  • 1. Data: 2010-08-19 09:58:07
    Temat: nikon D70
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Witam.
    Nie zamierzam nigdy zajmować się fotografowaniem więcej niż będę musiał
    Zajmuję sie produkcja i sprzedażą wysyłkową traw ozdobnych.
    Mam ponad 200 pozycji rosnących w gruncie i muszę to obfotografować o
    róznych porach roku oraz dnia.
    Porównując fotki zrobione moi aparatem
    http://aparaty-cyfrowe.magazyn.pl/aparaty-cyfrowe/Ko
    nica-Minolta/Minolta-DiMAGE-Z10/konicaminoltadimagez
    10
    a lustrzanką znajomego Nikon D70 to te z lustrzanki są lepszej jakosci.
    Ponadto lustrzanka daje możliwość wyłowienia z całej masy zieleni roślin
    lub fragmentu a rośliny wokół są rozmytym , niepostrzegalnym tłem .
    Muszę więc kupić sobie lustrzankę ale problem jaką w cenie z odpowiednim
    obiektywem do 1000-1100
    Ten znajmy twierdzi, ze w tej cenie to bardzo dobrym aparatem byłby Nikon70.
    Inne numery nikona twierdzi,ze albo sa zbyt profesjonalne albo zbt
    uproszczone.
    Inne marki lustrzanek cyfrowych w podobnej cenie (canony i inne takie)
    nazywa kupowaniem gadzetów do fotografowania a nie porzadnej lustrzanki
    w rozsądnej cenie .
    Muszę zakupic aparat bo zaczynają kwitnąć najpiekniejsze z traw
    Jakie jest Wasze zdanie ?
    Czy naprawde ten nikon D70 taki dobry tzn najlepszy w tym przedziale
    cenowym.
    Nie potrzeba mi bajerów i super hiper czegos tylko aparatu do jak sadze
    jednego trybu pracy
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 2. Data: 2010-08-19 10:08:52
    Temat: Re: nikon D70
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tadeusz Smal pisze:
    > Mam ponad 200 pozycji rosnących w gruncie i muszę to obfotografować o
    > róznych porach roku oraz dnia.

    > Czy naprawde ten nikon D70 taki dobry tzn najlepszy w tym przedziale
    > cenowym.

    Każda lustrzanka wystarczy do tego, co potrzebujesz. Do tego odpowiedni
    obiektyw (może być nawet jakiś manualny w cenie kilkudziesięciu
    złotych). Jakość zdjęć będzie zależeć wyłącznie od jakości fotografa i
    operatora photoshopa.
    Na marginesie, Nikon D70 od lat już jest nieprodukowany.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2010-08-19 10:26:58
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > operatora photoshopa.
    > Na marginesie, Nikon D70 od lat już jest nieprodukowany.

    :)
    mnie też wydaje się, że mistrza poznać po dziełach jego a dobre
    narzędzie czyni pracę łatwiejszą i mniej męczącą .
    W cenie 1000-1100 zl szukam uzywanego aparatu plus odpowiedni obiektyw.
    Jeszcze nie dojrzałem mentalnie do wdawania kilku tysiecy za pstrykadło
    do fotek
    :)))

  • 4. Data: 2010-08-19 10:31:36
    Od: "Marcin N." <h...@A...BBonetCC.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > photoshopa.
    > Na marginesie, Nikon D70 od lat już jest nieprodukowany.

    Przy założonym budżecie 1000-1100 chyba i tak tylko używany sprzęt wchodzi w
    grę...
    Jak znajomy ma Nikona, to też brałbym Nikona, będzie można w razie czego
    obiektywy pożyczyć :-)
    Nie wiem jak duże są te rośliny i z jakiej odległości można je "łapać", ale
    taki zestaw używany Nikon D50 + stałka 50mm/f1.8 zmieści się w budżecie i
    powinien dać b. ładne efekty.

  • 5. Data: 2010-08-19 10:34:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tadeusz Smal pisze:
    > mnie też wydaje się, że mistrza poznać po dziełach jego a dobre
    > narzędzie czyni pracę łatwiejszą i mniej męczącą .

    Ale w przypadku lustrzanek, dobre narzędzie do celu jaki opisujesz jest
    dostępne od kilku lat.
    Poszukaj jakiejkolwiek lustrzanki Canona, Nikona, Pentaxa, Sonego czy
    Samsunga z obiektywem 50/1.8 - będzie okej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../

  • 6. Data: 2010-08-19 10:39:14
    Od: "Ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Tadeusz Smal wrote:
    > W cenie 1000-1100 zl szukam uzywanego aparatu plus odpowiedni obiektyw.

    Za poprzednikiem - jakakolwiek używana lustrzanka z obiektywem kitowym,
    do tego Helios z przejściówką jak trzeba. Przy opcji z m42 akurat Nikona
    brałbym na ostatnim miejscu pod uwagę. Kilka(naście) dni temu Olek E-330
    z kitem w stanie jak nowy, sprzedał się na Allegro za coś koło 5 stówek,
    mamy piękne czasy ;-). Takie okazje pewnie zdarzają się i na inne
    puszki...
    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 7. Data: 2010-08-19 10:41:25
    Od: Marx <M...@n...com>

    Nowej lustrzanki w tej cenie sie nie kupi na pewno.
    Prawie dowolna lustrzanka spełni oczekiwania, choc sugerowalbym taka z
    odchylanym ekranem LCD. Aby uzyskac rozmycie - kluczem jest obiektyw o
    duzej jasnosci.
    Najtanszy uzywany zestaw jaki przychodzi mi do glowy - Konica Minolta
    D5D (400zl) + obiektyw 50/1,7 (450zl). Z odchylanym ekranem to np Sony
    A300 (800zł) + w/w obiektyw
    W innych systemach to niech sie inni wypowiedza bo sie nie znam ale mam
    wrazenie ze bedzie drozej
    Marx

  • 8. Data: 2010-08-19 11:05:07
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Marcin N. pisze:
> [...]
    > ale taki zestaw używany Nikon D50 + stałka 50mm/f1.8 zmieści się w
    > budżecie i powinien dać b. ładne efekty.

    W sumie to nie o pożyczki chodzi ale bardziej o podpytywanie
    jak trzeba ustawić pokrętła.
    Jak kupie coś innego jak Nikona to nie mam liczyc na porady od niego
    :((((
    Jezeli chodzi o trawy to sa róznej wielkosci : od 10 cm do 3-4 m.
    Trawy sa dosc oswojone tzn mozna zblizyc sie do nich i nie ploszą się
    choc jednoczesnie są (?)dynamiczne i najmniejszy wiatr powoduje,ze
    liscie i kwiatostany falują
    :)
    Dla mnie w tym ich piekno ale na zdjeciach wychodza przez to małowyraziscie
    Fotki maja byc dwojakego rodzaju : całej rosliny aby pokazac jej
    wielkosc, pokroj , sposob nasadzenia.
    Beda tez zdjecia szczegółu liscia cz kwiatostanu czyli proba uchwycenia
    tego czym rozni sie jedna odmiana od drugiej

  • 9. Data: 2010-08-19 11:29:03
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    Z Nikonami i obiektywami manualnymi M42 to trzeba uważać, bo niektóre
    body nie chcą ostrzyć na nieskończoność, nie mierzą ekspozycji i taki
    tam kwiatki.

    Poza tym DSLR'y generalnie mają małe wizjerki i trudno wyostrzyć,
    szczególnie jak ma być mała GO i wiele wiaterek poruszający obiektem.

    Opisywany wyżej przypadek E-330 jest ciekawy, bo jest to pierwsze
    body, które dawało możliwość Live View i co się z tym wiąże dawało
    możliwość bardzo precyzyjnego ręcznego ustawienia ostrości.

  • 10. Data: 2010-08-19 11:47:32
    Od: "Marcin N." <h...@A...BBonetCC.pl>

    > W sumie to nie o pożyczki chodzi ale bardziej o podpytywanie
    > jak trzeba ustawić pokrętła.
    > Jak kupie coś innego jak Nikona to nie mam liczyc na porady od niego
    > :((((

    Więc Nikon, tylko ja brałbym D50; nie jest może tak ergonomiczny (więcej
    rzeczy dostępnych tylko z poziomu menu a nie przycisków na korpusie) i nie
    ma niektórych funkcji (np. bezprzewodowe wyzwalanie zewnętrznych lamp
    błyskowych), ale to chyba kwestie drugorzędne, bo ma nowszą matrycę i lepsze
    w stosunku do D70 przetwarzanie obrazu (miałem obydwa aparaty, więc nie jest
    to kwestia jakiś uprzedzeń ;-) )

    > Jezeli chodzi o trawy to są różnej wielkosci : od 10 cm do 3-4 m.
    > Trawy sa dosc oswojone tzn mozna zblizyc sie do nich i nie ploszą się

    Tu jest raczej kwestia tego na ile będzie można sie oddalić a nie zbliżyć;
    tak jak wspomniałem (a również piszą o tym inni w tym wątku, niezależnie od
    tego jaki system proponują) najsensowniejszym budżetowym obiektywem jest
    stałoogniskowy obiektyw 50mm. Żeby takim obiektywem skadrować obiekt o
    wysokości 3 metry trzeba się oddalić od niego na jakieś 8 metrów.

    pzdr
    Marcin