  • 11. Data: 2019-05-16 18:40:59
    Temat: Re: miniaturowa klawiatura
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2019 18:00, 2late wrote:
    >> https://www.aliexpress.com/item/Slim-Portable-Mini-W
    ireless-Bluetooth-Keyboard-For-Tablet-Laptop-Smartph
    one-iPad-Support-IOS-Android-System-Phone/3295669140
    9.html
    > Zajebisty przewod. Przezroczysty.

    Przewodu brak jak sam zauważyłeś. Istnieje jednak niezerowe
    prawdopodobieństwo że pytający poświęci ten parametr na rzecz
    miniaturowości i wygody. Następne gabarytowo są klawiatury do androida z
    touchpadem na których nie da się pisać.

  • 12. Data: 2019-05-16 21:28:26
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 16.05.2019 18:40, heby wrote:
> [...]
    > prawdopodobieństwo że pytający poświęci ten parametr na rzecz
    > miniaturowości i wygody. Następne gabarytowo są klawiatury do androida z

    Pojawiło się kilka ciekawych propozycji w tym wątku, za wszystkie
    dziękuję. Nie miałem jeszcze klawiatury bluetooth i moje wątpliwości są
    następujące: czy nie ma problemu z taką klawiaturą podczas uruchamiania
    komputera i potrzeby wejścia do BIOS/UEFI? Może moje obawy są
    bezpodstawne, doradźcie proszę.

    JaceK

  • 13. Data: 2019-05-16 22:27:43
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 16.05.2019 o 21:28, JaceK pisze:
    > czy nie ma problemu z taką klawiaturą podczas uruchamiania komputera
    > i potrzeby wejścia do BIOS/UEFI?

    To Ty potrzebujesz ją do tabletu / smarkfona, czy pełnogębnego PC-ta?
    Jeśli PC, to raczej (acz tylko zgaduję) goły BIOS nie widzi dongla BT, i
    wszystkiego tego, co przez ów "gwizdek" leci.
    Mam taką klawiaturę, ale "na letnisku", więc dziś tego nie sprawdzę.
    Jest to sprzedawane pod marką "Blow", acz to jest (chyba polska) firma,
    która jedynie dodaje swoją markę do produktu made in PRC.
    Jako przystawka do tabletu sprawuje się nieźle, lecz do dłuższego
    PiS-ania raczej się nie nadaje. Wymiary są OK, w zasadzie takie, jak w
    mojej PC-towej od Logitecha, oczywiście bez obydwóch paneli
    prawo-bocznych. Skok klawiszy jest taki, jak w bardzo kiepskich lapkach,
    a może nawet płytszy, więc trzeba się przyzwyczaić do tej cechy, zanim
    się zacznie pisać z zadowalającą szybkością.
    Jak zajadę na swe wiejskie włości, to sprawdzę, czy BIOS ją widzi, ale
    dolary przeciw psiemu łajnu, że nie.

  • 14. Data: 2019-05-16 22:31:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

    > Szukam jak najmniejszej gabarytowo klawiatury przewodowej. Możecie
    > polecić jakieś miniaturowe modele z własnego doświadczenia?

    Przewodowej nie mam, ale mam bezprzewodową.

    https://allegro.pl/oferta/podswietlana-klawiatura-be
    zprzewodowa-smart-tv-i8-7828610382

    Ona nie jest na Bluetooth, ma transmitter wpinany w USB. Książki na niej
    nie napiszesz, ale do awaryjnej obsługi serwera lub odpalania filmu na
    kompie podpiętym pod telewizor jest w sam raz. Gdyby tylko to
    podświetlenie tak po oczach w ciemności nie waliło.

  • 15. Data: 2019-05-16 22:38:43
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 16.05.2019 o 22:27, JaNus pisze:
    > Mam taką klawiaturę,

    Zapomniałem dać sznureczek:
    https://allegro.pl/oferta/blow-klawiatura-bluetooth-
    bk100-8104349682

  • 16. Data: 2019-05-19 14:54:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2019 21:28, JaceK wrote:
    > dziękuję. Nie miałem jeszcze klawiatury bluetooth i moje wątpliwości są
    > następujące: czy nie ma problemu z taką klawiaturą podczas uruchamiania
    > komputera i potrzeby wejścia do BIOS/UEFI?

    Klawiatura bluetooth działa dopiero po uruchomieniu systemu operacyjnego.

    Klawiatury bezprzewodowe, ale nie bluetooth tylko posiadające własnego
    dongla działają tak samo jak przewodowe, czyli pozwolą na wejście do biosa.

    Jak często wchodzisz do bios że to jest problem?

  • 17. Data: 2019-05-19 21:08:19
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 19.05.2019 14:54, heby wrote:

> [...]
    > dongla działają tak samo jak przewodowe, czyli pozwolą na wejście do biosa.
    >
    > Jak często wchodzisz do bios że to jest problem?

    Dzięki za wyjaśnienie.

    Dość często. Po prostu chciałbym mieć klawiaturę, która będzie działać w
    każdej sensownej sytuacji. Dlatego początkowo myślałem o przewodowej.
    Później pojawiło się wiele ciekawych propozycji, wśród nich bluetooth, i
    pomyślałem, że jeśli zadziała po odpaleniu kompa to czemu nie. Skoro
    jednak nie działają to muszę porzucić ten pomysł i ewentualnie zostać
    przy radiowych.

    JaceK

  • 18. Data: 2019-05-19 21:44:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/05/2019 21:08, JaceK wrote:
    > pomyślałem, że jeśli zadziała po odpaleniu kompa to czemu nie. Skoro
    > jednak nie działają to muszę porzucić ten pomysł i ewentualnie zostać
    > przy radiowych.

    Klawiatura którą podrzuciłem ma wersję nie bluetooth tylko z donglem.
    Niestety nie potrafie jej znaleźć na ali i nie wiem czy jest jeszcze
    produkowana.

    Pamiętaj że mała klawiatura ma często inne felery jak np. numlock
    aktywny przy starcie albo wyjątkowo niefortunne umiejscowienie fn
    (przestawiony z ctrl).

  • 19. Data: 2019-05-20 12:52:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-19, JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

> [...]
    > pomyślałem, że jeśli zadziała po odpaleniu kompa to czemu nie. Skoro
    > jednak nie działają to muszę porzucić ten pomysł i ewentualnie zostać

    W każdej sensownej sytuacji będzie działać np. ta, dodatkowo z touchpadem:
    https://www.logitech.com/en-us/product/wireless-touc
    h-keyboard-k400r

    Nie jest to super-mikro, ale odpada problem myszy jeśli też potrzebujesz.
    Używałem przez dłuższy czas.

    A jak masz większy budżet to ta jest rewelacyjna i w dodatku
    hybrydowa (unireceiver/BT):
    https://www.logitech.com/en-us/product/living-room-k
    eyboard-k830

    --