  • 1. Data: 2017-08-14 13:14:57
    Temat: monitoring - tanio :)
    Od: s...@g...com

    Potrzebował bym prostą kamerke internetowa ale nieco dalej od miejsca gdzie stoi
    komputer.

    Ma słuzyć głównie do pilnowania budowy.

    Niby moge kupic zewnetrzną kamerke IP ale to koszt w okolicy 400PLN.

    Tak sobie dumam ze jakby tak zamontować tania kamerke usb i "jakiś" hub usb-ethernet
    to reszta juz jest niezawodna a kamerke moge miec za 60pln - jak zdechnie to wsadze
    inną.

    I teraz pytanie:
    Czego szukac aby dało się podpiąć do tego kamerke na usb a dalej do ethernetu i aby
    miało sterowniki do linuxa :)

    Zna ktos takie interfejsy?

  • 2. Data: 2017-08-14 14:32:15
    Temat: Re: monitoring - tanio :)
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    <s...@g...com> napisał:

> [...]

    > Czego szukac aby dało się podpiąć do tego kamerke na usb
    > a dalej do ethernetu i aby miało sterowniki do linuxa :)

    IMHO potrzebujesz serwer portów USB - np. coś takiego:
    https://www.automatyka.pl/produkty/ute-404k-serwer-p
    ortow-usb-60095-2
    lub może jakaś Moxxa. Co na to Linuch - nie wiem i nie chcę wiedzieć ;->

    Ale, panie, to nie są tanie rzeczy. Chyba ta kamerka za 4 stówy byłaby
    tańsza ;->

    JoteR

  • 3. Data: 2017-08-14 15:10:14
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Znajdź tańszą, sporo tego.
    Mogę Ci odsprzedać coś podobnego:
    www.amazon.com/ELP-Megapixel-Camera-Hidden-Network/d
    p/B00KA4M4WS

    -----

  • 4. Data: 2017-08-14 15:43:50
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 14:32:30 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:

> [...]
    > lub może jakaś Moxxa. Co na to Linuch - nie wiem i nie chcę wiedzieć ;->
    >
    > Ale, panie, to nie są tanie rzeczy. Chyba ta kamerka za 4 stówy byłaby

    Chyba znalazłem cos co sie może nadać. usb extender. kosztuje 60pln, do tego webcam
    za kolejne 60pln.
    Obadam na ile sobie to rade daje...

  • 5. Data: 2017-08-14 15:45:56
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 15:09:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Znajdź tańszą, sporo tego.
    > Mogę Ci odsprzedać coś podobnego:
    > www.amazon.com/ELP-Megapixel-Camera-Hidden-Network/d
    p/B00KA4M4WS

    Tu nie chodzi o jednorazowy zakup.
    Zakładam ze ta kamerka zdechnie po roku więc cały zestaw chcialbym aby byl
    maksymalnie tani.
    Jak wytrzyma 2 lata to juz wypas :)

    A co roku jak wymienie calosc (extender plus kamerka) to wyjde na koszt kamerki w 3-4
    lata. A nie sadze aby taka fajna działała az tyle :)

  • 6. Data: 2017-08-14 15:57:01
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-08-14 13:14, s...@g...com wrote:

> [...]
    usb-ethernet to reszta juz jest niezawodna a kamerke moge miec za 60pln - jak

    Nie wiem czy jest sens kombinowac z USB skoro kamere z Ethernetem albo
    Eth+WiFi mozna kupic nawet za nieco ponad stowe, jak sie dobrze poszuka,
    i to nawet nie z Aliexpress? ;). Co prawda nie napisales czy chodzi
    o kamere pracujac na zewnatrz, ale to juz latwiej takie cos dostosowac
    niz ciagnac USB, gdy masz tu normalny Ethernet czy WiFi i takze
    mozliwosc zasilenia po skretce na odleglosc, stosujac odpowiednia
    przelotke.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2017-08-14 15:59:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 1:14 PM, s...@g...com wrote:
    > Czego szukac aby dało się podpiąć do tego kamerke na usb a dalej do ethernetu i aby
    miało sterowniki do linuxa :)

    Zamiast tego sprawdź takie coś:

    https://webcamera-plus.en.softonic.com/windowsmobile
    ?ex=DSK-173.1

    Stosowny hardware znajdziesz w najbliższym skupie elektrośmieci.

  • 8. Data: 2017-08-14 16:53:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    <s...@g...com> napisał:

    > Chyba znalazłem cos co sie może nadać. usb extender.
    > kosztuje 60pln, do tego webcam za kolejne 60pln.
    > Obadam na ile sobie to rade daje...

    Jadąc dzisiaj samochodem, obadałem rejestrator kupiony za 3 dychy z
    kawałkiem na wyprzedaży w Oszą. Ma jakieś gniazdo minijack oznaczone AV.
    Ciekawe, na jaki dystans by ten sygnał poleciał...

    JoteR

  • 9. Data: 2017-08-14 17:08:14
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dystans duży, tyle że łapie zakłócenia, dlatego często stosuje się baluny i przejście
    na skrętkę.
    Liczysz cenę kabla?? WiFi może wyjść taniej.

    -----

  • 10. Data: 2017-08-14 20:52:16
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 15:57:03 UTC+2 użytkownik elmer radi radisson
    napisał:

> [...]
    > niz ciagnac USB, gdy masz tu normalny Ethernet czy WiFi i takze
    > mozliwosc zasilenia po skretce na odleglosc, stosujac odpowiednia

    No wlasnie gdzie bym nie patrzyl to takie co maja rj45 to raczej kolo 2 stówek
    wychodzą a cholera wie czy z linuxem zgodne. Skretke mam w zapasie.
    Na aliexpres raczej nie kupuje bo czekac trzeba a loteria vat+cło to nie zabawa dla
    mnie :)

    Gdyby sie udało sensowna kamerke IP kupic za te dajmy na to 150pln aby miała 90stopni
    widku rozdzielczośc na poziomie 1024x768 i optyke jakosci "bezmydlanej" to bym kupil
    i problemu bym nie miał, no, może bym sie martwił o porty w switchu bo to jednak z
    40m kabla.

    Ale to też troche drogo bo po cichu licze ze jednak co rok calosci zestawu
    extender+kamera wymieniac nie bedzie trzeba...

    Chyba kupie taki zestaw i zobacze jak to dziala...