  • 1. Data: 2017-07-20 11:38:50
    Temat: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
    Od: "d...@d...pl" <r...@g...com>

    Witam

    chcialbym spytac moze kogos kto mial okazje porownywac te dwie wersje i nimi jezdzic
    bo ja jakos nie moge trafic na salon gdzie jest jakis diesel - wszedzie raczej
    ecoboosty. I ogolnie moze mi napiszecie ktory z tych silnikow sprawia mniej klopotów,
    mam minivana mazdy w benzynie i niestety nie moge powiedziec ze benzyna do takiego
    smaochodu sie sprawdza a teraz szukam czegos z podobna funkcjonalnoscia a juz w
    dieslu

    dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2017-07-20 13:23:42
    Temat: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    d...@d...pl <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > nie moge powiedziec ze benzyna do takiego smaochodu sie sprawdza a teraz
    > szukam czegos z podobna funkcjonalnoscia a juz w dieslu

    Czemu nie hybryda?

    Wypożyczyłem C-Max Hybryde na wakacjach, jeździłem nim 10 dni.

  • 3. Data: 2017-07-20 13:42:17
    Od: decore <r...@g...com>

    jakos w fordowskie hybrydy nie wierze, bralem pod uwage priusa ale cenowo to inaczej
    wyglada i raczej chcialbym pojsc w konstrukcje proste i sprawdzone gdzie ekonomia i
    jazda takim samochodem bylaby sensowna

  • 4. Data: 2017-07-20 14:11:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "decore" <r...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > jakos w fordowskie hybrydy nie wierze, bralem pod uwage priusa ale cenowo
    > to inaczej wyglada i raczej chcialbym pojsc w konstrukcje proste i
    > sprawdzone gdzie ekonomia i jazda takim samochodem bylaby sensowna

    Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
    Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
    liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
    pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...

    A co do C-Max hybrydy którą jeździłem na wakacjach
    to muszę powiedzieć że technologia na ekranach dosyć
    imponująca i samochód bardzo oszczędny... Robiliśmy
    sporo wycieczek i spaliliśmy strasznie mało benzyny.
    Mimo, że to był mój pierwszy w życiu raz jazdy z hybrydem
    i musiałem się pierwsze 2-3 dni uczyć z nim obchodzić,
    postępować zgodnie ze wskazówkami "trenera hamowania"
    :-) i przyspieszać ekonomicznie nauczyć :-)

    Swoją drogą można sobie dodać rozrywki w czasie jazdy
    za pomocą tego trenera hamowania, który Ci pokazuje
    ile energii wróciło z hamulców do baterii akumulatorów
    w czasie hamowania i możesz się doskonalić aby z 87%
    dociągnąć do 97% a nawet czasem do 100% :-)

  • 5. Data: 2017-07-20 14:20:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jul 2017 07:11:36 -0500, Pszemol

    > Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.

    Hybrydy też są ogólnie ślepą uliczką. Wg mnie ze spalinowców to najlepiej
    kupić turbobenzynę. Diesla, niezależnie od producenta, nie polecam.

    decore, jakie przeloty masz zamiar robić?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-07-20 14:26:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Jul 2017 07:11:36 -0500, w <okq6e9$qc1$1@dont-email.me>, "Pszemol"
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
    > Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
    > liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
    > pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...

    10 lat temu tak samo trollowałeś w temacie otwierania samochodów komórką.
    Widzę, że nie poprawia ci się...

    --
    Grupa wiekowa 18-29 lat:
    5% - zwolennicy rządu

    REKORDOWY MEM W POLSKIM NECIE: https://www.facebook.com/sokzburaka/photos/a.1452029
    521697738.1073741828.1452015088365848/20225824046424
    44/?type=3

    "Polska prawica jest nie tylko zaczadzona, podobnie jak radykalni muzułmanie, chorą
    wersją religii,

    https://valconetti.wordpress.com/2017/07/08/pis-u-sk
    ok-na-polske-nalezy-dobrac-sie-do-tylka-kaczynskiemu
    -i-jego-szemranej-szajce/

    Imprezka SKOK Wołomin -----> http://pl.tinypic.com/r/2hg7fus/9

    http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reuters-media-p
    ubliczne-w-polsce-to-fabryka-rzadowych-fake-newsow

    Patriota w akcji: http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wroclaw/morderc
    a-staruszkow-z-legnicy-narodowiec-mordowal-wrogow-po
    lski/b20q3dt

    http://jasonhunt.pl/jakie-naprawde-sa-wiadomosci-tvp
    -aby-sie-przekonac-ogladalem-je-przez-poltora-miesia
    ca/

    [ Bogdan Lis o Macierewiczu ]
    gdy się w podziemiu spotykasz z kimś, kto nie jest w strukturach podziemia, bo trzeba
    się odpowiednio ubezpieczyć.
    Szybko uciekłem z tego spotkania, bo uznałem go za agenta KGB. On namawiał mnie do
    tego, żebym się ujawnił, mówił,
    że "Solidarność kaputt, że to koniec z Solidarnością" - i mówię to z ręką na sercu -
    "że tak naprawdę jedynym ratunkiem jest,
    żebyśmy tak autentycznie, naprawdę pokochali ZSRR, bo tylko, jak oni nam uwierzą, że
    my ich kochamy, to dadzą nam więcej wolności".

    potępiającej zestrzelenie samolotu MH17" i jest "tchórzostwem na potwornym poziomie".

    - Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,

  • 7. Data: 2017-07-20 14:28:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > Thu, 20 Jul 2017 07:11:36 -0500, Pszemol

    > Diesla, niezależnie od producenta, nie polecam.
    > Hybrydy też są ogólnie ślepą uliczką.

    No nie wiem czemu tak uważasz...

    Dziś diesel to tak jak zakup nowego dwusuwa kilka dekad temu.
    Wiadomo było już wtedy, że długo samochody kopcące niebieskim
    dymkiem za sobą nie pojeżdzą bo idzie nowe, czyściejsze, ekonomiczne.

    A hybryda? Hybryda ma pewne znamiona elektrycznego auta,
    czyli jest trendy, i do tego oszczędny. Jak upoluje jakiegoś taniego
    na placu u sprzedawcy (nie będzie zamawiał wersji dla siebie)
    to nie przepłaci chyba zbyt wiele w porównaniu z dieslem?

    > Wg mnie ze spalinowców to najlepiej
    > kupić turbobenzynę.

    Dlaczego tak uważasz? Według mojej, skromnej opinii turbobenzyna
    wymaga zbyt wiele troski: silnik jest bardzo "wysilony", szybko
    brudzi olej i trzeba być zdyscyplinowanym jeśli chodzi o jego wymianę
    albo ryzykujesz straszne bagno w misce olejowej i kosztowne naprawy.
    A już jakieś studzenie sprężarki po każdej jeździe - no weź przestań...
    To ja jestem dla samochodu aby mu służyć czy samochód dla mnie?

  • 8. Data: 2017-07-20 15:18:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jul 2017 07:28:44 -0500, Pszemol

    > No nie wiem czemu tak uważasz...

    Ponieważ powielanie napędów nie jest opłacalne. Podobnie jak w domu nie
    opłaca się instalaować dwóch źródeł ciepła.

    > Dziś diesel to tak jak zakup nowego dwusuwa kilka dekad temu.
    > Wiadomo było już wtedy, że długo samochody kopcące niebieskim
    > dymkiem za sobą nie pojeżdzą bo idzie nowe, czyściejsze, ekonomiczne.

    Nie, ponieważ z eliminacją dwusuwów zmieniały się na plus parametry
    nowszych konstrukcji przy nieznazcnie wyższych kosztach produkcji. Dlatego
    dwusuwy się skończyły, a nie dlatego że były czyściejsze. Podobnie z
    dieslami, znikną, jak pojazdy elektryczne cenowo i użytkowo zbliżą siędo
    pojazdów spalinowych. Na tę chwilę, w ciągu najbliższej dekady, a może
    nawet dwóch, się na to nie zanosi.

> [...]
    > na placu u sprzedawcy (nie będzie zamawiał wersji dla siebie)
    > to nie przepłaci chyba zbyt wiele w porównaniu z dieslem?

    Trendy to sobie na pralkę przyklej. :P Toyota produkuje hybrydy -- i jakoś
    świata nie zwojowała nimi. W 2010 Toyota produkowała 7mln samochodów
    rocznie, a hybryd do 2015 sprzedało się nieco powyżej 8 mln. Wg mnie
    hybrydy zostają wyparte przez elektryki.

> [...]
    > A już jakieś studzenie sprężarki po każdej jeździe - no weź przestań...
    > To ja jestem dla samochodu aby mu służyć czy samochód dla mnie?

    Wymaga nie mniej troski niż turbodoładowany diesel. Co to w ogóle za
    argumenty? :P Brudny olej? Studzenie turbiny? W życiu tego nie robiłem --
    po 8 latach od wyjazdu z salonu mam przeleciane blisko 180 tys. i
    praktycznie nic przy silniku przez ten czas nie robiłem (poza czyszczeniem
    EGR).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2017-07-20 16:24:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
    >Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
    >liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
    >pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...

    Normalniejemy i 10 letnie auto jest g* warte.
    Czy go sprzedasz za 15% ceny zakupu czy za 5%, to juz niewielka
    roznica.

    Postrasz lepiej, ze juz w przyszlym roku zaczna sie zakazy wjazdu :-)

> [...]

    >w czasie hamowania i możesz się doskonalić aby z 87%
    >dociągnąć do 97% a nawet czasem do 100% :-)

    Brzmi ciekawie ... choc komputer powinien zachecac do patrzenia na
    droge, a nie na ekran :-)

    100% ... ciekawe ... zjazd z gorki ?

    J.

  • 10. Data: 2017-07-20 17:04:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Normalniejemy i 10 letnie auto jest g* warte.
    > Czy go sprzedasz za 15% ceny zakupu czy za 5%, to juz niewielka
    > roznica.

    No niby tak, ale jak zamienisz 10 na 7 lat to pewnie ciut się Twoja
    opowieść zmieni.

    > Postrasz lepiej, ze juz w przyszlym roku zaczna sie zakazy wjazdu :-)

    Jedno i drugie powinno się uwzględnić w rozważaniach...

    > Brzmi ciekawie ... choc komputer powinien zachecac do patrzenia na
    > droge, a nie na ekran :-)

    Możesz to wyłączyć, jak Cię rozprasza.

    Generalnie chodzi tu o zwalnianie na leciutko naciśniętych hamulcach - coś,
    czego nigdy nie robisz w tradycyjnym aucie. Takie zwalnianie aż do
    całkowitego zatrzymania przed czerwonym światłem kończyłem rezultatem
    97-100% regeneracji.

    W zależności od siły naciśnięcia pedału hamulca samochód decyduje czy tylko
    zacząć zwalniać, z użyciem silników elektrycznych i trybu regeneracyjnego
    czy zaaplikować normalne hample jak naciśniesz mocniej.

    Generalnie parę pierwszych razów moje naciśnięcie hamulca o mało nie
    skończyło się wybiciem zębów na kierownicy bo "normalne", zdecydowane ich
    naciśnięcie jest za mocne - szybko uczysz się lekko tylko operować pedałem
    hamulca jak chirurg-neurolog operuje skalpelem :-)

    > 100% ... ciekawe ... zjazd z gorki ?

    Zjazd z górki trenowałem dosyć "ambitnie", przełączając automat z D na L
    aby nie spalić hamulców. Niestety za mocno tym zdławiłem skrzynię. Znosiłem
    dzielnie zbyt wysokie obroty hamującego silnika... Potem dopiero odkryłem
    pośrednie ustawienie skrzynki: malutki guziczek świetnie ukryty przy czubku
    lewarka z ikonką auta zjeżdżającego z górki.... :-) A guziczek odkryłem
    zupełnie przypadkiem naciskając go niechcący i zauważyłem nową żółtą ikonkę
    na ekranie :-) Szkoda że nie odkryłem go wcześniej, zanim nie zjeżdżałem
    pół godziny z wielkiego wulkanu Haleakala, pokonując ponad 1000 metrów
    różnicy wzniesień na dystansie około 18km super krętą drogą numer 378 do
    skrzyżowania z 377 :-)

    Swoją drogą ciekawe co hybryda robi z regeneracyjnym hamowaniem przy
    jeździe z górki, gdy bateria akumulatorów jest już w 100% naładowana?
    Regeneracyjne hamowanie przecież nie zadziała bez obciążenia ładującą się
    baterią?