  • 1. Data: 2018-08-02 08:26:16
    Temat: modem gsm i antena satelitarna
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Cześć

    Mam lokalizację ze słąbym zasięgiem a potrzebny w miarę stabilny net-
    testowaliście może nietypowe rozwiązane- zamontowanie modemu w puszce
    hernetycznej zamiast konwertera anteny satelitarnej?
    Oczywiście kąt elewacji będzie ustawiony na 0, zastanawia mnie tylko jaką
    charakterystykę promieniowania mają antenki w modemach....
    Słyszałem o eksperymentach z dookólnymi antenami zamontowanymi na magnes na
    środku takiej paraboli i pozytywny efekt takiego rozwiązania a mój pomysł
    powinien dać jeszcze lepsze rezultaty;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 2. Data: 2018-08-02 08:46:16
    Temat: Re: modem gsm i antena satelitarna
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.08.2018 o 08:26, tck pisze:
> [...]
    > na środku takiej paraboli i pozytywny efekt takiego rozwiązania a mój
    > pomysł powinien dać jeszcze lepsze rezultaty;)

    ja próbowałem połączyć wifi z anteną satelitarną i mnie nie działało.
    nie wiem dla czego. prawdopodobnie za mało precyzji, za mało
    doświadczenia. Ale zwykłą antene gsm typu Yagi do modemu (kalblem)
    podłączyłem i z jednej kreski zrobiło się 5 kresek. Antena 50zł

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-08-02 11:32:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-02 o 08:46, ToMasz pisze:

> [...]
    > doświadczenia. Ale zwykłą antene gsm typu Yagi do modemu (kalblem)
    > podłączyłem i z jednej kreski zrobiło się 5 kresek. Antena 50zł

    Jaką antenę chcesz połączyć z czaszą anteny satelitarnej? Chyba nie
    prętową ani dipol otwarty. Prędzej dipol pętlowy.

    Po co kombinować?
    Są dobre anteny, np takie:

    https://www.dipol.com.pl/oferta-telefonia-komorkowa-
    anteny-gsm-3g-lte,4378.htm?showall=1

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-08-02 12:19:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jaką antenę chcesz połączyć z czaszą anteny satelitarnej? Chyba nie
    >prętową ani dipol otwarty.

    Czemu nie - tez powinno dzialac.

    No i teraz nie znajde, ale kiedys byla taka fotka - antena Yagi,
    reflektor, direktory, a zamiast dipola - radyjko PMR.

    J.

  • 5. Data: 2018-08-02 14:52:31
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup

    > Czemu nie - tez powinno dzialac.
    >
    > No i teraz nie znajde, ale kiedys byla taka fotka - antena Yagi,
    > reflektor, direktory, a zamiast dipola - radyjko PMR.

    odnośnie paraboli i wifi- bez problemu można kupić promienniki i na 2,4 i 5G
    przystosowane do montażu w uchwycie konwertera czaszy.
    Montując tam modem chcę uniknąć zbędnych strat na kablach i konektorach,
    wbrew pozorom i wiedzy niektórych straty na tym są duże i nie muszę się
    zastanawiać w jakim paśmie będzie się łączył modem, no nic, pozostało
    przetestować samemu

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2018-08-02 17:22:52
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > wbrew pozorom i wiedzy niektórych straty na tym są duże i nie muszę się
    > zastanawiać w jakim paśmie będzie się łączył modem, no nic, pozostało

    A na jakiej częstotliwości nadaje interesujący Ciebie net? Bo może być
    za niska jak na niewielką antenę paraboliczną. Na przykład "wiejski" LTE
    to zaledwie 800 MHz.

  • 7. Data: 2018-08-03 21:19:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-08-02 o 08:26, tck pisze:
> [...]
    > testowaliście może nietypowe rozwiązane- zamontowanie modemu w puszce
    > hernetycznej zamiast konwertera anteny satelitarnej?

    Usmaży się w tej temperaturze

> [...]
    > na środku takiej paraboli i pozytywny efekt takiego rozwiązania a mój
    > pomysł powinien dać jeszcze lepsze rezultaty;)

    Nie kombinuj tylko kup gotową antenę LTE.
    Zwykły Modem USB ma antenę wbudowaną nie przystosowaną do odbioru takiej
    wiązki z anteny parabolicznej

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2018-08-16 14:22:51
    Od: p...@g...com

    30 dni na wyprobowanie
    https://www.play.pl/kampanie/net-box/
    znajomy sie zdecydowal sle jeszcze nie wiec czy koszerne

  • 9. Data: 2018-08-17 08:34:43
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > 30 dni na wyprobowanie
    > https://www.play.pl/kampanie/net-box/
    > znajomy sie zdecydowal sle jeszcze nie wiec czy koszerne

    polsatowy zestaw zamówiony, w przyszłym tygodniu testy

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl