa nie posiada _żadnego_ napięcia. Wkładka węglowa jest
    mikrofonem rezystancyjnym - ot, opornik zmienny o oporności zależnej od

    nie zmienia to faktu że poziom napięcia ma właśnie taki.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2009-09-18 10:21:24
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 17 Wrz, 16:43, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    > okresie kiedy polskie firmy produkowały sprzęt audio obowiązywał standard:
    > Wejście mikrofonowe wzmacniacza: impedancja wejściowa 47k czułość 5mV
    > Wejście mikrofonu piezo 470k||100p 300mV

    To są parametry wejścia dla gramofonu z piezoelektryczną wkładką a nie
    dla mikrofonu !
    Tzw. mikrofon krystaliczny dawał sygnał rzędu kilku mV, podobnie jak
    dynamiczny z transformatorem 1:20
    ale "lubił" obciążenie 1-2 megohm (typowe w lampowych
    przedwzmacniaczach).

    > Wejście tunera/magnetofonu 470k||100p 500mV

    Wmak

  • 17. Data: 2009-09-21 06:15:28
    Od: "MiKhau" <Q...@w...pl>

    Miałem na myśli patent taki jak np. w iRiverkach (mam i używam iHP140/340)-
    4V stałego na Line-In (zasila kapsułkę) i wzmocnienie w zasadzie
    wystarczające do korzystania z elektretów.
    Gdy nie ma stałego zasilania może by spróbować z bateryjki 9V w odpowiedni
    sposób podać (odpowiedni czyli blokując pojemnościami wejście
    rejestratora). Elektrety mają stosunkowo wysoki poziom jak na mikrofony więc
    raczej żaden cud :).
    Albo spróbować mikrofonów z zasilaniem (vivanco EM 55/EM35).
    Pozdrawiam
    MK

    > to ma być to konkretnie...
    >
    > http://www.allegro.pl/item738926390_markowy_packardb
    ell_vibe100_3_gb_pamieci_fv_gw.html

  • 18. Data: 2009-09-21 06:53:55
    Od: "MiKhau" <Q...@w...pl>

    > Panowie, to z innej beczki...
    >
    > Zapodajcie proszę linka do mikrofonu stereo, dobrej jakości, a obojętnego
    > typu (za ok. 100zł max) który(...)
    Dwie wkładki Panasonioc WM61A (
    http://www.panasonic.com/industrial/components/pdf/e
    m06_wm61_a_b_dne.pdf ) ,
    kabelek połączeniowy
    i spróbować, czy i jak działa
    (http://www.uwm.edu/~type/audio-reports/PanasonicWM-
    61A_OtherBinauralRigs/WM61A_Webpage_Caps_Mounts.html
    )

    Powodzenia

  • 19. Data: 2009-09-21 11:36:41
    Od: "Nix" <videoart1@___WYTNIJ__WYTNIJ___wp.pl>

    Użytkownik "MiKhau" <Q...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc raczej żaden cud :).
    > Albo spróbować mikrofonów z zasilaniem (vivanco EM 55/EM35).

    Dzięki za konkretny link.

    Czy te mikrofony w/w (vivanco EM 55/EM35)- z grubsza mogą być jakości
    mikrofonów Panasonica ?

    Jeśli tak, kupie chyba Vivanco.

    pzdr! Nix

  • 20. Data: 2009-09-21 12:26:15
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Potrzebuję małego taniego mikrofonu mono do podwieszenia bezpośrednio na wtyczce
    wejscia audio-in (RCA line-in), idealnie gdyby nie
    potrzeba zasilania.
    Wpadło Wam w oczy coś gotowego, czy pozostaje lutować/zaciskać/przerabiać?
    THX