  • 1. Data: 2018-12-17 19:30:01
    Temat: naprawa organów elektronicznych
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam organy elektroniczne, thompson, takie za 100zł, 5 oktaw, raczej
    duze. niektóre klawisze wymagały mocniejszego nacisku. próba naprawy tej
    niedogodności skończyła się katastrofą. "przełączniki" są wykonane tak
    jak na pilocie TV. Plastikowy klawisz naciska na gumę przewodzącą, która
    dotyka styków na pcb. tyle ze te styki są.... namalowane gumą
    przewodzącą lub czymś podobnym. chcialem to naprawić za pomocą kleju
    przewodzącego, nawet go już kupiłem... ale zgubiłem go. Tyle że
    dzisiaj "macałem" takie same sprawne organy. w tych sprawnych, wystarczy
    leciutko nacisnąć klawisz - juz slychać dzwięk. w moich zepsutych -
    nawet dobre klawisze trzeba zdecydowanie wcisnąć aby zagrały. Proszę
    wiec o pomysły jak to naprawić. Wolałbym to zrobić maks tanio - i
    opchnąć jako ledwo żywe, albo porządnie i zostawić do grania. malować
    klejem przewodzącym (specjalnym mazakiem) wszystkie klawisze? kupić
    jakieś proste przełączniki, kontaktrony i magnesy? Tyle że czas naprawy
    to hobby, ale 100 przełączników będzie kosztować tyle co organy.
    Macie jakieś pomysły?
    ToMasz

  • 2. Data: 2018-12-17 22:12:50
    Temat: Re: naprawa organów elektronicznych
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 19:30, ToMasz pisze:
    > Macie jakieś pomysły?
    Jak kształt tych gumowych styków nie jest jakiś wyszukany, to może
    takim czymś połatać?
    https://rafig.pl/gumki-do-pilota-silikon-zestaw-napr
    awczy.html

    Robert

  • 3. Data: 2018-12-18 08:21:53
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    >  Jak kształt tych gumowych styków nie jest jakiś wyszukany, to może
> [...]
    Styki pojedyncze czy podwójne?
    http://www.openmusiclabs.com/wp/wp-content/uploads/2
    011/10/keyboard_button_med.jpg
    Przy podwójnych, nierówna wysokość styków będzie miała wpływ na dynamikę
    każdego klawisza.

  • 4. Data: 2018-12-18 14:17:36
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 18.12.2018 o 08:21, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    011/10/keyboard_button_med.jpg

    > Przy podwójnych, nierówna wysokość styków będzie miała wpływ na dynamikę
    pojedyńcze i to co jest na pcb, a nie jest miedzią złazi. co to jest?

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-12-18 16:09:19
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 14:17, ToMasz pisze:

    011/10/keyboard_button_med.jpg

    > pojedyńcze i to co jest na pcb, a nie jest miedzią złazi. co to jest?

    Czy to wygląda jak na fotce:
    https://obrazki.elektroda.pl/9008160800_1396610674.j
    pg
    Jeśli tak to są ścieżki z napylanego węgla...

    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2018-12-18 17:44:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.12.2018 o 16:09, jacek pisze:

    > Czy to wygląda jak na fotce:
    > https://obrazki.elektroda.pl/9008160800_1396610674.j
    pg
    > Jeśli tak to są ścieżki z napylanego węgla...

    mniej więcej tak. Jak sugerujecie to naprawić? Magiczny pisak? Klej
    przewodzący w strzykawce? przełączniki jakieś?
    ToMasz

  • 7. Data: 2018-12-18 17:58:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 17:44, ToMasz pisze:

    pg

    > mniej więcej tak. Jak sugerujecie to naprawić? Magiczny pisak? Klej
    > przewodzący w strzykawce? przełączniki jakieś?

    Może ploterem wytną z tej folii?
    https://www.pakom.com.pl/portfolio/folia-samoprzylep
    na-metalizowana

    Tylko czy ekonomicznie ma to sens?

    Robert

  • 8. Data: 2018-12-18 18:53:36
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > mniej więcej tak. Jak sugerujecie to naprawić? Magiczny pisak? Klej
    > przewodzący w strzykawce? przełączniki jakieś?
    > ToMasz

    Sprzedam Ci mój tajny sposób :) Folia aluminiowa (może być po
    czekoladzie, byle czysta), naklejasz na taśmę dwustronną, dziurkaczem
    biurowym wycinasz kółeczka, naklejasz na gumki. Cieszysz się prawie
    darmową naprawą, no minus czekolada i taśma. Nie jest to wieczne ale w
    pilocie wytrzymywało dłużej od specjalnych zestawów. Naprawiałem tak
    też klawiatury przemysłowe.
    Wojtek

  • 9. Data: 2018-12-18 20:23:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.12.2018 o 18:53, wowa pisze:

> [...]
    > darmową naprawą, no minus czekolada i taśma. Nie jest to wieczne ale w
    > pilocie wytrzymywało dłużej od specjalnych zestawów. Naprawiałem tak też

    http://i63.tinypic.com/309ot5l.jpg

    chyba nie pomoże w tym przypadku. Gumki są zdrowe, maleńkie, ale zdrowe.
    styki na pcb przestały przewodzić prąd
    ToMasz

  • 10. Data: 2018-12-18 20:34:04
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-12-18 20:23, ToMasz wrote:
    (ciap)

    > http://i63.tinypic.com/309ot5l.jpg
    >
    > chyba nie pomoże w tym przypadku. Gumki są zdrowe, maleńkie, ale zdrowe.
    > styki na pcb przestały przewodzić prąd
    > ToMasz

    To może to pomoże:
    https://sklep.pckliper.pl/LAKIER-GRAFITOWY-DO-NAPRAW