  • 1. Data: 2019-09-01 21:59:23
    Temat: odkurzacze autonomiczne -- roboty sprzątające, co wybrać?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Macie z nimi jakieś doświadczenie? Na Alledrogo ceny najniższe to stówa,
    a z drugiego końca skali ponad pięć patoli.
    Pewnie różnią się tym-i-owym. No ale czy taki najtańszy sprząta, czy
    tylko kręci się w kółko? Co jest istotne, co brać pod uwagę przy wyborze?

  • 2. Data: 2019-09-01 22:18:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 01 Sep 2019 21:59:23 +0200, JaNus wrote:
> [...]
    > Pewnie różnią się tym-i-owym. No ale czy taki najtańszy sprząta, czy
    > tylko kręci się w kółko? Co jest istotne, co brać pod uwagę przy

    Na pl.misc.budowanie był w tej kwestii ciekawy wątek w październiku 2018.
    Szukaj po temacie "xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik".

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-09-01 22:22:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mam z cztery lata doswiadczenia z tanim. Sprawdzil sie w stu dziesieciu procentach.
    Byly tutaj tematy o drogich. Z moich skromnych obserwacji wynika ze jak mieszkanie
    bez dywanow itp to tani jezdzacy w sposob przypadkowy bedzie dobry. Mam 78m? i dobrze
    sprzata. Tacy co maja wieksze powierzchnie uwazaja ze tylko taki co sie uczy da rade.

  • 4. Data: 2019-09-01 22:59:54
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Sprawdzil sie w stu dziesieciu procentach

    A tak mnie zastanawia, czemu one wszystkie są okrągłe? Przecież, żeby
    odkurzyć narożniki, i inne, trudniej dostępne miejsca, lepszym kształtem
    byłaby łezka. Ostry koniec mógłby penetrować zakamarki!

  • 5. Data: 2019-09-01 23:08:45
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    JaNus wrote on 01.09.2019 21:59:
> [...]
    > Pewnie różnią się tym-i-owym. No ale czy taki najtańszy sprząta, czy
    > tylko kręci się w kółko? Co jest istotne, co brać pod uwagę przy wyborze?

    Ja bym brał pod uwagę:
    1. czy ma szczotkę (jeśli masz dywany)
    2. jaką ma średnicę i ciężar
    3. czy ma klawiaturę pojemnościową na górze
    4. jaką ma wysokość i na jakiej wysokości ma czujniki (jeśli masz meble
    z cokołami i nie chcesz, żeby się o nie obijał)
    5. Ile kosztują elementy eksploatacyjne (filtry, szczotki, itp.)
    6. Czy producent to jakiś no-name, który za pół roku zniknie i nie
    kupisz żadnych części

    Mam xiaomi i iLife.
    iLife krąży losowo, objechanie mieszkania zajmuje mu dłużej. Ale ma małą
    średnicę przez co potrafił mi czasem wjechać między nogi krzesła i się
    zakleszczał. Mały ciężar pozwalał mu też czasem wjechać na ukośną nogę
    np. deski do prasowania i zawiesić się. Z kolei pojemnościowa klawiatura
    łapie naciśnięcia jak odkurzacz przejeżdża pod wiszącym kablem i ten
    kabel dotknie przycisku, wkurzające jak tym przyciskiem jest akurat "stop".
    Xiaomi Mijia mapuje pomieszczenie, przejeżdża trasę tylko raz, mniej się
    obija o meble. Do tej pory ani razu mi się nie przyblokował. Gdyby nie
    cykliczne opróżnianie pojemnika, to mógłbym zapomnieć że mam odkurzacz.

  • 6. Data: 2019-09-01 23:22:58
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 01 Sep 2019 22:59:54 +0200, JaNus wrote:

    > A tak mnie zastanawia, czemu one wszystkie są okrągłe? Przecież, żeby
    > odkurzyć narożniki, i inne, trudniej dostępne miejsca, lepszym kształtem
    > byłaby łezka. Ostry koniec mógłby penetrować zakamarki!

    Tylko z zakrętami wtedy jest spory problem. Okrągły stwór jak wjedzie w
    narożnik czy inny "trudny" zakamarek, to odwraca się o x stopni i jedzie
    dalej. Jakikolwiek inny kształt musiałby wykonywać nieoczywiste manewry.

    A odkurzenie rogów itp i tak działa - dzięki temu że jedna z kręcących
    się szczotek jest nieco wysunięta poza obrys urządzenia (przynajmniej w
    Roborocku tak jest).

    Mateusz

  • 7. Data: 2019-09-02 00:06:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Mam Xiaomi i mocno polecam.

    1. działa bardzo sensownie (laserowe mapowanie przestrzeni) - bardzo
    dobrze toto działa. Aż miło popatrzeć. Dzięki temu jest też skuteczny.

    2. dodatkowe ficzery w stylu podglądu mapy, którą sobie wygenerował
    (fajne i dobrze spojrzeć, co i jak on widzi), możliwość zdalnego
    sterowania z telefonu (przydaje mi się do straszenia kota) albo żony jak
    uruchiamiam z pracy :). Monitorowanie i zgłaszanie konieczności
    czyszczenia czujników, filtrów itp - przydatne.
    Oczywiście możliwość programowania harmonogramów itp - też przydatne.
    Dzięki planowaniu trasy jest też efektywny energetycznie - zawsze się
    "wyrabia" i dopiero po pracy jedzie na szamanko do ładowarki.

    3. bardzo wysoka jakość wykonania. Jak rozkręciłem go kiedyś mocno - to
    aż mi kopara opadła. Wszystkie elementy modularne. Małe śrubeczki
    pozabezpieczane przed wypadaniem - to mi przypomina dawniejsze komputery
    Apple. Serio. Aż opowiadałem o tym żonie z godzinę. Była zachwycona.
    Chyba...

    Mam jeden (bez mopa) , na pewno dokupię kolejny.

    PS: jedna wada : gada po chińsku. Ale żona nawet nie narzeka na to
    bardzo...

  • 8. Data: 2019-09-02 08:13:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Sep 2019 00:06:45 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam Xiaomi i mocno polecam.

    Który, Mijia?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-09-02 12:20:48
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-01 o 23:08, Zbych pisze:
    > Xiaomi Mijia

    Jakoś dziwnie wygląda ten xiaomi ;)

    https://www.neonet.pl/hulajnogi/xiaomi-mi-mijia-blac
    k.html?___store=neonet&utm_source=Ceneo&utm_medium=r
    eferral_bid&utm_campaign=Sport%20i%20rekreacja&utm_c
    ontent=Hulajnogi&utm_term=333793&utm_source=ceneo.pl
    &utm_medium=spo&utm_campaign=Ceneo

  • 10. Data: 2019-09-02 12:25:22
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-02 o 00:06, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Mam jeden (bez mopa) , na pewno dokupię kolejny.
    >
    > PS: jedna wada : gada po chińsku. Ale żona nawet nie narzeka na to bardzo...

    Dla mnie to super efekt, że po chińsku.
    Tylko który to model dokładnie. Bo widzę, że różne sa, w różnych cenach.