  • 1. Data: 2018-02-16 16:40:44
    Temat: najtańsza płyta pod E8400
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Szukam najtańszej płyty pod C2D E8400, posiadającej 4 sloty RAM DDR2 i
    wyjście D-Sub na monitor. Czy płyty na chipsecie 965 obsługują nowsze (45nm)
    C2D? Są tanie płyty na chipsecie G31, ale umieszczano na nich tylko 2 sloty
    RAM...

  • 2. Data: 2018-02-19 23:42:41
    Temat: Re: najtańsza płyta pod E8400
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces zhbick <n...@s...pl> zwrócił błąd:
    > Szukam najtańszej płyty pod C2D E8400, posiadającej 4 sloty RAM DDR2 i
    > wyjście D-Sub na monitor.

    Na allegro takie są. Nie wiem jak one są "nowe", ale pewnie to leżaki.
    Moim zdaniem ceny jakie tam proponują są atrakcyjne (czyli ~170 zł). Sam
    kiedyś kupiłem płytę "leżakową" na P35 za 180 zł, chociaż nie na allegro
    (przeżyła kolejne trzy lata, chyba na tyle je projektowali...)

    > Czy płyty na chipsecie 965 obsługują nowsze (45nm) C2D?

    Tak, ale trzeba update BIOSu zrobić. Czyli lepiej najpierw sprawdzić,
    czy producent taki update wydał.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 3. Data: 2018-02-20 23:23:35
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Saiko Kila" napisał w wiadomości grup

    > Moim zdaniem ceny jakie tam proponują są atrakcyjne (czyli ~170 zł).

    Hmm.. Do procesora za 20-30 zł szukam płyty za max 2x tyle i właśnie 60 zł
    uważam za cenę atrakcyjną - jakieś mobasy na G31 są dostępne w tej cenie ale
    zależy mi na 4 slotach RAM...

  • 4. Data: 2018-02-21 22:04:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/20/2018 11:23 PM, zhbick wrote:
    > Hmm.. Do procesora za 20-30 zł szukam płyty za max 2x tyle i właśnie 60
    > zł uważam za cenę atrakcyjną

    E tam, w tej cenie (~100zł) bywają całe komputery na allegro z E8400,
    tylko się przyczaić trzeba. Obenie najtańszy optiplex z tym cpu to
    jakieś 120zł ale mojego wyszarpalem za 80zł ze wszystkim i sprawnego.

  • 5. Data: 2018-02-21 22:59:59
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > E tam, w tej cenie (~100zł) bywają całe komputery na allegro z E8400,
    > tylko się przyczaić trzeba. Obenie najtańszy optiplex z tym cpu to jakieś
    > 120zł ale mojego wyszarpalem za 80zł ze wszystkim i sprawnego.

    Zgadza się, też jestem fanem tych Delli SFF bo kosztują grosze w porównaniu
    do tego, co oferują (chociaż kicha robi się wówczas, gdy padnie zasilacz -
    drogi jest i niekompatybilny ze standardowym ATX). Ale tu potrzebowałem
    płyty bez zmiany reszty podzespołów.

  • 6. Data: 2018-02-23 18:55:51
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces zhbick <n...@p...tu> zwrócił błąd:

    > Hmm.. Do procesora za 20-30 zł szukam płyty za max 2x tyle i właśnie 60 zł
    > uważam za cenę atrakcyjną - jakieś mobasy na G31 są dostępne w tej cenie ale
    > zależy mi na 4 slotach RAM...

    Szczerze to uważam, że nieużywana płyta z tego okresu jest więcej warta
    niż cały komputer (w sensie płyta używka z pamięciami i ewentualnie
    procesor). To się najbardziej psuje i zużywa. Używka prawie na pewno
    będzie miała jakiś feler, a nówka niekoniecznie.

    Przy okazji, to nie wiedziałem że E8400 jest takie tanie. To całkiem
    szybki procek.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 7. Data: 2018-02-23 23:06:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Feb 2018 18:55:51 +0100, Saiko Kila napisał(a):

    > Używka prawie na pewno
    > będzie miała jakiś feler, a nówka niekoniecznie.
    Etam... od stu lat nie kupiłem nowej płyty i mam się całkiem dobrze.
    Żadna używka mnie nie zawiodła. A raz jak kupiłem nówkę to się naciąłem
    (kto pamięta słynną K7S5 ECS-a?)

    > Przy okazji, to nie wiedziałem że E8400 jest takie tanie. To całkiem
    > szybki procek.
    Właśnie sprzedaję E8500 za 20 zł i jakoś tłumy się nie garną... :)
    Czas leci. Ceny na starocie też :) Czekam aż cena na i5 spadnie do
    jakichś 100 zł :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-02-23 23:57:02
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Saiko Kila" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > procesor). To się najbardziej psuje i zużywa. Używka prawie na pewno
    > będzie miała jakiś feler, a nówka niekoniecznie.

    Generalnie płyty padały mi rzadko, o ile z chłodzeniem wszystko było ok i
    nie wkładałem jakiegoś najmocniejszego procesora do mobasa z badziewną
    sekcją zasilającą. Zimne luty to raczej zonk popularny w kartach
    graficznych. IMO częściej padają topowe płyty "gamingowe"

    > Przy okazji, to nie wiedziałem że E8400 jest takie tanie. To całkiem
    > szybki procek.

    No właśnie wydajność/cena nie do pobicia :)
    spokojnie ciągnie w każdej przeglądarce film z YT w 1080 30fps lub 720 60fps
    (obciążenie ~80% w Win7 i Linux Mint XFCE)

    dla porównania sprawdziłem Semprona 1,9GHz AM2 (360p z niewielkimi
    zacięciami), antycznego Athlona 64 3200+ (240p) i Pentium D 840 (ten
    dwurdzeniowiec nie poradził sobie nawet z rozdzielczością 144p). O dziwo na
    tym Pentiumie najżwawiej chodziły systemy operacyjne i miał najmniejsze
    obciążenie w Idle pod Win7.

  • 9. Data: 2018-02-25 18:47:12
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Jacek Maciejewski <j...@g...pl> zwrócił błąd:

    > Etam... od stu lat nie kupiłem nowej płyty i mam się całkiem dobrze.
    > Żadna używka mnie nie zawiodła. A raz jak kupiłem nówkę to się naciąłem
    > (kto pamięta słynną K7S5 ECS-a?)

    Ja mam uraz do Inteli, bo za dużo mi już ich padło po jakimś czasie. I
    wszystkie były na dobrych płytach.

    > Właśnie sprzedaję E8500 za 20 zł i jakoś tłumy się nie garną... :)
    > Czas leci. Ceny na starocie też :) Czekam aż cena na i5 spadnie do
    > jakichś 100 zł :)

    Ceny na i5 powinny lecieć jak kurs Intela ;) Żartuję, ale na pewno są za
    wysokie.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 10. Data: 2018-02-25 19:20:11
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

> [...]

    > sekcją zasilającą. Zimne luty to raczej zonk popularny w kartach
    > graficznych. IMO częściej padają topowe płyty "gamingowe"

    Ja właśnie mam już dość tych topowych gamingowych. Teraz jak wiadomo
    płyty (współczesne) są drogie, i każda nowa generacja jest droższa, ale
    nie przekłada się to na jakość.

    > No właśnie wydajność/cena nie do pobicia :)
    > spokojnie ciągnie w każdej przeglądarce film z YT w 1080 30fps lub 720 60fps
    > (obciążenie ~80% w Win7 i Linux Mint XFCE)

    E, takie coś to nie wyzwanie dla niego. Ja mam Q9650, który ma taką samą
    wydajność w jednowątkowych zastosowaniach (ma 2x większą cache, ale też
    2x więcej rdzeni, to główna różnica), i nawet w gry w rodzaju Wieśka 3
    na nim grałem.

    Natomiast jeśli chodzi o obciążenie w filmikach, to bardzo dużo zależy
    od zastosowanego renderera. Ja mam takiego jednego renderera, który
    potrafi mi zadusić kartę graficzną i procka nawet na dziadowskim filmiku
    (zużywa ponad 50% obu i klatkuje). Zalecany do niego jest procek Ryzen,
    ewentualnie najszybszy i7, oraz karta GTX 1080 Ti lub lepsza ;)
    Oczywiście inny renderer nie zużywa więcej niż 5% na tym samym filmie, a
    GPU tylko w granicach błędu.

> [...]
    > tym Pentiumie najżwawiej chodziły systemy operacyjne i miał najmniejsze

    Może Win7 był optymalizowany pod Intela? Ewentualnie chodzi o pamięć,
    wydajność jej i kontrolera pamięci.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.