  • 1. Data: 2016-08-19 16:58:36
    Temat: nowy hardware
    Od: r c <d...@g...com>

    Czy komputer z procesorem Intel Pentium G4400 (Intel HD Graphics 510 , Skylake 2x
    3.30GHz) i plyta ASRock H110M-HDS (Intel Sockel 1151) + 8gb ddr4 + 256gb ssd
    wystarczy dla kogos kto komputer uzywa glownie do internetu, ogladania filmow, office
    i sporadycznie do gier (sims, civilisation3/4). Nie chce dokupywac dodatkowej karty
    graficznej do tego, ma byc jak najtaniej.
    Chodzi glownie o podstawowe komponety: mainboard + procesor.

    Aktualnie jest AMD Athlon 64 X2, 1900 MHz / 3600+ na jakiejs plycie Gigabyte i
    dodatkowa kart.graf 512MB, + 4gb ddr2 + 1tb hdd 64mb cache.
    Daje rade, nie ma zadnych problemow ale jest juz bardzo stare (~2007) i wymaga
    wymiany.

    Czy Intel Sockel 1151 to najnowszy socket Intela w tej klasie czy jest cos nowszego?

  • 2. Data: 2016-08-19 17:25:03
    Temat: Re: nowy hardware
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-08-19 o 16:58, r c pisze:
> [...]
    graficznej do tego, ma byc jak najtaniej.
    > Chodzi glownie o podstawowe komponety: mainboard + procesor.

    Jasne.

    > Czy Intel Sockel 1151 to najnowszy socket Intela w tej klasie czy jest cos
    nowszego?

    W tej tak.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-08-20 07:43:14
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    graficznej do tego, ma byc jak najtaniej.
    > Chodzi glownie o podstawowe komponety: mainboard + procesor.

    To zależy co komu wystarcza :-)
    Ja nie gram ale taki zestaw maltretuję właśnie w zastosowaniach
    multimedialnych na dwóch dużych monitorach.
    Pewnie mam duże wymagania bo oglądam na raz 2 kanały tv ;-) + www + cała
    reszta drobnicy. Przesiadałem się z Core duo.
    Teraz już wiem że potrzebny mi i5 bo jest wygodniej.
    Testowałem na innym kompie. Człowiek się do dobrego przyzwyczaja. :-)

    PS. Przechodziłem w życiu wiele przesiadek zaczynając od XT. przez różne
    generacje raczej budżetowych konfiguracji.
    Dopiero i5 zrobiło na mnie wrażenie że komputer chce współpracować i nie
    marudzi z byle powodu. :-)

    PS2. Plusem droższej karty graficznej (np. GTX960) jest to że bez
    problemu łyka rozdzielczość 4K na telewizorze. To jest przyszłość :-)

  • 4. Data: 2016-08-20 19:09:35
    Od: r c <d...@g...com>

    dzieki za pomoc musze zlozyc znajomej kompa i musi byc w "tanio i dobrze" czyli
    standardowo. ;) Od paru lat nie jestem juz "up to date" jesli chodzi o hardware itd.
    nie wiedzialem za bardzo co kupic.

    @z
    Zgadza sie , dopiero od i5 mozna spokojnie i bez nerwow pracowac. wszystko chodzi
    plynnie i nie zacina, core2 duo / i3 nie sa zle ale to nie jest TO. Rowniez
    przyzwyczailem sie juz do i5/i7 i uwazam ze ponizej i5 nie warto nic kupowac jesli
    chcesz miec spokoj.