  • 1. Data: 2018-12-30 09:23:44
    Temat: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
    Od: j...@j...org

    Kolejny, który jeździ "szybko, lecz bezpiecznie", i nie będzie zwalniał na pasach:

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/26-letni-kiero
    wca-potracil-smiertelnie-2-kobiety-w-toruniu/l4p223y

    Do tragicznego wypadku doszło w Toruniu w sobotę około godziny 19:30. Rozpędzone
    BMW wjechało na przejście dla pieszych. Dwie kobiety nie miały szans na
    ucieczkę. Ofiary to matka i córka. Obie zmarły niedługo po przewiezieniu do
    szpitala. Zawinił 26-letni kierowca.

    Uderzenie było tak silne, że ofiary znalazły się ok. 50 m od miejsca uderzenia.
    52-letnia matka i jej 18-letnia córka zostały przetransportowane do szpitala.
    Działania lekarzy nie zdołały ich uratować. Zmarły krótko po godz. 20.

    Szczęśliwego Nowego Roku!

  • 2. Data: 2018-12-30 12:35:18
    Temat: Re: mistrz kierownicy w BWM na pasach (i dwa trupy)
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

> [...]
    > przetransportowane do szpitala. Działania lekarzy nie zdołały
    > ich uratować. Zmarły krótko po godz. 20.

    Dużo podobnych wypadków. Za niskie kary? Czy już nic nie da się zrobić
    i czas musi upłynąć (50 lat) aż naród się odchami. Jak widać teraz w np
    internecie na yt to polska scena spod znaku śmigła 99% to dresy.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 3. Data: 2018-12-30 13:02:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-12-2018 o 12:35, PiteR pisze:

    wca-potracil-sm

    > Dużo podobnych wypadków. Za niskie kary?

    Nie - za mała separacja ruchu samochodowego od ruchu rowerowego i
    pieszych, brak obwodnic i szybkich przelotów przez miasta.

    A tendencja jest odwrotna - drogi szybkiego ruchu w odwrocie, burzy się
    przejścia podziemne i naziemne, za to propaguje zebry co 50 m.....
    Efekt był łatwy do przewidzenia - przy kilku przejściach w wiosce czy
    mniejszym mieście, jesteś w stanie się na nich skupić, przy kilkuset -
    nie ma takiej opcji, w końcu koncentracja musi spaść.
    To samo dotyczy płynności ruchu, jazda całej trasy z prędkością zbliżoną
    do roweru jest nierealna i nikt tak nie jeździ i jeździć nie będzie,
    choćby oszołomy w kapeluszach, które wierzą skuteczność takiego sposobu,
    nie wiadomo jak nóżką tupały.

    Na zachodzie tranzyt jest od ruchu miejskiego odseparowany praktycznie w
    100%, w Polsce jeszcze długo nie będzie, zwłaszcza jeśli wiochę na
    drogach krajowych masz co 2 km, a nowe drogi szybkiego ruchu są
    opóźnione po 10 lat i więcej....

  • 4. Data: 2018-12-30 13:09:20
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Kolejny, który jeździ "szybko, lecz bezpiecznie", i nie będzie zwalniał na
    > pasach:

    Zamiast podniecać się BMW może trzeba zerknąć na statystyki? Dużo
    więcej wypadków powoduje VW, Opel czy inna Skoda. Policja ma
    odpowiednie dane ale ich nie publikuje. Tu dowód
    http://prentki-blog.pl/ilosc-wypadkow-a-marka-i-ilos
    c-zarejestrowanych-samochodow-jak-wypada-bmw/.

    Wojtek

  • 5. Data: 2018-12-30 13:43:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2018 o 12:35, PiteR pisze:

    > Dużo podobnych wypadków. Za niskie kary?
    Nie, kary są ok. Egzekwoania nie ma, ale to też nie najważniejsza
    przyczyna. Najważniejsze jest przekonanie kierowcy o tym, że pieszy ma
    niby pierwszeństwo, ale tak naprawdę to pierwszeństwo ma kierowca -
    pieszy ma pierwszeństwo jak nic nie jedzie (zwanie fachowo usątp
    pierwszeństwa) a jak nie to "wtargnięcie".

    Najlepsze jest to, że kretyni tłumaczą to "dobrem pieszych". Jak działa
    widać na załączonym obrazku i w statystykach.

    Shrek

  • 6. Data: 2018-12-30 13:45:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-12-30 o 13:09, wowa pisze:

> [...]
    > ale ich nie publikuje. Tu dowód
    > http://prentki-blog.pl/ilosc-wypadkow-a-marka-i-ilos
    c-zarejestrowanych-samochodow-jak-wypada-bmw/.

    Tyle że wypadek w którym szkodę poniosły dwa zderzaki to nie to samo
    co taki w którym zginęły dwie osoby. W dodatku na przejściu dla pieszych.
    Dla pewności odsprzedaj to swoje BMW i kup coś mniej prowokującego.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-12-30 14:50:00
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 30.12.2018 o 12:45, RadoslawF pisze:
    > Tyle że wypadek w którym szkodę poniosły dwa zderzaki to nie to samo
    > co taki w którym zginęły dwie osoby.

    ale dwa zderzaki to kolizja, przy wypadku musi być poszkodowany?

    > Dla pewności odsprzedaj to swoje BMW i kup coś mniej prowokującego.

    czynników jest kilka. Co do BMW - jak się zaczynasz zastanawiać, to
    często się okazuje że BMW ma lepsze (czyt. mocniejsze) silniki które
    używane (często też zaniedbane egzemplarze z niesprawnym zawieszeniem)
    można tanio kupić. Ot np. E39 530d ~190KM kosztuje grosze (a
    wygodniejsze od nowej octavii...), jak kupowałem E60 535d to nie było
    dla niego alternatywy (w sensie auta które pali średnio 9/100 i ma
    sensowne przyspieszenie, po programie 320KM). Teraz zastanawiam się nad
    hybrydą i w zasadzie w normalnej cenie wszystkie są nijakie, oprócz BMW
    (330e - 6 sekund do setki). Przy czym prędkości w tym aucie nie
    wykorzystam zbyt często, mieszkam w kraju w którym jeździ się
    120-130km/h na autostradzie - ale przyspieszenie w razie potrzeby chcę
    mieć dostępne.
    Dodatkowo patrząc z perspektywy w Polsce kierowcy jeżdżą dużo szybciej i
    mniej bezpiecznie (zasługa chociażby braku odpowiedzialności za stłuczkę
    której można było uniknąć) a piesi często wchodzą na drogę tak jakby jej
    nie było...

    Łukasz

  • 8. Data: 2018-12-30 15:51:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > ale ich nie publikuje. Tu dowód
    > http://prentki-blog.pl/ilosc-wypadkow-a-marka-i-ilos
    c-zarejestrowanych-samochodow-jak-wypada-bmw/.

    Wypadek wypadkowi nie równy, masz kolejne bmw.
    https://wiadomosci.wp.pl/znow-bmw-dwoch-zabitych-w-w
    ypadku-pod-tarnowem-komentarz-policjanta-63330985594
    53313a

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2018-12-30 16:16:49
    Od: j...@j...org

    On Sunday, December 30, 2018 at 9:02:58 PM UTC+9, Cavallino wrote:

    > Nie - za mała separacja ruchu samochodowego od ruchu rowerowego i
    > pieszych, brak obwodnic i szybkich przelotów przez miasta.

    Że tak powiem, bredzisz.

    Wypadek miał miejsce w Toruniu, na ulicy Grudziądzkiej, w tym miejscu, między ulicą
    Polną (u góry), a centrum handlowym (dół mapy, widać parking CH).

    https://goo.gl/maps/36yoU3Ns9iH2

    https://screenshots.firefox.com/wgVY1zNJYxwv6bAg/www
    .google.com

    - Toruń ma południową obwodnicę

    - droga dwupasmowa w obie strony, rozdzielona pasem zieleni

    - obok ścieżka rowerowa

    - dwa trupy, bo debil "jeździ szybko, a bezpiecznie" i ma cegłę zamiast mózgu i
    prawej nogi

    Może kiedyś taki trafi na ciebie lub twoją rodzinę, to zrozumiesz.

  • 10. Data: 2018-12-30 16:19:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

    > Nie - za mała separacja ruchu samochodowego od ruchu rowerowego i
    > pieszych, brak obwodnic i szybkich przelotów przez miasta.

    Podobno dalsze zalewanie krajobrazu betonem to ślepa uliczka.
    Odchodzi się od tego. Teraz będzie zniechęcanie do samochodów
    na rzecz zbiorkomu. Tak mówią naukowcy.

    > A tendencja jest odwrotna - drogi szybkiego ruchu w odwrocie,
    > burzy się przejścia podziemne i naziemne, za to propaguje zebry co
    > 50 m.....

    Bo przejścia chyba nie podlegają pod nadzór budowlany?

    > w wiosce czy mniejszym mieście, jesteś w stanie się na nich
    > skupić, przy kilkuset - nie ma takiej opcji, w końcu koncentracja
    > musi spaść.

    To prawda.

> [...]
    > jeśli wiochę na drogach krajowych masz co 2 km, a nowe drogi
    > szybkiego ruchu są opóźnione po 10 lat i więcej....

    W Anglii są śpiące policjanty i zagięcia drogi w okolicy przejśca.
    Zeby nie dało się przelecieć jak przeciąg. Ludzie chodzący na czerwonym
    wyrabiają w sobie większą czujność.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer