  • 1. Data: 2018-03-04 10:06:52
    Temat: mini przenośny oscyloskop
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    czy te mini przenośne oscyloskopy minikit dso 150 są coś warte jako drugi
    dodatkowy oscyloskop
    nie chce mi się targać mojego grzmota z garazu do pinicy i spowrotem
    wszystkie jego deklarowane parametry mi odpowiadają tylko na ile są realne ?
    może ktoś zaproponuje jeszcze coś ciekawego dwukanałowego bo jednak by sie
    przydał
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-03-04 13:32:22
    Temat: Re: mini przenośny oscyloskop
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-03-04 o 10:06, Szumek pisze:
    > Witam
    > czy te mini przenośne oscyloskopy minikit dso 150 są coś warte jako drugi
    > dodatkowy oscyloskop
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3431001.html
    Tu masz mini test czegoś bardzo podobnego.

  • 3. Data: 2018-03-05 21:47:27
    Temat: Re: mini przeno?ny oscyloskop
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/4/2018 10:06 AM, Szumek wrote:
    > czy te mini przeno?ne oscyloskopy minikit dso 150 s? co? warte jako drugi
    > dodatkowy oscyloskop

    Mam ten oscyloskop. Dostalem go jako bonus od chińczyka na ali i leżał
    sporo czasu aż w końcu jakoś na jesieni go złożyłem.

    Ma dużo wad. Ale jedna jest dominująca. Na tyle by sprawić że jest
    praktycznie nieuzywalny.

    Mianowicie posiada enkoder obrotowy (kwadraturowy). Podpiety jest wprost
    pod uC więc uC musi raz na jakiś czas zerknąć jaki tam jest stan na
    nogach aby nie zgubic impulsu.

    No i niestety ktoś dobrał ten czas tak dlugi że nawet bardzo przeciętnie
    szybkie krecenie enkoderem gubi impulsy. Efektem czego musisz krecić
    powoli co oznacza że wszelakie triggery, przesuwanie kursora itd sa
    frustrujace. To dyskwalifikacja, po prostu nie jestes w stanie zrobić
    niczego uzytecznego ponieważ szlag Cie trafia że nie można wykręcić tego
    co chcesz. Nie przypuszczam tez zeby dalo sie to poprawić ponieważ nie
    znalazłem kodu źrodłowego do niego (ale może coś się zmieniło od
    ostatniego razu). Gdyby nie ta katastrofa mogłby być do czegoś przydatny.

    Z małych gliczy:
    1) nie udało mi sie skompensować go tak aby nie dzwonilo na zboczach
    prostokąta uzywając normalnej sondy 1:10. Diabli wiedza czemu.

    2) bardzo nieintuicyjne menu, mimo 20 minut dalej nie rozumiem co autor
    mial na myśli tak robiąc kod obslugujący przyciski

    3) nigdy nie wiadomo co zrobi przycisk zintegrowany z enkoderem, wydaje
    się robić co chce

    Jedyn nadzieja w tym że pewnego dnia ktoś udostepni source code do niego
    i naprawimy te wszystkie debilizmy softu. Albo ktoś się zlituje i
    napisze od nowa. Bo to mialo by szanase być bardzo dobrą zabawką w
    połaczeniu z Arduino dla amatora. PWM widać znakomicie, audio widać, do
    jakości wyświetlanego obrazu nie mogę się przyczepić, dla dzieciaka z
    gimnazjum jest w sam raz.

    Jest tam pewna osobliwość, wydaje się że ktoś przygotował hardware pod
    obsługę bateri (liion?) ale projektując obudowę zapomniał o tym i nie ma
    miejsca.

    Obudowa krzywa. Po złozeniu (z uzyciem siły) nie wygląda tak pięknie jak
    na obrakach.

    Jesli z jakkiejs przyczyny chcesz coś jeszcze wiedzieć to wydłubie go z
    kosza ze smieciami i zobaczymy co potrafi.

  • 4. Data: 2018-03-06 07:08:10
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jesli z jakkiejs przyczyny chcesz coś jeszcze wiedzieć to wydłubie go z
    > kosza ze smieciami i zobaczymy co potrafi.

    http://fabrykator.pl/board/viewtopic.php?f=90&t=1402
    #p17876
    Alternatywny soft :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2018-03-06 08:48:28
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > Jesli z jakkiejs przyczyny chcesz coś jeszcze wiedzieć to wydłubie go z
    > kosza ze smieciami i zobaczymy co potrafi.

    myślę, że za czteropaka znajdą się chętni do opróżnienia Ci kosza i
    zaoszczędzą Cię tej gehenny w obsłudze tego cuda :D

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2018-03-06 20:32:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/6/2018 7:08 AM, jacek wrote:
    > http://fabrykator.pl/board/viewtopic.php?f=90&t=1402
    #p17876
    > Alternatywny soft :)

    Ktory w komentarzu informuje że enkoder jest tak źle podpiety że nie uda
    sie uzyskać prawidlowego działania bez gubienia impulsów.

  • 7. Data: 2018-03-06 20:34:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/6/2018 8:48 AM, tck wrote:
    > myślę, że za czteropaka znajdą się chętni do opróżnienia Ci kosza i
    > zaoszczędzą Cię tej gehenny w obsłudze tego cuda :D

    Jak zobaczyłem jak dziadowski jest soft przyszła myśl przerobienia go na
    akwizytor napięcia. Więc raczej w koszu poleży wyłącznie w celu
    oszukiwania sie że kiedyś znajde na to czas ...

  • 8. Data: 2018-03-07 08:50:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Mar 2018 20:32:31 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ktory w komentarzu informuje że enkoder jest tak źle podpiety że
    > nie uda
    > sie uzyskać prawidlowego działania bez gubienia impulsów.

    Jak można źle podpiąć enkoder, żeby nie dało sie tego skorygować
    ciąciem i mostkowaniem ścieżek na pcb?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2018-03-07 19:38:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/7/2018 8:50 AM, Marek wrote:
    > Jak można źle podpiąć enkoder, żeby nie dało sie tego  skorygować
    > ciąciem i mostkowaniem ścieżek na pcb?

    Cytując załaczony firmware:

    //Poll the control switches on DSO-150
    //Nasty, as these are shared with the display lines..
    //Interrupts would be nicer especially for the encoder as
    //it is very likely that we will miss some rational changes...

    Innymi slowy oryginalny firmware ma taki feler. A to że można go
    zhackowac to milutkie, ale na dłuższą mete nieprzydatne, nie będzie się
    ludziom chciało.