  • 1. Data: 2005-03-24 10:41:11
    Temat: ns.tpnet.pl leży
    Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

    Searching for *** ALL record at m.root-servers.net [202.12.27.33]: Got
    referral to DNS3.ATMAN.pl. [took 195 ms]
    Searching for *** ALL record at DNS3.ATMAN.pl. [217.17.34.50]: Got referral
    to ns.tpnet.pl. [took 150 ms]
    Searching for *** ALL record at ns.tpnet.pl. [80.50.50.50]: Server failure!
    [took 150 ms].

    Ehhh.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 2. Data: 2005-03-24 13:37:40
    Temat: Re: ns.tpnet.pl leży
    Od: "Woyteck" <m...@p...onetNO-SPAM.pl>

    Uzytkownik "Mr.FX" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
    x.biz...
> [...]
    > referral to DNS3.ATMAN.pl. [took 195 ms]
    > Searching for *** ALL record at DNS3.ATMAN.pl. [217.17.34.50]: Got

    A potem na nas, adminach, psy wieszaja ze maile nie dochodza z
    c...@n...pl

    --
    Woyteck
    http://boincbusters.ghost.pl/

  • 3. Data: 2005-03-24 23:26:54
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Woyteck wrote:

    > A potem na nas, adminach, psy wieszaja ze maile nie dochodza z
    > c...@n...pl

    Jak mam zgłoszenia tego typu, to niemal odruchowo sprawdzam w logach MTA,
    czy host z tepsy się rozwiązał w obie strony, aczkolwiek odsetek hostów na
    polpakach z błędnie albo wcale skonfigurowanym odwrotnym/prostym DNS jest
    porażający. Co gorsza próba wytłumaczenia userowi, że poczta z takiego hosta
    wyląduje z oczywistych dla admina MTA powodów w dev/null, zazwyczaj spełza
    na niczym. I dochodzimy do kolejnego punktu, gdzie tepsa oprócz bandyckich
    cen na łącza "rzondzi" i zmusza nas, porządnych ludzi do odstępstw od reguł.
    Bo weź tu człowiecze przestań przyjmować pocztę z kaprawo skonfigurowanych
    polpaków tepsy. Usery cię zjedzą. Inna sprawa, że gdyby wszyscy, zamiast
    narzekać, solidarnie się wzięli i odcięli intranet tepsowy od contentu,
    ktory w 99% stoi poza tepsą, to może w koncu coś by się wskórało. Bo na
    grzyba komuś wielka sieć dostępowa bez contentu - 9393 nie nadążało by
    przyjmować reklamacji.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 4. Data: 2005-03-24 23:58:54
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 25 marzec 2005 roku,
    kiedy to Tomasz Śląski posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > ktory w 99% stoi poza tepsą, to może w koncu coś by się wskórało. Bo na
    > grzyba komuś wielka sieć dostępowa bez contentu - 9393 nie nadążało by

    Z taką pewną nieśmiałością zauważę, że to odgrzewanie zeszłorocznego
    kotleta.
    Akurat mija rok od narodzin "koalicji". Ktoś jeszcze o niej pamięta? ;-)

    A przecież temat odcinania już przerabialiśmy.
    TP odcięła "content" od domów.
    Takie Allegro wytrzymało dwa, czy trzy dni?

    Nie wiem, może taki Onet zaryzykowałby pierwsze miejsce na pudle wśród
    portali i odciął się na, dajmy na to, miesiąc od "intranetu"?
    Oczywiście Gazeta, WP, czy Interia (choć osłabiona ostatnią klapą ostatniej
    emisji) solidarnie przyłączyłyby się do sabotowania "intranetu".

    "Content" chciałby tanio kupić "młodociany hosting" plus "młodocianą
    ostatnią milę" i trzaskać kasę.

    Dream must go on.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 5. Data: 2005-03-25 00:12:39
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:

    > Z taką pewną nieśmiałością zauważę, że to odgrzewanie zeszłorocznego
    > kotleta.

    Tak, zgadza się, temat być może odgrzewany, acz niestety nadal wiecznie
    żywy. Natomiast powolisz Januszu, że z Tobą dyskutować nad meritum sprawy
    nie będę, ponieważ każdy z nas ma swoje racje wynikające z tzw. punktu
    siedzenia. Punkty Twojego i mojego siedzenia są biegunowo odległe od siebie.

    Szacuneczek!

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 6. Data: 2005-03-25 00:42:24
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

> [...]
    > siedzenia. Punkty Twojego i mojego siedzenia są biegunowo odległe od siebie.

    Skorzystam z okazji i tak nieśmiało wspomnę, że w TP nie pracuję, ani nie
    pracowałem. Nie posiadam też jej akcji itp.

    > Szacuneczek!

    Z wzajemnością.

  • 7. Data: 2005-03-25 01:08:21
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:

    > Skorzystam z okazji i tak nieśmiało wspomnę, że w TP nie pracuję, ani nie
    > pracowałem. Nie posiadam też jej akcji itp.

    Fajnie. Ale zważ, że korzystasz pewnie sam, bo Cię na to stać, z intranetu
    tepsianego pod nazwą Neostrada, która Ci działa w pojedynkę dobrze, na pewno
    lepiej niż trzepaki na rozmaitych dziwnych drutach, stąd Twoje subiektywne
    podejście do tematu contentu, odcinania itp.

    Uszanowania ponowne!

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 8. Data: 2005-03-25 01:21:45
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:

    > Takie Allegro wytrzymało dwa, czy trzy dni?

    Muszę się ustosunkowac w osobnym poście do tego twierdzenia. Tak się składa,
    że kwestię zmian łącz Allegro znam jakby nieco bliżej, niż tzw. ogół i
    niezależnie od zeszłorocznego, w zasadzie trwającego do dziś fuck-upu na
    styku Pionier<>TPSA prędzej czy poźniej zmiana taka musiała nastąpić, choćby
    w związku z przejściem Allegro na adresację PI i własny AS.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 9. Data: 2005-03-25 10:57:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > 99% stoi poza tepsą, to może w koncu coś by się wskórało. Bo na grzyba
    > komuś wielka sieć dostępowa bez contentu - 9393 nie nadążało by

    Tom, to jest problem, który swojego czasu próbowałem przedyskutowac z
    "koalicją". Bo tak sie dziwnie w naszym kraju porobiło, że 80 % userów
    działa w jednym segmencie sieci, a 80 % kontentu w pozostałych. Nie chce
    tu przedstawiać szczegółowych analiz, dlaczego tak się stało, ale faktem
    jest, że to własnie tej drugiej stronie - czyli kontentowi - zależy na
    tym, żeby uzytkownicy "intranetu" z niego korzystali.

    Inna sprawą jest, DLACZEGO tylko niewielki procent użytkowników korzysta
    z dostępu innego niz tepe. Porównaj sobie historyczne ceny 1 mbps w
    "intranecie" i u pozostałych (a przede wszystkim tzw. koszty
    instalacyjne) i dojdziesz do dziwnych wniosków.

    M.