  • 1. Data: 2013-08-26 00:46:11
    Temat: monitor LCD: dogorywa podswietlenie?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    Od jakiegos miesiaca moj stary monitor LCD (cos kolo 5-7 lat) ma
    problemy z podwietleniem (świetlówki).
    Kiedy się włącza obraz jest bardzo ciemny (ale cos tam widac) i powoli
    ale sukcesywnie sie rozjasnia. Trwa to ok 2-3 minut. Kiedy dochodzi juz
    do odpowiedniej jasnosci ustawionej (70%) to obraz faluje i wyjasnianie
    przyspiesza do normalnej wartosci - falowanie ustaje. Jasnosc mozna caly
    czas ustawiac i jest równomierna. Kiedy juz monitor sie "ustawi" wiecej
    nie ma juz zadnych wad. Monitor musi byc wylaczony z kilkanascie-
    kilkadziesiat minut by problem znów sie pojawił. Wykluczyłem problem
    karty graficznej.
    Podejrzewam, ze cos nie tak z inwerterem. Jednakze, czytajac podobne
    historie na necie, wszyscy tak sadza a na ogol to wina swietlówki. Czy
    to mozliwe? Musialyby byc chyba montowane szeregowo bo efekt jest
    rownomierny.
    Myslicie ze problem sie poglebi, czy jest szansa, ze tak juz zostanie?
    Obecny stan nie jest jeszcze zbytnio uciazliwy.

    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2013-08-26 22:36:55
    Temat: Re: monitor LCD: dogorywa podswietlenie?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > historie na necie, wszyscy tak sadza a na ogol to wina swietlówki. Czy to
    > mozliwe? Musialyby byc chyba montowane szeregowo bo efekt jest

    Nie są szeregowo, ale jak przeanalizujesz notę scalaka co steruje
    inwerterem, to zauważysz, że mierzy on prąd każdej świetlówki i jak jest za
    mały to wyłącza też tą sprawną. :-)

  • 3. Data: 2013-09-02 16:29:45
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-08-26 22:36, nom pisze:

> [...]
    >
    > Nie są szeregowo, ale jak przeanalizujesz notę scalaka co steruje
    > inwerterem, to zauważysz, że mierzy on prąd każdej świetlówki i jak jest

    a całą matrycę też? Bo przez pewien czas nawet matryca nic nie
    wyswietla. Prces postępuje, tzn potrzeba matrycy co raz wiecej czasu by
    zaskoczyc i sie rozjasnic. W pierwszym etapie nie da sie sterowac
    jasnoscia - cyferki na skali rosna ale nic sie nie rozjasnia ani nie
    sciamnia (tak jakby cały czas jasnosc była w dolnej wartości). Jak juz
    cały proces minie to juz da sie sterowac jasnoscia jak za nowosci.
    Jeszcze nie rozbierałem sprzetu, ale zyje nadzieja ze to tylko
    kondesatory umieraja... Inne podejrzenie pada na zasilacz (zwnetrzny),
    Ile mniej wiecej powinien miec V taki zasilacz 12V bez obciazenia? Bo
    ten ma 12,2V. Dodatkowo zasilacz jest dosc goracy (nawet bez zadnego
    obciazenia). Zasilacz do lapka o podobnych paramatrach (1A vs 1,5A na
    wejsciu i 3A vs 3,5 A na wyjsciu) jest zimny jak kamien. Niestety nie
    sprawdzilem czy zasilacz grzeje sie tak od nowosci.

    --
    @foe_pl