  • 1. Data: 2018-04-22 23:27:55
    Temat: modemo-routery UPC
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Zadzwonili do mnie z UPC, że chcą mi zrobić dobrze i wymienić modem.
    Najpierw (parę lat temu) dali jakiegoś Thomsona - shit straszliwy, nie
    dało się ustawić DMZ (tzn. ustawić się dało, ale nic z tego nie
    wynikało). Po awanturze zmienili na Cisco EPC3925 i działa stabilnie, ma
    wszystko, co potrzeba i co przy moim stanie wiedzy sieciowej, jestem w
    stanie wykorzystać. Ale teraz chcą mi dać Compala CH7465LG-ZG.
    Zwykle wyznaję starą zasadę serwisantów: Jak coś działa, to nie
    poprawiaj. No ale może rzeczywiście to jakieś cudo. Pogonić ich, czy
    przyjąć chlebem i solą?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2018-04-23 07:37:56
    Temat: Re: modemo-routery UPC
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Compal ma zalety hardware'owe (np. wbudowany switch 4x1Gb/s, dwupasmowe wi-fi bgn
    2.4/5MHz, mało grzeje), ale niewiele ustawień użytkownika.
    Przykładowo wewnętrzny adres LAN (IP) tego routera musi się kończyć na xxx.xxx.xxx.1,
    co może robić problem.

    -----

  • 3. Data: 2018-04-24 15:55:34
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2018-04-22 o 23:27, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Zwykle wyznaję starą zasadę serwisantów: Jak coś działa, to nie
    > poprawiaj. No ale może rzeczywiście to jakieś cudo. Pogonić ich, czy
    > przyjąć chlebem i solą?

    Pogonić i zostać wiernym swojej zasadzie. Compal to sprzęt dla
    początkującego (tak bym to określił) Zakładam, że jeśli potrzebujesz DMZ
    to nie jesteś już zieleniak:)

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2018-04-25 11:15:53
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 22 Apr 2018 23:27:55 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > Zwykle wyznaję starą zasadę serwisantów: Jak coś działa, to nie
    > poprawiaj. No ale może rzeczywiście to jakieś cudo. Pogonić ich, czy

    Imho brać...
    Nidawno walczyłem z tym problemem u znajomego, z tym, że u niego najpierw
    podmienili a potem on mnie prosił, żeby go skonfigurować i okazało się, że
    nie ma żadnych opcji typu DMZ, port forwarding itd.
    Najpierw była konsternacja, potem kombinacja, a na końcu akceptacja :-)
    Okazało się, że na życzenie UPC może zdalnie zmienić firmware na wersję dla
    normalnych ludzi (nie dla idiotów) i wtedy wszystkie te funkcjonalności już
    masz dostępne, trzeba im to tylko zgłosić.
    Co do samego routera... akurat ten mojego znajomego pracuje 24/7 bo
    streamuje radio internetowe i od zamontowania, czyli od ponad miesiąca nie
    ma problemu ze zrywaniem połączeń czy spadkiem uplodu, działa jak na razie
    bez ani jednego resetu.
    Zatem... decyduj :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 5. Data: 2018-04-30 09:43:49
    Od: ń <ń@ń.ń>

    IMHO po zgłoszeniu problemu UPC przywraca starą wersję firmware Software version :
    CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
    (z IPv4).
    To starsze firmware też nie powala na kolana, ale jest opcja modemu, opcja DMZ, coś
    jeszcze więcej z przekierowaniami, nie ma IPv6.

    -----
    > Okazało się, że na życzenie UPC może zdalnie zmienić firmware na wersję dla
    normalnych ludzi i wtedy wszystkie te funkcjonalności już masz dostępne, trzeba im to
    tylko zgłosić.

  • 6. Data: 2018-04-30 13:59:53
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > To starsze firmware też nie powala na kolana, ale jest opcja modemu, opcja DMZ, coś
    jeszcze

    > więcej z przekierowaniami, nie ma IPv6.

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi, rzeczywiście musiałem wykonać tel. do
    UPC, gdzie miły pan zmienił IPv6 na 4 i po resecie jest wszystko, co
    trzeba. Można też uruchomić sieć gościnną, której w Cisco nie było.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa