  • 1. Data: 2014-05-06 14:46:07
    Temat: monitor do pracy po ciemku
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Witam

    wiem ze temat rzeka ale tak na szybko. Jakie sa aktualnie monitory nadające
    sie do pracy w słabym oświetleniu?

    Kolor wiadomo warto by sie zasadniczo zgadzał ale nie jest ze tak powiem
    wartością krytyczną.
    Aktualnie mam eizo 2231 i zasadniczo jest ok ale ma już 13k h przebiegu i
    zaczynam sie rozgladać za następcą.
    Dobrze by było by dało sie na nim zjechać z luminancją jak najniżej bo w
    tym eizo najcześciej pracuje z podświetleniem na 0%.

    W ogóle jest aktualnie coś takiego? PVA/MVA to już wyginęły chyba a IPS to
    nie za bardzo wypadają w takich warunkach.
    No chyba ze sa takie które dają radę. No ale to już własnie jest pytanie.

  • 2. Data: 2014-05-06 15:03:13
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-06 14:46, qrt pisze:
> [...]
    > nie za bardzo wypadają w takich warunkach.
    > No chyba ze sa takie które dają radę. No ale to już własnie jest pytanie.

    Przede wszystkim za ile? Jakaś +/- granica cenowa?

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-05-06 15:09:13
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Tue, 06 May 2014 15:03:13 +0200, mt napisał(a):

    > Przede wszystkim za ile? Jakaś +/- granica cenowa?

    Najtańszy jaki jest w tanie spełnić oczekiwania :)
    Porostu monitora srebrzącego czy migającego w słabym oświetleniu nie
    kupie. Co do obrazu to jak pisałem jakość eizo 2231 jest dla mnie
    wytarczająca.

    A to czy kupie 24 czy 27 cali to już insza sprawa i sie później bede
    zastanawiał

  • 4. Data: 2014-05-06 15:27:18
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-06 15:09, qrt pisze:

> [...]
    > wytarczająca.
    >
    > A to czy kupie 24 czy 27 cali to już insza sprawa i sie później bede

    Nie wiem, czy ~2300 zł to dla Ciebie dużo czy nie, ale za tyle mniej
    więcej można obecnie kupić nowe Eizo ColorEdge lub Nec SpectraView w
    rozmiarze 23 cale, lepiej się już nie da.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2014-05-06 15:55:41
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Tue, 06 May 2014 15:27:18 +0200, mt napisał(a):

    > Nie wiem, czy ~2300 zł to dla Ciebie dużo czy nie, ale za tyle mniej
    > więcej można obecnie kupić nowe Eizo ColorEdge lub Nec SpectraView w
    > rozmiarze 23 cale, lepiej się już nie da.

    za 2231 zapłaciłem koło 3k wiec nie oczekuje cudów w tej materii.

    Ino kwestia czy te monitory (bo sa chyba na IPSach) dają radę pracowac przy
    *niskim poziomie świetla zastanego* i przy *niskim poziomie luminancji* To
    jest najbardziej podstawowa i kluczowa kwestia.

    Wiem ze sa monitory na IPS które daja dobry obraz i nadają sie do nawet
    zaawansowanej pracy z kolorem przy wysokim poziomie światła a fatalnie sie
    zachowują przy niskim. A to jest kluczowa kwestia.

    No chyba ze poprostu eizo SX na xVA i tyle.

  • 6. Data: 2014-05-06 16:15:01
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-06 14:46, qrt pisze:

    > wiem ze temat rzeka ale tak na szybko. Jakie sa aktualnie monitory
    > nadające sie do pracy w słabym oświetleniu?

    A może jakikolwiek i np.: http://allegro.pl/i4074012180.html
    "Rolka foli do przyciemniania szyb o wymiarach 300 na 50 cm", 9 zł.

    P.

  • 7. Data: 2014-05-06 16:47:53
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik qrt napisał:

    > Ino kwestia czy te monitory (bo sa chyba na IPSach) dają radę pracowac przy
    > *niskim poziomie świetla zastanego* i przy *niskim poziomie luminancji* To
    > jest najbardziej podstawowa i kluczowa kwestia.

    isc i obejrzec :) ja tak zawsze monitor wybieram

    czujka swiatla jest? to bedzie dobrze - bo sciemni sie przy mroku sam.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 8. Data: 2014-05-06 17:18:53
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-06 16:47, mr misio pisze:

    > isc i obejrzec :) ja tak zawsze monitor wybieram
    >
    > czujka swiatla jest? to bedzie dobrze - bo sciemni sie przy mroku sam.

    To nie chodzi o to czy się ściemni tylko co się dzieje chociażby z
    kolorami po zejściu z jasnością.

    --
    marcin

  • 9. Data: 2014-05-06 17:20:56
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-05-06 15:55, qrt pisze:

> [...]
    > zachowują przy niskim. A to jest kluczowa kwestia.
    >
    > No chyba ze poprostu eizo SX na xVA i tyle.

    Nie wiem czy Czornyj tu jeszcze zagląda, ale możesz napisać do niego,
    Marcin zdaje się miał ten monitor więc powinien się orientować do ilu
    kandeli z podświetleniem można zejść aby zachować sensowne delta-E.
    http://zarzadzaniebarwa.pl/kontakt/

    --
    marcin

  • 10. Data: 2014-05-06 18:37:13
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]
    > nie za bardzo wypadają w takich warunkach.
    > No chyba ze sa takie które dają radę. No ale to już własnie jest pytanie.

    Ja nie słyszałem o IPS, który nie dawałby rady. Do niedawna pracowałem
    na 2 monitorach: jeden z nich IPSowy DELL U2410 (z przestrzenią Adobe
    RGB) a drugi z nich zachowałem jako sRGB w obawie przed niespodziankami.
    Obecnie przesiadłem się całkowicie na 2 x aRGB (oba Delle) bo moje obawy
    okazały się całkowicie nieuzasadnione. Oczywiście kalibracja obowiązkowa
    + programy honorujące kalibrację. Również pracuję w warunkach niskiego
    oświetlenia (aby nie przeszkadzało), choć nie po ciemku gdyż to jest
    wysoce nieergonomiczne dla wzroku. Po drugie, ustawiasz sobie luminancję
    na 80 - 90 cd/m2 i pracujesz komfortowo. W czym problem? To typowa
    jasność monitorów jaką używają graficy.

    Tak na marginesie nie rozumiem po co komu np. 400cd/m2 w monitorze do
    pracy biurowej.

    Marek