  • 1. Data: 2014-12-20 19:08:24
    Temat: nie do końca padnięta lodówka AMICA - kto chce? ;)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    Ave!

    Mam 4-letnią Amicę FK322.3F i ostatnio zaczęła się dziwnie zachowywać.
    Objawy pojawiły się właściwie jednocześnie - zaczęła terkotać (czasami -
    w szczególności zaraz po włączeniu)jak rowery po włożeniu "terkotki" w
    szprychy (jak dawniej dzieciaki wkładały) oraz zaczęła nadmiernie
    chłodzić - nawet na najsłabszym ustawieniu schodzi poniżej zera.

    Serwis Amica po opisaniu objawów stwierdził, że to najpewniej częściowy
    ubytek czynnika chłodzącego, który można uzupełnić ale skoro uciekło po
    4 latach, to gdzieś jest istotna nieszczelność i będzie to syzyfowa
    praca, jeśli się jej nie da znaleźć.

    Niezależny serwisant specjalizujący się w lodówkach stwierdził, że to
    najpewniej awaria termostatu a terkocze z przegrzania (co jest dziwne,
    że terkotała po dłuższym wyłączeniu - testowo rozmroziłem - a jak już
    dłużej popracowała to była normalnie cicha).

    Może ktoś lubiący naprawiać stare sprzęty chciałby to odkupić i naprawić?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 2. Data: 2014-12-20 19:18:09
    Temat: Re: nie do końca padnięta lodówka AMICA - kto chce? ;)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej Lawa napisał:

    [...szmelcu opisanie...]

    > Może ktoś lubiący naprawiać stare sprzęty chciałby to odkupić i naprawić?

    Od-co?!

    Jarek

    --
    Co tam widać w perspektywie?
    Góra łachów a się rusza.

  • 3. Data: 2014-12-20 20:54:32
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Dec 2014 19:08:24 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Może ktoś lubiący naprawiać stare sprzęty chciałby to odkupić i naprawić?

    Odkupić? - dla Ciebie ten sprzęt nie jest wart używania go, a chcesz za
    niego jakieś pieniądze? szukasz hobbysty, który zbiera stare lodówki czy
    co?
    Zawieź do utylizacji - ale tam zapłacisz sam. Jednak jest ktoś, kto chętnie
    od Ciebie odbierze, nie licząc _Ci_ za odbiór ani grosza, wiem, bo
    korzystam:
    tel. 2222 333 00
    http://elektrosmieci.pl/kontakt
    33333333-)

  • 4. Data: 2014-12-20 22:21:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 20.12.2014 o 20:54, XL pisze:

    > Odkupić? - dla Ciebie ten sprzęt nie jest wart używania go, a chcesz za

    Nie tyle nie jest wart ile nie jestem w stanie go używać bo nie wiem, co
    w nim konkretnie padło.

    > niego jakieś pieniądze? szukasz hobbysty, który zbiera stare lodówki czy
    > co?

    Szukam kogoś, kto się na tym zna i być może potrafi przywrócić ją do
    pełnej sprawności za niską (dla niego) cenę. Sam tak np. robiłem z pewną
    starą serią palmtopów, które ja potrafiłem naprawić, a mało komu innemu
    się chciało robić taką dłubaninę.

    > Zawieź do utylizacji - ale tam zapłacisz sam. Jednak jest ktoś, kto chętnie

    Na złom mogę sam wywieźć. Nie chodzi mi o pozbycie się tylko o to, że
    może komuś jeszcze się przyda.

    Ty może jesteś tak przeżarta bezmyślnym konsumpcjonizmem, że lubisz
    wyrzucać tylko po to żeby mieć pretekst do kupowania nowych rzeczy. Ja
    natomiast cenię sobie środowisko naturalne i jeśli można coś naprawić to
    fajnie by było, jakby ktoś na tym skorzystał.

    A jak nie to sam sobie zostawię na wypadek awarii tej nowej - póki co
    stara działa tylko hurgocze i daje za niską temperaturę.

    Jeśli nie potrafisz napisać czegoś na temat lub chociażby z sensem to
    lepiej milcz.

  • 5. Data: 2014-12-20 23:04:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-20 22:21, Andrzej Lawa wrote:
    [...]
> [...]
    > natomiast cenię sobie środowisko naturalne i jeśli można coś naprawić to
    > fajnie by było, jakby ktoś na tym skorzystał.
    Hehe, nice try. :-D To trzeba było napisać, że oddasz za darmo skoroś
    taki ekolog. :-D

  • 6. Data: 2014-12-20 23:24:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JDX napisał:

    > Hehe, nice try. :-D To trzeba było napisać, że oddasz za darmo
    > skoroś taki ekolog. :-D

    Za darmo?! Ekolog za darmo, to nawet się do komina nie przykuje!

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2014-12-20 23:37:59
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    > Od-co?!

    Widziałem kiedyś na pewnej ruderze duże ogłoszenie:
    "Wynajmę w zamian za przeprowadzenie remontu"...

    P.

  • 8. Data: 2014-12-20 23:52:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrne napisał:

    > Widziałem kiedyś na pewnej ruderze duże ogłoszenie:
    > "Wynajmę w zamian za przeprowadzenie remontu"...

    W tym akurat nie ma niczego niezwykłego. Nieruchomość, to rzecz cenna,
    często miejsce więcej jest warte od jakichś tam cegieł. Koszt remontu
    łatwo później rozliczyć w czynszu. To wbrew pozorom są dość częste
    sytuacje. Albo takie, że wykonawca remontu (lub wręcz budowy) przejmuje
    na własność część nieruchomości. Mam znajomego, który specjalizuje się
    w takich inwestycjach.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2014-12-21 00:09:00
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Dec 2014 23:04:10 +0100, JDX napisał(a):

    > On 2014-12-20 22:21, Andrzej Lawa wrote:
    > [...]
    > Hehe, nice try. :-D To trzeba było napisać, że oddasz za darmo skoroś
    > taki ekolog. :-D

    Dokładnie.

  • 10. Data: 2014-12-21 00:12:25
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Dec 2014 22:21:30 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > pełnej sprawności za niską (dla niego) cenę. Sam tak np. robiłem z pewną
    > starą serią palmtopów, które ja potrafiłem naprawić, a mało komu innemu

    Nie, nie mozesz - bo tam zapłacisz za złomowanie=utylizację, a Ty chcesz,
    aby to ktoś TOBIE zapłacił.

    > Nie chodzi mi o pozbycie się tylko o to, że
    > może komuś jeszcze się przyda.
    >
    > Ty może jesteś tak przeżarta bezmyślnym konsumpcjonizmem, że lubisz
    > wyrzucać tylko po to żeby mieć pretekst do kupowania nowych rzeczy.

    Nie, nie jestem przeżarta niczym - i nie oferuję na sprzedaż bezużytecznych
    rzeczy. Nawet za darmo ich nikomu nie wciskam.

    > Ja
    > natomiast cenię sobie środowisko naturalne i jeśli można coś naprawić to
    > fajnie by było, jakby ktoś na tym skorzystał.

    Ja cenię je bardziej - oddaję zużyty sprzęt firmie, która go prawidłowo
    zutylizuje.

> [...]
    > stara działa tylko hurgocze i daje za niską temperaturę.
    >
    > Jeśli nie potrafisz napisać czegoś na temat lub chociażby z sensem to

    Napisałam jak najbardziej na temat, a Ty jesteś śmieszny.