  • 1. Data: 2015-11-02 10:16:12
    Temat: odlewnia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://youtu.be/PO4Lpr-mveA?t=54
    i doczekac do 1:36

    Gdzie sprzedaja takie rekawice ?

    J.

  • 2. Data: 2015-11-02 11:14:11
    Temat: Re: odlewnia
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 10:16, J.F. pisze:
    > Gdzie sprzedaja takie rekawice ?
    Tylko to co przenosi to forma. Może i świeci, ale to nie płynny metal.
    Gołymi rękami chwytali świecący metal, ale ten w postaci "pianki".

    Robert

  • 3. Data: 2015-11-02 12:21:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Tylko to co przenosi to forma. Może i świeci, ale to nie płynny
    >metal.

    Kawal goracej ceramiki jednak.
    Zobacz jak ubrany ten co z pieca wyciaga..

    >Gołymi rękami chwytali świecący metal, ale ten w postaci "pianki".

    Metalowe ? To nie znam.
    https://www.youtube.com/watch?v=Pp9Yax8UNoM

    to co prawda niemal tez ceramika ...

    J.

  • 4. Data: 2015-11-02 12:40:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 12:21, J.F. pisze:
    > Metalowe ? To nie znam.
    > https://www.youtube.com/watch?v=Pp9Yax8UNoM
    >
    > to co prawda niemal tez ceramika ...
    To jednak coś pokręciłem.
    Ja myślałem, że to coś takiego grzali.
    http://www.techtimes.com/articles/93985/20151012/mic
    rolattice-metal-is-100-times-lighter-than-styrofoam-
    see-boeing-s-video-of-worlds-lightest-material.htm

    Robert

  • 5. Data: 2015-11-02 13:04:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 12:21:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Kawal goracej ceramiki jednak.
    > Zobacz jak ubrany ten co z pieca wyciaga..

    To ubranie to na promieniowanie. Jak łapiesz coś ręką, to nie przejmujesz się
    promieniowaniem tylko przewodzeniem. A przewodzenie w ceramice jest słabe, im
    bardziej porowata tym po pierwsze słabsze przewodzenie, po drugie mniejsza pojemność
    cieplna. Powierzchnia jest gorąca, więc trochę ciepła odda, ale zanim spod
    powierzchni przypłynie więcej, to już zdążysz rozproszyć to co dostałeś.

    > Metalowe ? To nie znam.
    > https://www.youtube.com/watch?v=Pp9Yax8UNoM
    >
    > to co prawda niemal tez ceramika ...

    Bardzo mała pojemność cieplna (duża porowatość) plus niska przewodność powodują duży
    gradient między szybko stygnącymi rogami a wciąż gorącym wnętrzem. Zero
    rozszerzalności, nic nie pęka!

  • 6. Data: 2015-11-02 13:06:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 12:40:18 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > To jednak coś pokręciłem.

    To metoda traconego wosku (lost wax), ta skorupa jest zrobiona z wypalonych warstw
    gliny i piasku, kolejno nakładanych na woskowy model. Wosk się wytapia, resztki
    wypala w piecu (utwardzając skorupę) a potem się leje do środka metal.

  • 7. Data: 2015-11-02 14:24:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >gorąca, więc trochę ciepła odda, ale zanim spod powierzchni
    >przypłynie więcej, to już zdążysz rozproszyć to co dostałeś.

    No coz, formy takiej nie probowalem, ale cegly rozgrzanej do
    czerwonosci raczej nie chwycisz.
    A i same rekawice jakies azbestowe, bo z palnego materialu to by sie
    chyba jednak zapalily przy dotknieciu.

> [...]

    >przewodność powodują duży gradient między szybko stygnącymi rogami a
    >wciąż gorącym wnętrzem. Zero rozszerzalności, nic nie pęka!

    Niestety - raczej nie przypomina materialu formy :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-11-02 14:28:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    crolattice-metal-is-100-times-lighter-than-styrofoam
    -see-boeing-s-video-of-worlds-lightest-material.htm

    Kto wie - zasada podobna - lekkie, pojemnosc cieplna niewielka,
    przewodnosc cieplna metalu duza - ale tego metal w przekroju tam
    prawie nie ma ...

    J.

  • 9. Data: 2015-11-02 14:47:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 14:24:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > No coz, formy takiej nie probowalem, ale cegly rozgrzanej do
    > czerwonosci raczej nie chwycisz.

    Zależy jakiej cegły. Takiej czerwonej, z gliny to nie, ale ten sam materiał można
    zrobić porowaty. Tyle że formy odlewnicze to lepiej jak są szczelne :-)

    A, no i nie zapominaj że taka forma jest cienkościenna. Taka skorupka, kilka
    milimetrów.

    > A i same rekawice jakies azbestowe, bo z palnego materialu to by sie
    > chyba jednak zapalily przy dotknieciu.

    Azbestowe to chyba nie, ale włóknistych materiałów żaroodpornych, zachowujących
    elastyczność w warunkach pracy jest wiele do wyboru. Zresztą to nie musi być
    włókniste. Można zrobić kolczugę z drutu i koralików ceramicznych.

    > Niestety - raczej nie przypomina materialu formy :-)

    Po czym wnosisz? Na tym filmiku widać?
    Trochę ich to kosztowało, żeby zrobić materiał taki jak azbest, ale nie azbest. Bo w
    tym kosmosie to takie ważne, żeby nie pylić włókienkami :-)
    PS. a te włókienka kwarcu z okładzin promów kosmicznych, to nie pylą?