  • 1. Data: 2016-01-15 09:20:37
    Temat: obniżanie napięcia ładowania
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z 14.4v do 13.8v to w sumie po co jest?

    Alternator nie ma wiedzy jaką temperaturę ma akumulator, szybko się
    nagrzeje od silnika i obniża napięcie a przecież akumulator moze być w
    bagażniku, za grodzią i mieć zimno.

    Teraz jeśli samochód mało jeździ to jest to wroga robota ze strony
    alterntora bo zmniejsza ładowanie. Nie lepiej byłoby gdyby jakiś układ
    czasowy robił to np dopiero po godzinie.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2016-01-15 15:42:06
    Temat: Re: obniżanie napięcia ładowania
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Fri, 15 Jan 2016, PiteR wrote:

    > z 14.4v do 13.8v to w sumie po co jest?
    >
    > Alternator nie ma wiedzy jaką temperaturę ma akumulator

    U mnie ma tą wiedzę komputer, który steruje wzbudzeniem alternatora i
    dzięki temu napięciem. A czujnik temperatury jest pod akumulatorem
    specjalnie do tego.

    Może masz jakąś 'ekonomiczną' wersję samochodu?

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 3. Data: 2016-01-15 16:04:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek Wodzinski pisze tak:

    > U mnie ma tą wiedzę komputer, który steruje wzbudzeniem
    > alternatora i dzięki temu napięciem. A czujnik temperatury jest
    > pod akumulatorem specjalnie do tego.
    >
    > Może masz jakąś 'ekonomiczną' wersję samochodu?

    Kto jeszcze ma taki wypas? Ręka w górę. 1 na 10000 samochodów?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2016-01-15 16:33:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    Marek Wodzinski pisze tak:
    >Kto jeszcze ma taki wypas? Ręka w górę. 1 na 10000 samochodów?

    Mozliwe ze 90%. Tych wyprodukowanych w 2015r.
    Te komputery sie strasznie rozpanoszyly.

    A posiadacz nawet nie wie co czym u niego steruje.

    J.

  • 5. Data: 2016-01-15 17:13:02
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-15 17:30, ACMM-033 wrote:
    [...]
    > W starej Skarpecie, czy Trabim, to bym coś
    > gdzieś może dosztukował (pasek klinowy dupnął, a żonka ma pończochy, to
    > mi pożyczy) :) i turlając się na 1-2 garach (co dla silnika nie musi być
    > dobre, ale jak ma się wybór stracić auto, albo życie...?) doczłapać się
    > do jakiegoś warsztatu, ostrożnie, by nie pogłębić awarii... lub chociaż
    > do jakiegoś rozsądnego miejsca, gdzie można by przeczekać pogodę...
    Podejrzewam, że nawet wykonany z niemiecką precyzją Trabi zaniemógłby
    gdyby przydarzyło mu się coś takiego: http://i.imgur.com/wPSYhiL.jpg.
    Tzn. kawałek świecy wpadł do cylindra. :-D A ja właśnie dostałem coś
    takiego w prezencie od św. Mikołaja. :-D

  • 6. Data: 2016-01-15 17:30:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Mozliwe ze 90%. Tych wyprodukowanych w 2015r.
    > Te komputery sie strasznie rozpanoszyly.
    >
    > A posiadacz nawet nie wie co czym u niego steruje.

    I weź się Waść rozkracz swoim super-hiper autkiem gdzieś w szczerym polu,
    przy mrozie minus dwadzieścia, przy jakiejś dobrej piździawie :PP Akurat np.
    gdzieś na Alasce, gdzie do najbliższego miasta będzie tak ze dwie setki.
    Mil, nie km... W starej Skarpecie, czy Trabim, to bym coś gdzieś może

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2016-01-15 19:36:02
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tzn. kawałek świecy wpadł do cylindra. :-D A ja właśnie dostałem coś
    > takiego w prezencie od św. Mikołaja. :-D

    To już skrajność i wiele zależy od konstrukcji silnika, w dwusuwie
    teoretycznie można by liczyć na to, że wpadnie do któregoś z kanałów i
    legnie albo w skrzyni korbowej, co też dobre nie będzie, bo prawie pewne
    jest, ze przeciwciężary będą zahaczać, czy wyskoczy przez wylot. W
    czterosuwie już nie, bo chyba wylot nie będzie na tyle szeroki - zawór go
    dostatecznie nie odsłoni... ale to już niuans.
    Zdarzyć się może wszystko, czy tarcza pęknie, czy klocek się skruszy, czy...
    czy... Mnie chodziło bardziej o to, jaki procent usterek kierowca
    "plasteliną i gumką, czyli a-la (Angus) McGyver" usunie. Choćby pasek
    klinowy - w skarpecie wystarczyło pończochę związać i już można było
    ostrożnie jechać. W nowoczesnym aucie samo dostanie się do paska może już
    nie być takie proste. Turbina - padnie w drodze i silnik zatrze się, albo
    strzeli z korby, bo przez padniuęte łożysko naleci oleju i nie idzie tego
    zatrzymać (no, kto mając TDI ma w swoim aucie klapę gaszącą??) A rozkręca
    się do obrotów takich, że loteria, czy się panewka zatrze i korba ułamie,
    czy zatrze się tłok - pali się olej smarny, aż się wypali i silnik tłucze na
    sucho. Nie chciałbym takiej awarii zimą. (klekot też może się rozbujać, jak
    tłok luźny z powodu zużycia, znajomemu się trafiło, albo przez odmę naleci,
    ale tu ryzyko jest mniejsze)
    Silniki coraz mniejsze, żeby niby bardziej eko były, a z tego powodu już
    trzeba je turbinami wspierać.
    Nie wiem, na ile to prawda, ale starsze Żiguli alias Łada, w ogóle ta klasa
    aut, były projektowane także pod tym kątem, że w razie awarii w drodze,
    samochód ma się dać możliwie najłatwiej doprowadzić do stanu jechalności,
    choćby po to, aby się do jakiegoś warsztatu doturlać. Wyobraźmy sobie skutki
    takiej awarii 200 km. od najbliższego miejsca z ludźmi, w syberyjską zimę...
    Gdzie nawet telefony zasięgu nie mają. Pół biedy, gdy kto "korotkowołnowik",
    czy CB-ista i ma czynne radio.

    --
    LH

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2016-01-15 22:45:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-01-15 o 17:13, JDX pisze:
    [...]
> [...]
    > Tzn. kawałek świecy wpadł do cylindra. :-D A ja właśnie dostałem coś
    > takiego w prezencie od św. Mikołaja. :-D

    No cóż, jeśli się używa świec NGK...

    P.P.

  • 9. Data: 2016-01-15 23:30:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-15 22:45, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 2016-01-15 o 17:13, JDX pisze:
    > [...]
    >
    > No cóż, jeśli się używa świec NGK...
    Taaa, żebym to ja jeszcze wiedział czy NGK to jest zła czy dobra
    kompania od świec... W każdym razie na świecach wybity jest napis JAPAN
    a nie CHINA. :-D Aczkolwiek podejrzewam, że i japońskie mogły się
    zmęczyć po ~45 tyś km - AFAIR w instrukcji obsługi jest napisane aby
    świece wymieniać co 20 czy 30 tyś. km. :-)

  • 10. Data: 2016-01-16 00:18:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JDX pisze:
> [...]
    > Tzn. kawałek świecy wpadł do cylindra. :-D A ja właśnie dostałem coś
    > takiego w prezencie od św. Mikołaja. :-D

    Przypomniałeś mi urwany grzybek zaworu w maluchu... to se ne vrati...

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html