  • 1. Data: 2016-01-12 10:54:06
    Temat: newbie: pozycjonować samemu czy szukać firmy?
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry,

    Napisałem w PHP5+MySQL (framework CodeIgniter) witrynę o nieruchomościach, średnio
    skomplikowana (18 tys. wierszy kodu). Jest to moja pierwsza poważniejsza witryna WWW.
    Chciałbym ją wypozycjonować. Kupiłem sobie książki o SEO, ale jak zacząłem je czytać
    to się zorientowałem, że można to zrobić źle i zostać ukarany przez Google (skreślony
    z rankingu). Nie mam praktycznego doświadczenia w SEO. Czy w tej sytuacji najlepiej
    dla mnie byłoby zwrócić się do firmy pozycjonującej strony? Nie chciałby udostępniać
    takiej firmie kodu źródłowego strony (mój zleceniodaca się nie zgadza), więc chyba
    chodziłoby tylko o linki przychodzące. Z drugiej strony chętnie bym zdobył
    doświadczenie w SEO.
    Pytania:

    1. Czy powinienem zrobić SEO sam czy zwrócić się do firmy? Wiem, że pozycjonowanie
    jest pracochonne i wymaga wiedzy/doświadczenia.

    2. Czy pozycjonowanie strony jest procesem zamkniętym w czasie, czy też wymaga
    stałych prac na linkami? Jeśli tak, to czy po wypozycjonowaniu strony mogę takie
    prace wykonywać samemu (nie chciałbym się uzależniać od firmy pozycjonującej).

    Byłbym wdzięczny za odpowiedź. Jestem mało doświadczony w WWW.

  • 2. Data: 2016-01-12 18:31:22
    Temat: Re: newbie: pozycjonować samemu czy szukać firmy?
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >Napisałem ....witrynę .... Jest to moja pierwsza poważniejsza witryna WWW.
    >pozycjonującej >strony? .....

    Zdecydowanie zrub to sam.
    Ten wstęp:twoja świadomość co masz zrobić, co umiesz, i czego nie umiesz
    dowodzi jednoznacznie, że podołasz.

  • 3. Data: 2016-01-12 19:19:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 12 Jan 2016 01:54:06 -0800 (PST), j...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > 1. Czy powinienem zrobić SEO sam czy zwrócić się do firmy? Wiem, że
    > pozycjonowanie jest pracochonne i wymaga wiedzy/doświadczenia.

    Idź lepiej do firmy, bo na postawie tego co się naczytasz w sieci, to tylko
    sobie problemów narobisz i "spalisz" domenę.

    To ciągła praca.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2016-01-13 08:47:53
    Od: j...@p...onet.pl

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 19:19:21 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > To ciągła praca.

    Ale czy będę mógł to kontynuować samemu i nie stracę domeny?

    Jaka jest najlepsza książka o SEO po polsku?

  • 5. Data: 2016-01-13 10:15:56
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    On 13/01/2016 07:47, j...@p...onet.pl wrote:
    [...]

    > Jaka jest najlepsza książka o SEO po polsku?

    Jeśli już znajdziesz cokolwiek po polsku, to w większości przypadków
    będzie to mocno nieaktualne. Spowodowane jest to m.in. przez opóźnienie
    w tłumaczeniach.

    W tej branży język angielski jest podstawą, jeśli chcesz być na bieżąco.
    Moja rada: zacznij już *teraz* naukę języka angielskiego ;-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 6. Data: 2016-01-13 11:08:20
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    >
    > W tej branży język angielski jest podstawą, jeśli chcesz być na bieżąco.
    > Moja rada: zacznij już *teraz* naukę języka angielskiego ;-)

    Widzę, że przedstawiciel jakiejś firmy pozycjonującej się odezwał.
    Są artykuły , same wpadają do mejla jakie algorytmy są używane, jakie są
    zmiany itp.
    Tak na prawdę pozycjonowanie to biznes wykreowany pszez ludzi, nie mającyh
    pojęcia o informatyce, a nazywającyh się informatykami,
    by często bezczelnością zbijać pieniądze , faktycznie za nic.
    Wszystko wzięło się stąd, że zwyciężył pieniądz (kapitalizm) nad rozsądkiem.

    Dawniej wyszukiwarka wyszukiwała.
    Obecnie wyszukiwarka pokazuje w koleności podobnej do "kto da więcej"
    zgodnie z zasadami władzy pieniądza.
    Tak więc cały biznes polega na tym, by od ciebie - właściciela strony
    wyciągnąć jak najwięcej za nic, to swego rodzaju szantaż ludzi kturym
    bruździsz tym, że coś umiesz.
    A w kaitalizmie powinieneś być niezdrnym idiotą, zapomniałeś o tym.

  • 7. Data: 2016-01-13 12:05:20
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    On 13/01/2016 10:08, Stokrotka wrote:

    > Widzę, że przedstawiciel jakiejś firmy pozycjonującej się odezwał.

    Nie byłem zbyt precyzyjny, ale kiedy użyłem słowa "branży" miałem na
    myśli IT jako całość. Trudno być na bieżąco nie tylko w SEO, ale w
    każdym obszarze IT, bez znajomości języka angielskiego.

    Btw nie reprezentuję żadnej firmy pozycjonującej. Swoją drogą: skąd taki
    wniosek?

> [...]
    > bruździsz tym, że coś umiesz.
    > A w kaitalizmie powinieneś być niezdrnym idiotą, zapomniałeś o tym.

    To chyba zbytnie uproszczenie. Wyszukiwarki nadal wyszukują, tylko
    algorytmy się zmieniają. Wymagania rosną co do sposobu, jaki serwujesz
    zawartość dla użytkowników.

    A wracając do SEO, to przewodnik Google (w języku angielskim):

    http://static.googleusercontent.com/media/www.google
    .com/en//webmasters/docs/search-engine-optimization-
    starter-guide.pdf

    powinien dostarczyć więcej informacji. A przynajmniej poprzednia jego
    wersja, którą czytałem, była użyteczna.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2016-01-13 16:27:48
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > To chyba zbytnie uproszczenie. Wyszukiwarki nadal wyszukują, tylko
    > algorytmy się zmieniają. ...

    Oczywiście że wyszukują, ...
    według kryterium kto da więcej,
    niby też wyszukiwanie, ale jakże zawężone.

  • 9. Data: 2016-01-13 19:20:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 13 Jan 2016 11:05:20 +0000, Cezary Tomczyk napisał(a):

> [...]
    > każdym obszarze IT, bez znajomości języka angielskiego.
    >
    > Btw nie reprezentuję żadnej firmy pozycjonującej. Swoją drogą: skąd taki

    Naprawdę masz ochotę dyskutować ze Stokrotką?

    A, przepraszam, ohotę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2016-01-13 19:24:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 12 Jan 2016 23:47:53 -0800 (PST), j...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Ale czy będę mógł to kontynuować samemu i nie stracę domeny?

    Tego nikt Ci nie zagwarantuje. Większość popularnych dawniejszych i wówczas
    skutecznych technik (jak choćby spamowanie backlinkami czy masowe zaplecza)
    obecnie z dużym prawdopodobieństwem skończą się banem lub filtrem. Zresztą,
    firma też nie daje żadnej gwarancji, jedynie więcej doświadczenia i gotowe
    narzędzia.

    > Jaka jest najlepsza książka o SEO po polsku?

    Jeśli już się koniecznie chcesz w to bawić, to szukaj w sieci. Ale w branży
    nieruchomości nie wróżę sukcesów, konkurencja tam musi byc zabójcza i
    raczej nie oszczędzająca pieniędzy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl