  • 1. Data: 2015-03-30 15:42:45
    Temat: niemieckie autostrady platne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wy tu o kretynizmy sie klocicie, a wiadomosc weekendu bez odzewu.

    Niemieckie autostrady beda platne dla aut osobowych. W systemie
    winietowym.
    Ustawa juz przeglosowana, wprowadzenie gdzies w 2016.

    Niemcow to nie dotknie, bo dostana ulge w podatku drogowym.
    Jesli Unia tego nie zakwestionuje, to wejdzie, a podstawy do
    kwestionowania ma dosc slabe. W razie potrzeby moga po prostu obnizyc
    podatek i UE nie bedzie sie miala czego czepic.

    No coz, nalezalo sie tego spodziewac, coraz wiecej platnych..

    J.

  • 2. Data: 2015-03-30 15:55:06
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 15:42, J.F. pisze:
> [...]
    > kwestionowania ma dosc slabe. W razie potrzeby moga po prostu obnizyc
    > podatek i UE nie bedzie sie miala czego czepic.

    5 euro za 10 dni. To tylko podkreśla, jak drogie mamy autostrady w
    Polsce. To może spowodować fale protestów, ale pod polskim sejmem.

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-03-30 16:02:12
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-03-30 15:42, J.F. wrote:
> [...]
    > podatek i UE nie bedzie sie miala czego czepic.
    >

    > No coz, nalezalo sie tego spodziewac, coraz wiecej platnych..

    chciałbym aby w PL były takie opłaty za autostrady jak w Niemczech.

    Tam zrobili analizę opłacalności, co się bardziej opłaca (jak egzekwować
    opłaty) i ile tych opłat zeżre dystrybucja.
    Wybrali opcję najmniej upierdliwą i najtańszą.
    A w PL - najbardziej upierdliwą (bramki i kolejki) i najdroższą.
    Ot i czym się różni styl myślenia Niemców od Polaków (mam na myśli ekipy
    decyzyjne).

  • 4. Data: 2015-03-30 17:45:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >A w PL - najbardziej upierdliwą (bramki i kolejki) i najdroższą.
    >Ot i czym się różni styl myślenia Niemców od Polaków (mam na myśli

    No wiesz ... oni po pierwsze te autostrady mieli, a bramek na nich nie
    mieli.
    Za grube pieniadze zrobili sobie system platnosci dla ciezarowek.

    Teraz tez nie bardzo wiadomo o co chodzi, ponoc zaczelo ich wkurzac,
    ze wplacaja do Unii, wplacaja, a Unia buduje autostrady ... w Polsce
    :-)

    U nas pieniedzy na autostrady nie bylo, byl pomysl zeby zrobic
    prywatne, a to niestety oznacza bramki.

    Pieniadze sie pojawily, pomysl sie zdezaktualizowal, ale żaba zostala

    J.

  • 5. Data: 2015-03-30 18:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > podatek i UE nie bedzie sie miala czego czepic.
    >

    > No coz, nalezalo sie tego spodziewac, coraz wiecej platnych..

    Jak będa takie ceny jak np. w austrii to nie ma tragedii.
    Gorzej jak beda tak drogie jak u nas... to trzeba bedzie omijac :(

  • 6. Data: 2015-03-30 19:25:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > kwestionowania ma dosc slabe. W razie potrzeby moga po prostu
    > obnizyc podatek i UE nie bedzie sie miala czego czepic.

    No ale nie bardzo rozumiem oczekiwania kwestionowania tego...
    To chyba logiczne że chcą aby za utrzymanie dróg płacili
    użytkownicy autostrad a nie tylko mieszkańcy terenów...
    W Polsce też masz płatne autostrady.

  • 7. Data: 2015-03-30 20:01:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości

    >No ale nie bardzo rozumiem oczekiwania kwestionowania tego...
    >To chyba logiczne że chcą aby za utrzymanie dróg płacili
    >użytkownicy autostrad a nie tylko mieszkańcy terenów...
    >W Polsce też masz płatne autostrady.

    Krajom UE nie wolno promowac wlasnych obywateli/firm, a dyskryminowac
    zagranicznych.
    Platne autostrady OK, ale Niemcy tez musza placic :-)

    Tu co prawda Niemcy jak najbardziej beda placic, ale Unia sie moze
    nieprzychylnie popatrzec na te ulge podatkowa.

    Co prawda wystarczy zeby zmniejszyli podatek drogowy wszystkim, i
    Unia juz nic nie bedzie mogla zarzucic.
    A 99.9% Niemcow i tak roczna winietke kupi.

    No i wtedy mozna sie zastanowic nad opinia AL, bo wyjdzie na to, ze
    Niemcom wplywy nie wzrosna, tylko sobie zafunduja utrudnienie w
    postaci winietek.
    Ale za to ile osob bedzie mialo prace, a zaplaca zagraniczni :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-03-30 21:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > No ale nie bardzo rozumiem oczekiwania kwestionowania tego...
    > To chyba logiczne że chcą aby za utrzymanie dróg płacili
    > użytkownicy autostrad a nie tylko mieszkańcy terenów...
    > W Polsce też masz płatne autostrady.

    Chodzi o rózne traktowanie obywateli uni.
    U nas sa płatne ale kazdy płaci tak samo.
    A u nich jedni beda płacic a drudzy nie.
    Ale to wszystko smieszna dyskusja - przy ich cenach to o zniesieniu opłat u
    nas powinno sie dyskutowac a nie u nich...

  • 9. Data: 2015-03-30 22:49:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Tu co prawda Niemcy jak najbardziej beda placic, ale Unia sie moze
    > nieprzychylnie popatrzec na te ulge podatkowa.

    Dlaczego?
    Ty, jako Polak przejeżdzający przez Niemcy, tez masz ulgę w ich podatkach!
    Nie płacisz w ogóle niemieckich podatków!

  • 10. Data: 2015-03-30 22:50:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Chodzi o rózne traktowanie obywateli uni.
    > U nas sa płatne ale kazdy płaci tak samo.
    > A u nich jedni beda płacic a drudzy nie.

    Jesteś pewny że tak miałoby to być?