  • 1. Data: 2017-01-16 12:02:50
    Temat: najbardziej skomplikowane struktury
    Od: robot <a...@o...pl>

    W internetach ja wyczytał, że mózg człowieka jest najbardziej skomplikowaną
    strukturą we wszechświecie.
    Co prawda trudno jest dokładnie zdefiniować pojęcie struktury w takim rozumieniu.
    Ale mimo to, w ramach rozrywki - której strukturze przyznalibyście drugie miejsce.

    Pomijając mój mózg i mózgi zwierząt oczywiście.

  • 2. Data: 2017-01-26 11:10:43
    Temat: Re: najbardziej skomplikowane struktury
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 stycznia 2017 20:02:52 UTC+9 użytkownik robot napisał:
> [...]
    > Ale mimo to, w ramach rozrywki - której strukturze przyznalibyście drugie miejsce.
    >
    > Pomijając mój mózg i mózgi zwierząt oczywiście.

    A co ma być miarą tego stopnia skomplikowania?

  • 3. Data: 2017-01-28 13:27:44
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-01-26 o 11:10, Konrad Anikiel pisze:

    > A co ma być miarą tego stopnia skomplikowania?

    Podkreślam, że pytanie jest wyłącznie w ramach rozrywki, dla zabawy.
    Nie wiem czy jest uniwersalna miara skomplikowania.
    Mam na myśli stopniowanie w stylu:

    zapalniczka jest mniej skomplikowana od zegarka
    zegarek mniej skomplikowany od drzewa,
    superkomputer jest mniej skomplikowany od mózgu - no właśnie, czy aby na pewno?
    [chodzi mi o samą budowę fizyczną, bez oprogramowania - wyłączone, bez zasilania]

    Ciekawą strukturą może być na przykład sieć internetowa.
    Można ją traktować jak jedną strukturę? Myślę, że można.

    link do tego artykułu podaję na wszelki wypadek:
    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,370904,m
    ozg-najbardziej-skomplikowana-struktura-we-wszechswi
    ecie.htm

    pozdro

  • 4. Data: 2017-01-31 13:19:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 stycznia 2017 21:27:45 UTC+9 użytkownik robot napisał:

> [...]
    > http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,370904,m
    ozg-najbardziej-skomplikowana-struktura-we-wszechswi

    Link nie działa.
    Bez sformułowania kryteriów to jest trzepakowa zabawa we "wcale bo nie". Kryształek
    soli kuchennej jest w pewnym sensie bardziej skomplikowany od mojego mózgu. Zależy
    jak sobie to skomplikowanie zdefiniuję.

  • 5. Data: 2017-02-03 17:33:56
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 13:19, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > zabawa we "wcale bo nie". Kryształek soli kuchennej jest w pewnym
    > sensie bardziej skomplikowany od mojego mózgu. Zależy jak sobie to

    No tak.
    Wiem że durne pytanie.
    Myślałem że mimo to może ktoś da jakiś ciekawy przykład.
    Zabawa zakończona.

    Jakiś dziwny ten link, raz działa raz nie działa, nie wiem o co się rozchodzi.
    Ale jak nie będzie działał, to wiele nie stracisz.
    może tak:
    http://tnij.org/ygfj5xb
    pozdro

  • 6. Data: 2017-02-08 04:00:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lutego 2017 01:33:58 UTC+9 użytkownik robot napisał:

    > No tak.
    > Wiem że durne pytanie.
    > Myślałem że mimo to może ktoś da jakiś ciekawy przykład.
    > Zabawa zakończona.

    Pytanie durne, ale zadawanie durnych pytań wcale nie jest durne. Trzeba czasem się
    zastanowić co wynika z jakiegoś tam rozumowania na jakimś tam poziomie abstrakcji. Tu
    wychodzi że jak nie ma miary to nie ma porównania. Wróbelek ma jedną nóżkę bardziej
    niż drugą: prawda czy fałsz?

    > Jakiś dziwny ten link, raz działa raz nie działa, nie wiem o co się rozchodzi.
    > Ale jak nie będzie działał, to wiele nie stracisz.
    > może tak:
    > http://tnij.org/ygfj5xb

    O, tak działa. Profesor jednym ciągiem mówi że najbardziej skomplikowana i najmniej
    poznana struktura. No to jeśli najmniej poznana to skąd wiadomo że najbardziej
    skomplikowana? Wychodzi że jego miarą skomplikowania jest trudnopoznawalność :-)
    Trochę to takie niepoważne, prawda? Jak za chiny nie może dojść o co w czymś tam
    chodzi, to wyciąga konkluzję że to musi być bardzo skomplikowane. I to mówi
    naukowiec? Chyba raczej żartuje...

    PS. Ciekawe co ten profesor powie jeśli za kilka lat maszyna nauczy się jego zachowań
    i stanie się kopią jego własnego umysłu symulującą pracę jego mózgu, tylko szybszą,
    bardziej nieomylną i z lepszą pamięcia?