  • 1. Data: 2015-04-27 12:07:50
    Temat: nowe liczniki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "elektrownia" zmienila mi w liczniki.
    Hm, poprzednie nie byly takie stare.

    Nowe to te ... hm, wydaje mi ze emu 11, ale moze zle zapamietalem
    http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-energii/liczn
    iki-energii-elektrycznej/liczniki-smart/smartemu-1

    czyzby zlikwidowali inkasentow ?
    A moze chodzi o rozliczanie poboru szczytowego miedzy operatorami ?

    Swoja droga musze instrukcje przeczytac - mierza tez energie bierna.
    A u mnie zarowek juz nie ma, komputerow i ladowarek pelno,
    to i chyba pojemnosciowy pobor duzy.
    Lodowka moze troche ratowac cos fi, ale jesli on zapisuje co 15 minut
    ... no, ciekaw jestem rachunku.

    Dlawik kompensacyjny ?

    J.

  • 2. Data: 2015-04-27 13:41:47
    Temat: Re: nowe liczniki
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 12:07:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dlawik kompensacyjny ?

    a co ty sie przejmujesz cosinusem skoro rozliczany jestes wyłącznie z mocy czynnej?

    b.

  • 3. Data: 2015-04-27 14:24:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >a co ty sie przejmujesz cosinusem skoro rozliczany jestes wyłącznie z
    >mocy czynnej?

    Prawde mowiac to chyba byly jakies zmiany umow i cennikow, i czy nie
    jestem rozliczany z biernej ... glowy nie dam.
    W cenniku o ile pamietam sie pojawialy pozycje ze wolno miec do 0.7
    indukcyjnej, a pojemnosciowej wcale, ale moze to inna taryfa.
    Do tej pory sie nie wczytywalem, bo licznik i tak byl jeden :-)

    Poza tym do tej pory pralka, piekarnik czy zelazko spokojnie maskowalo
    zuzycie bierne, a teraz taki nowy licznik, moze co 15 minut naliczac
    przekroczenie :-)

    J.

  • 4. Data: 2015-04-27 15:48:53
    Od: "michal" <...@b...pl>

    > Poza tym do tej pory pralka, piekarnik czy zelazko spokojnie maskowalo
    > zuzycie bierne, a teraz taki nowy licznik, moze co 15 minut naliczac
    > przekroczenie :-)
    >
    > J.
    Może coś przeoczyłem mamy już koniec kwietnia ,
    ale do ubiegłego rokuna 100% gospodarstwo domowe
    placiło tylko za czynna i raczej nie sadze by sie to mogło zmienic.
    M.