  • 1. Data: 2011-10-09 11:59:59
    Temat: modernizacja komputera [ tak do 300 - 350 zł ]
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    obecnie mam 9 letny zestaw [ AMD 1.7 XP , 512MB DDR , NVIDIA GeForce2
    MX\MX400 64 MB ]

    chciem jego trochę zmodernizować w oparciu o używane podzespoły

    płyta główna GIGABYTE GA-965P-DS3 [ 100 zł ] - jaki procesor najlepiej
    kupić , czy warto jeszcze brać Pentium D
    Ram DDR2 2 GB
    karta graficzna ATI FireGL v3100 (PCI-E), 128MB [ 15 zł ]
    dysk twardy 500 - 750 GB
    DWD-RW NEC 3450 przełożony ze starego komputera + 2 Dyski twarde 80 GB
    także ze starego komputera na archiwum.

  • 2. Data: 2011-10-09 12:40:34
    Temat: Re: modernizacja komputera [ tak do 300 - 350 zł ]
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Gupik" napisał:

    > obecnie mam 9 letny zestaw [ AMD 1.7 XP ,

    Niech zgadnę - z równie "budżetowym" zasilaczem typu Modecom Feel?
    To dolicz jeszcze stosowną kwotę na jego wymianę.

    > czy warto jeszcze brać Pentium D

    Nie, ale z wymienioną w tytule kwotą wyżej nie podskoczysz.
    BTW: skąd te ceny? Znowu grzebałeś w śmietniku czyli na (za przeproszeniem)
    Allegro? Mało masz problemów z tym sprzętem co używasz? Chcesz się użerać z
    używanym, najczęściej eufimistycznie opisywanym jako "niesprawdzony"
    (czytaj: niesprawny), złomem?

    JoteR

  • 3. Data: 2011-10-09 12:56:19
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    częściowo z Allegro [ chodzi o sprzęt z moje regionu , podlaskie
    Białystok ] , a częściowo z ogłoszeń lokalnych

  • 4. Data: 2011-10-09 13:54:18
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    W podanej kwocie można dostać płytę ze zintegrowaną kartą graficzną, z
    dwurdzeniowym procesorem (C2D lub X2 od AMD) i 4 GB DDR2 i takiego
    zakupu proponowałbym dokonać. Słaby stary zasilacz powinien sobie
    poradzić z zasilaniem czegoś takiego (testowo uruchamiałem jakieś
    pierwsze C2D 1,8 GHz na zasilaczu Rubikon mającym 8A na linii 12V).

    Z dyskiem proponuję się wstrzymać ze względu na przyjęty budżet i kupić
    go po dozbieraniu kasy. Na samym końcu karta graficzna, która na 99%
    będzie wymagała też nowego zasilacza.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2011-10-09 14:10:21
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Gupik" napisał:

    > częściowo z Allegro [ chodzi o sprzęt z moje regionu , podlaskie
    > Białystok ] , a częściowo z ogłoszeń lokalnych

    Mimo wszystko płytę główną radziłbym kupić nową, chociaż z 2 kanałami ATA
    może być już ciężko, pamięci - z uwagi na podejrzane źródła zakupu - takie,
    które mają wieczystą gwarancję producenta.
    N o i co z tym zasilaczem, to nie tylko sprawa wydajności prądowej i
    kondycji 9-letnich kondensatorów, ale i złącz (dodatkowe 12V do procesora,
    SATA).

    JoteR

  • 6. Data: 2011-10-09 14:20:16
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    do kol. Jotera, ten komputer co teraz mam był kupiony w 2002 r [ a więc
    ma 11 lat , a nie 9 jak podałem, ]

    a co do reszty, ta płyta i karta graficzna są sprawne, dysk twardy [ na
    SATA ] i zacilasz będzie nowy. tylko nie wiem jaki procek wsadzić , bo
    ta płyta obsługuje także Pentium D.

  • 7. Data: 2011-10-09 15:42:36
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 16:10, JoteR pisze:
    > Mimo wszystko płytę główną radziłbym kupić nową, chociaż z 2 kanałami
    > ATA może być już ciężko,

    Można dokupić kontroler ATA133

    > pamięci - z uwagi na podejrzane źródła zakupu -
    > takie, które mają wieczystą gwarancję producenta.

    Można kupić nawet nowe SDRAM czy DDR1.

  • 8. Data: 2011-10-10 11:48:16
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2011-10-09 16:20, Gupik pisze:
    > do kol. Jotera, ten komputer co teraz mam był kupiony w 2002 r [ a więc
    > ma 11 lat , a nie 9 jak podałem, ]

    Czekaj czekaj, 2011 - 2002 = 11? Coś mi się nie ten tego... :) Zostań
    jednak przy 9 latach.

  • 9. Data: 2011-10-10 12:28:06
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-10-09 13:59, Gupik pisze:
> [...]
    > dysk twardy 500 - 750 GB
    > DWD-RW NEC 3450 przełożony ze starego komputera + 2 Dyski twarde 80 GB

    Za powiedzmy 250PLN mogę sprzedać płytę Gigabyte (nie pamiętam modelu,
    ale sprawdzę w domu) z prockiem Athlon x2 3800+, do tego 2x512MB DDR i
    2x256MB DDR. Płyta ma 4xSata, zintegrowaną grafikę (bodajże GeForce
    6100), do tego złącze PCI-E, chipset nforce.

    Jakby co to odezwij się na gg: 3694774, to się dogadamy, wystawię sprzęt
    na allegro.
    Sprzęt w 100% sprawny

    mam też cały komp na sprzedaż (płyta Asus M2N-MX SE, procek Athlon x2
    4000+, 2x1GB DDR2 Kingston, grafa GeForce 9600GT 512MB RAM, dysk 2x80GB
    SATA (jeden WD drugi Seagate), zasilacz 400W, nagrywarka DVD Samsung,
    obudowa czarno-srebrna, czytnik kart wewnętrzny. Zestaw w ciągłym
    użyciu. Cena powiedzmy 500PLN

  • 10. Data: 2011-10-10 14:02:25
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > pamięci - z uwagi na podejrzane źródła zakupu - takie,
    > które mają wieczystą gwarancję producenta.

    Ekhem... JoteR, w kwestii formalnej - ta "wieczysta" gwarancja
    najczesciej oznacza "do czasu zakonczenia produkcji"
    Doczytaj drobny druczek ;)

    > N o i co z tym zasilaczem, to nie tylko sprawa wydajności prądowej
    > kondycji 9-letnich kondensatorów, ale i złącz (dodatkowe 12V do
    > procesora, SATA).

    A to sie zgadza :) Takim Feel'om kondensatory puchna w
    dzien po wyjsciu gwarancji... zegarki mozna regulowac.
    Glowny inzynier odstawil kawal swietnej roboty. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.