  • 1. Data: 2019-04-25 14:52:44
    Temat: obciążenie a głośność
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Jakiś czas temu zauważyłem, że obciążony pasażerami samochód (Civic rocznik
    2000, przebieg 130k) stał się znacznie głośniejszy, niż nie obciążony.
    Dźwięk do złudzenia przypomina odgłos zużytych łożysk, ale nie zmienia się
    podczas jazdy po zakrętach. Cichnie na krótką chwilę, gdy samochód podskoczy
    na nierównościach drogi. Przy jeździe w cztery osoby plus bagaż robi się
    istny młynek do kawy. Gdy jadę sam - jest cicho: słychać szum opon ale bez
    efektu mielenia.

    Co powinienem obstawiać: łożyska z tyłu, czy coś innego?

  • 2. Data: 2019-04-25 16:15:57
    Temat: Re: obciążenie a głośność
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/04/2019 13:52, zhbick wrote:
> [...]
    > cicho: słychać szum opon ale bez efektu mielenia.
    >
    > Co powinienem obstawiać: łożyska z tyłu, czy coś innego?

    Tanie opony tak robia. Nawet mimo, ze nie sa jeszcze wizualnie zuzyte.
    Mialem podobny problem i tez obstawialem lozyska. Zbieglo sie to jednak
    z wymiana opon z tylu i problem sie sam rozwiazal.

  • 3. Data: 2019-04-25 18:04:53
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Mialem podobny problem i tez obstawialem lozyska. Zbieglo sie to jednak z
    > wymiana opon z tylu i problem sie sam rozwiazal.

    Faktycznie, to może być powód: problem pojawił się, gdy zrobiło się ciepło.
    Jeżdżę na 1,5-rocznych Nokian Weatherproof - więc segment raczej bliżej
    premium, ale mogą się klocki bieżnika rozjeżdżać przy zwiększonym nacisku.

    Dzięki za podpowiedź!