  • 1. Data: 2020-05-14 23:32:35
    Temat: nietypowa prosba dot. telefonu komórkowego z radiem
    Od: Jestem Nowy <n...@p...pl>

    wymóg aby telefon mógł obsługiwać radio wydaje się oczywisty
    i do tego łatwiutki do spełnienia (setki modeli umożliwiają
    słuchanie radia przy użyciu telefonu komórkowego)

    chodzi jednak o zgodę w rodzinie podczas epidemii

    jedna osoba ciągle słucha na cały głośnik Radia Maryja
    a drugiej osobie bardzo to przeszkadza; nie pomagają prośby
    aby miłośniczka Belzebuba z Torunia używała słuchawek

    nie wiem czy to przypadek czy zrządzenie Boskie :) ale wyżej
    opisanej fance katolickiego radia właśnie telefon popsuł sie
    i w ogóle nie chce włączyć się. => Trzeba kupić NOWY telefon

    padł więc pomysł dokonania zakupu na allegro.pl, ja na ochotnika
    zgłosiłem sie że dokonam tego zakupu, telefon będzie "prezentem"

    potrzebuję wybrać taki model który owszem pozwala słuchać
    radia ale NIE pozwala słuchać na głośniku; chodzi mi o to
    aby technicznie możliwe było tylko i wyłącznie słuchanie
    tegoż radia przez słuchawki, a _na_głośniku_absolutnie_NIE_

    telefon musi mieć "normalną klawiaturę" (bo żadnego ifona
    ipada ani "i-cośtam" :) choćby kosztował mln zł rzeczona
    fanka Tadeusza R. nie przyjmie, gdyż ona chce "normalny"
    telefon starego typu, czyli taki z klawiaturą)

    przechodzę do meritum: czy ktoś z czytelników grupy
    będzie tak miły aby rzucić okiem na allegro i wskazać
    linka do akcji na której kupię używany =niedrogi telefon?
    wymogi tylko dwa: (1) klawiatura i (2) radio na słuchawki
    ale _tylko_ na słuchawki, bez możliwości słuchania na głośniku

    cena od 20zł do max 100zł

    ja jako człowiek średniego pokolenia mimo że obsługuję
    komputer i potrafię samodzielnie zadać pytanie w usenecie
    nie radzę sobie kompletnie z przeszukiwaniem allegro
    pod takimi odjechanymi warunkami...

    zakładam jednak że dla młodych ludzi to minutka i już
    są w stanie wyszukać odpowiednią aukcję i ją tutaj wkleić

  • 2. Data: 2020-05-15 00:13:37
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-05-14 o 23:32, Jestem Nowy pisze:

    > zakładam jednak że dla młodych ludzi to minutka i już
    > są w stanie wyszukać odpowiednią aukcję i ją tutaj wkleić

    Naiwny.Ale to może ja jestem już stary.
    Telefonu z "normalna klawiaturą" nie zaproponuje.
    Co do radia, większość nie zagra bez anteny za którą
    robi kabelek do słuchawek, ale jak podepniesz głośnik
    bezprzewodowy kabelkiem (są takie) to radio zagra.
    Tak jest na przykład w xiaomi redmi 4x, sprawdzone osobiście.
    Ale "normalnej klawiatury" to on nie ma.
    Aktualna cena na alledrogo 200 do 300zł.

    Avast.

  • 3. Data: 2020-05-15 01:21:28
    Od: Jestem Nowy <n...@p...pl>

    W dniu czwartek, 14 maja 2020 23:32:37 UTC+2 użytkownik Jestem Nowy napisał:
> [...]
    >
    > zakładam jednak że dla młodych ludzi to minutka i już
    > są w stanie wyszukać odpowiednią aukcję i ją tutaj wkleić

    gdyby nie problemy ze zgodą w rodzinie (gdyby babcia
    dała _dobrowolnie_ przekonać się do używania słuchawek)
    to kupiłbym coś takiego:

    https://allegro.pl/oferta/telefon-myphone-3330-radio
    -bluetooth-dual-sim-mp3-8461589728

    jest klawiatura (taka jak seniorzy lubią) ale niestety,
    z opisu nie wynika zapewnienie że bez słuchawek radio FM nie zadziała

    obawiam się że niestety zadziała i znowu będzie wojna domowa

  • 4. Data: 2020-05-15 10:31:07
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.05.2020 o 1:21, Jestem Nowy pisze:

    > jest klawiatura (taka jak seniorzy lubią) ale niestety,
    > z opisu nie wynika zapewnienie że bez słuchawek radio FM nie zadziała
    >
    > obawiam się że niestety zadziała i znowu będzie wojna domowa

    Nie zadziała. Uwierz, albo płacz dalej.
    Poza tym zawsze możesz to organoleptycznie
    sprawdzić w sklepie. Tych MyPhonów jest od
    groma i ciut ciut w sklepach nie dla idiotów.
    No, chyba że to właśnie z tym jest problem.
    I nie cytuj całego wątku przy odpowiedzi.

  • 5. Data: 2020-05-15 12:01:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jestem Nowy" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >aby technicznie możliwe było tylko i wyłącznie słuchanie
    >tegoż radia przez słuchawki, a _na_głośniku_absolutnie_NIE_

    Kup telefon bez radia, i sluchawki z radiem :-)

    >telefon musi mieć "normalną klawiaturę" (bo żadnego ifona
    >ipada ani "i-cośtam" :) choćby kosztował mln zł rzeczona
    >fanka Tadeusza R. nie przyjmie, gdyż ona chce "normalny"
    >telefon starego typu, czyli taki z klawiaturą)

    Jest troche modeli "dla seniora", ciagle sa te "starego typu" nie dla
    seniora,
    ale chyba wszystkie, jak maja radio, to i mozliwosc sluchania na
    glosnik.

    J.

  • 6. Data: 2020-05-15 12:49:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.05.2020 o 12:01, J.F. pisze:

    > Jest troche modeli "dla seniora", ciagle sa te "starego typu" nie dla seniora,
    > ale chyba wszystkie, jak maja radio, to i mozliwosc sluchania na glosnik.

    Dobrze, że napisałeś "chyba", bo jak widać należysz do tych
    "znających się na rzeczy" pod hasłem: "nie wiem, ale się
    wypowiem". W ubiegłym roku kupowałem taki "telefon dla
    seniorki". Przebadałem wszystkie tego typu w Media Markt
    i w Media Expert. Żaden z tych telefonów - jeśli miał radio -
    nie działał bez słuchawki przy słuchaniu radia - w instrukcji
    za każdym razem była o tym mowa.

  • 7. Data: 2020-05-15 13:29:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >i w Media Expert. Żaden z tych telefonów - jeśli miał radio -
    >nie działał bez słuchawki przy słuchaniu radia - w instrukcji

    Oczywiscie, to akurat standard, dziwny co prawda troche, skoro bliskie
    stacje odbiera na 5 cm.

    ale pytanie bylo inne - ktory, po wlozeniu sluchawki, nie umozliwia
    puszczenia na glosnik.

    Swoja droga - moj SE K550 gral radyjko po podlaczeniu przedluzacza do
    sluchawek.
    antenowo nie dziwi ... ale skad on wiedzial, ze jest cos podlaczone ?

    to co prawda byla ta wielopinowa wtyczka SE, moze cos tam bylo zwarte.
    Ale glosnika nie wylaczal bez sluchawek, o ile dobrze pamietam.

    J.

  • 8. Data: 2020-05-15 16:32:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.05.2020 o 13:29, J.F. pisze:

    > ale pytanie bylo inne - ktory, po wlozeniu sluchawki, nie umozliwia puszczenia na
    > glosnik.

    Po to jest gniazdko słuchawkowe w telefonie, by po włożeniu
    weń wtyczki, automagicznie odcinany był głośnik. Może są
    telefony "tradycyjne", gdzie działa i to, i to jednocześnie,
    ale ja się z takim nie spotkałem - i wcześniej mając różne
    Nokie, i obecnie, macając w ubiegłym roku różne MyPhone
    i inne Alcatele w Media Markt i Media Expert. Jako antena
    słuchawki służą przy okazji tam, gdzie jest radio.

  • 9. Data: 2020-05-15 16:44:01
    Od: Jestem Nowy <n...@p...pl>

    > Kup telefon bez radia, i sluchawki z radiem :-)

    przyznam że ten pomysł przypadł mi do gustu...

    czy mogę poprosić przedstawicieli młodego pokolenia
    o wskazanie mi takich aukcji na allegro?! tzn.
    1) słuchawki z radiem
    2) telefon bez radia, do którego owe słuchawki pasują

  • 10. Data: 2020-05-15 17:14:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jestem Nowy" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >o wskazanie mi takich aukcji na allegro?! tzn.
    >1) słuchawki z radiem
    >2) telefon bez radia, do którego owe słuchawki pasują

    A musza pasowac do telefonu ?
    Slucha RM, to chyba nie slucha nic innego z telefonu, a na te rzadkie
    chwile moze zdjac sluchawki :-)

    Cos takiego mialem na mysli
    https://www.euro.com.pl/sluchawki/xx-y-groove-b12-z-
    mp3-i-radiem-fm.bhtml
    https://www.centerdi.pl/product-pol-1288-ZS33-SLUCHA
    WKI-NAUSZNE-Z-RADIEM-FM-I-MP3-PLAYER.html

    Ale jak na zlosc - google znajduje takie niedostepne :-)

    Bo tu mam jakies watpliwosci - maja to radio, czy nie maja
    https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bluetooth-biale-
    radio-fm-bezprzewodowe-8885551544
    https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-bl
    uetooth-sd-mp3-radio-950-8609372740

    Ale to powinno byc dobre
    https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-bl
    uetooth-5-0-sd-radio-mp3-8837484623

    A jak kabelka nie dasz, to radia w telefonie nie uruchomi, nawet jak
    bedzie :-P

    J.

    P.S. Bezczelnosc ?
    https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bluetooth-mikrof
    on-sd-fm-39s-kolory-9153266362

    W tytule - FM, w opisie "brak FM". Na fotce - przycisk "mode FM/.."

    J.