  • 1. Data: 2017-05-27 21:53:31
    Temat: na jakie 125 patrzec zeby sie nie zrazic?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    niegdy nie mialem okazji pojezdzic na motorze, motorowerze ani nawet
    motorynce

    poniewaz kryzys wieku sredniego zbliza sie nieublagalnie (a sadzac po
    tym ze wlasnie pisze to co pisze to chyba juz jest w pelni ;) coraz
    czesciej nachodza mnie mysli zeby jednak troche sie pobawic

    raczej nie dysponuje az taka iloscia wolnego czasu zeby zaczynac od
    kursu na A pomyslalem ze kupie jakies 125, pobawie sie, oswoje z tematem
    i dopiero wtedy ewentualnie zaangazuje bardziej

    jako ze posiadanie motoru nie jest mimo wszystko dla mnie pierwsza
    potrzeba na wstepie chcialbym zamknac przymiarke w kwocie maksymalnej
    10 tysiecy co na sam motor (kask, cos do ubrania, pakiet startowy)
    zostawia jakies +-7 tysiecy

    nie mam dwoch lewych rak, posiadam w miare wyposazony 'garaz' ale
    niekoniecznie chce kupowac chinczyka przy ktorym spedze sporo czasu a po
    pierwszym sezonie straci na wartosci 1/3

    nie powiem, na obrazkach romet rcr, benda street czy junak m11 cafe
    wygladaja atrakcyjnie, ale to juz ten wiek ze zamiast podziwu i
    zazdrosci w oczach przechodniow ;) wolalbym poprostu wygodnie pojezdzic

    w okolicy poza ogloszeniami prywatnymi mam takie cos:
    https://motocykle125.otomoto.pl/ moze ktos wie czy warto tam zajrzec,
    oraz jezeli warto podopowie na co zwrocic uwage gdybym zamierzal cos
    nabyc - nawet w przypadku umiarkowanej wtopy nie bede rwal wlosow, z
    zalozenia chce kupic sprzet na jeden sezon zeby zadecydowac czy robic A
    czy jednak nie jest to zabawa dla mnie

  • 2. Data: 2017-05-28 11:52:59
    Temat: Re: na jakie 125 patrzec zeby sie nie zrazic?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-27 o 21:53, m4rkiz pisze:

    > poniewaz kryzys wieku sredniego zbliza sie nieublagalnie (a sadzac po
    > tym ze wlasnie pisze to co pisze to chyba juz jest w pelni ;) coraz
    > czesciej nachodza mnie mysli zeby jednak troche sie pobawic

    Kup coś, co ma bak między nogami. Używanego Japończyka, który Ci się
    spodoba. 7 tys to sporo pieniędzy w tej kategorii więc nie powinno być
    problemu z wyborem.

    --
    MN

  • 3. Data: 2017-05-29 12:40:35
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >raczej nie dysponuje az taka iloscia wolnego czasu zeby zaczynac od kursu
    >na A pomyslalem ze kupie jakies 125, pobawie sie, oswoje z tematem i
    >dopiero wtedy ewentualnie zaangazuje bardziej

    A jednak proponuje zrobić kat A, skoro nie jeździłeś to sam kurs w szkole
    która uczy jeździć a nie tylko zdać, będzie rozsądnym posunięciem.
    Będziesz miął możliwość popróbować kilku maszyn 125/250/600
    Kolejna sprawa, motocykle 125ccm maja astronomiczne ceny jak na to co
    oferują, co jest oczywiście związane z możliwością ich używania na kat B.
    7 kpln którymi dysponujesz daje zdecydowanie większy wybór marek i modeli w
    większych pojemnościach na które jest wymagana kat A.

    Znajomy miał podobny dylemat i zrobił kat A, potem kupił sobie normalny
    duży motocykl (Honda Hornet), i przyznał mi racje ze zrobienie A było dobrym
    posunięciem.

    Proponuje to jeszcze raz przemyśleć, a na pewno sprawdzić jak czasowo
    wygląda ukończenie kursu w Twojej okolicy.

    Buniek

  • 4. Data: 2017-06-01 21:49:34
    Od: i...@g...com

    W dniu sobota, 27 maja 2017 21:53:24 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> [...]
    > nabyc - nawet w przypadku umiarkowanej wtopy nie bede rwal wlosow, z
    > zalozenia chce kupic sprzet na jeden sezon zeby zadecydowac czy robic A

    4 lata temu, w łapy mnie, 40 latka wpadł motorower 40 letni zabytek i żeby nie
    siedzieć przy piwie w warsztacie na pusto to go wyremontowałem i jeździłem nawet do
    sklepu po bułki. Jako, że parę razy jeszcze ciepłych bułek nie przywiozłem, bo cewka,
    świeca, gaźnik (wiadomo, made in prl i wiek) to pierwszy roller, honda 50ccm z
    początku lat 90 był super. Potem chciałem coś większego, rozmiarem, nie pojemnościa,
    wpadło jakieś Piaggio z szybą, a rok temu, dzięki przepisom, przesiadłem się na
    125ccm, także kibel, Aprilia Mojito Custom. Gdybym miał się przesiadać na biegówkę,
    to wybrałbym Varadero 125, ale pewnie na sezon, może dwa, bo na tym co mam, po jednym
    zaczyna brakować oddechu czasami.
    I wysokie ceny i popyt na 125 jak kij ma dwa końce, jak załapiesz bakcyla to łatwo
    dobrze sprzedać.

  • 5. Data: 2017-06-02 23:27:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-05-28 11:52, Marcin N wrote:
    > Kup coś, co ma bak między nogami. Używanego Japończyka, który Ci się
    > spodoba. 7 tys to sporo pieniędzy w tej kategorii więc nie powinno być
    > problemu z wyborem.

    poogladalem, poprzymierzalem sie i skonczylo sie na intruderze vl 125

    zmienilem olej, plyn hamulcowy, poprawilem linke sprzegla, wymienilem
    swiece, wyplukalem filtr powietrza, naciagnalem lancuch i ujezdzam

    wrazenia pozytywne, niezbyt wiedzialem czego sie spodziewac po tych 125
    centymetrach, ale jest to akurat tyle mocy ile powinno byc na poczatek,
    w miare latwe do opanowania ale jednak pewien respekt trzeba miec

  • 6. Data: 2017-06-04 13:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BUNIEK m...@i...pl ...

    > 7 kpln którymi dysponujesz daje zdecydowanie większy wybór marek i
    > modeli w większych pojemnościach na które jest wymagana kat A.

    I co byś polecał kupić w tej cenie z wiekszych pojemnosci?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 7. Data: 2017-06-04 17:51:11
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >I co byś polecał kupić w tej cenie z wiekszych pojemnosci?

    Najważniejsze aby były to maszyny markowe.
    Natomiast co do modeli, jest bardzo indywidualna sprawa i sporo zależy od
    wykorzystania motocykla.
    Ale z uniwersali np: Yamaha YBR 250, Honda CB/CBF 500 pewnie idzie znaleźć
    CBF 600/XJ600, i podobne rocznikowo i konstrukcyjnie.
    600 będą w gorej granicy budżetu, a każdy używany sprzęt wymaga nieco
    wkładu, bez względu na to co piszą w ogłoszeniach i trzeba o tym pamiętać, i
    szukać i jeszcze raz szukać i oglądać.
    W okolicy 5kpln można szukać 250 - 500ccm i zostanie cos na techniczne
    przygotowanie. klocki/opony/świece etc.

    BUNIEK

  • 8. Data: 2017-06-25 21:30:13
    Od: mmaurycy <m...@w...pl>

    W dniu 02.06.2017 o 23:27, m4rkiz pisze:

> [...]
    > centymetrach, ale jest to akurat tyle mocy ile powinno byc na poczatek,
    > w miare latwe do opanowania ale jednak pewien respekt trzeba miec

    Jeśli złapiesz bakcyla kup sobie Hyosunga GV650 lub GT650 jeśli wolisz
    nakedy. Jakość wykonania bardzo przyzwoita jak to w Koreańcach koszty
    zakupu rocznikowo młodego motocykla odpowiadają cenom zakupu bardzo
    starej zajechanej 20 letniej np:GN500 czy CB500 Japonii, koszty
    utrzymania (serwis, części) znacznie niższe. CB500 w porównaniu do GT650
    to pierdziawka którą po sezonie każdy chce zmienić na coś większego
    dlatego od 2014 roku ujeżdżam Hyosunga GT650 z 2008r obecnie kupiłem
    drugiego z nowego z 2013r i cały czas jazda daje mi dużo frajdy.
    pozdrawiam
    mauro
    był Sym Husky
    jest Hyo GT650 2008,