  • 11. Data: 2019-11-28 11:51:55
    Temat: Re: odzyskanie danych z uszkodzonego SSD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-28 o 11:39, Roman Tyczka pisze:

    > Z kolei ja przez ostatnie lata też kilka dysków SSD pomotowałem tu i
    > ówdzie, ale żaden nie padł i wszystkie są w stałym użytku.
    > A teraz prducenci:
    > - Samsung
    > - Crucial
    >
    > Różne modele, zarówno oznaczone jako Pro jak i zwykłe.
    >
    > A teraz porównaj moją listę i Twoją, i się zastanów gdzie może być kot
    > zakopany.

    Samsung, Kingston, WD Blue. SATA & M.2.
    Niewiele - coś około 20 do 30 sztuk przez kilka ostatnich lat. Do tego
    dwa serwery z RAID6 na SSD (czyli 2 x 5 szt).

    Wszystkie działają.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2019-11-28 22:30:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" qro8mg$ae2$1$A...@n...chmurka.net

    > Przecież macierze są od dawna.

    Ale nie ma nadmiaru ;) laptopów z 3 czy 5 slotami M.2... ;)
    Jeśli są takie lapki -- nie są popularne.

    > A przynajmniej ja pamiętam od czasów Novella bodajże 3.11 - jakiś 1992 rok. Wtedy
    RAID3 - czyli jeden dysk może wypaść.

    > Przy RAID6 mogą równocześnie dwa dyski wypaść. A jeśli macierz ma obsadzone
    HotSpare, to dyski zapasowe samoczynnie przejmują
    > pracę i na spokojnie można wymienić padnięte dyski nie przerywając pracy
    > macierzy (jeśli jest HotSwap).

    > W laptopach żaden problem ustawić RAID-1. Chyba, że jakiś rzeczywiście "low level"
    i nie ma miejsca.

    Ile znasz laptopów z 3 slotami M.2 i ilu znasz juzerów
    montujących naraz 3 dyski M.2 pojemności 1 TB każdy?...

    -=-

    Chcę powszechnych laptopów z 3 (czy 5) stosownie RAIDującymi
    slotami M.2 umożliwiającymi podmianę dysku bez wyłączania lapka...

    Obecnie bywa i tak, że aby dostać się do slotu
    M.2 -- trzeba rozmontować ,,pół'' laptopa...

    U mnie akurat M.2 jest pod dodatkową klapką obok slotów z RAMkami...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-11-28 22:36:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" kipci674hdek$....@t...com

    > zastanów gdzie może być kot zakopany.

    Padła mi jedna karta mikroSD Samsunga i jedna mikroSD Toshiby...
    Ponadto mechanicznie nie wytrzymała jakaś SD SanDiska...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-11-29 08:38:47
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 28 Nov 2019 22:36:31 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Padła mi jedna karta mikroSD Samsunga i jedna mikroSD Toshiby...
    > Ponadto mechanicznie nie wytrzymała jakaś SD SanDiska...

    A szwagrowi mojego kumpla w nowej, sportowej beemce padł silnik w ciągu
    niecałego roku używania. I co z tego?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 15. Data: 2019-11-29 09:30:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" qro8mg$ae2$1$A...@n...chmurka.net

    > Ile znasz laptopów z 3 slotami M.2 i ilu znasz juzerów
    > montujących naraz 3 dyski M.2 pojemności 1 TB każdy?...

    Od kiedy RAID1 wymaga trzech dysków?
    Poza tym do soft-raid (bo sprzętowych w laptopach nie widziałem) to
    można wrzucić SATA + M.2

    > Chcę powszechnych laptopów z 3 (czy 5) stosownie RAIDującymi
    > slotami M.2 umożliwiającymi podmianę dysku bez wyłączania lapka...

    Hot-swap w laptopach nis spotkałem - co nie znaczy, że nie istnieją.

    > Obecnie bywa i tak, że aby dostać się do slotu
    > M.2 -- trzeba rozmontować ,,pół'' laptopa...
    >
    > U mnie akurat M.2 jest pod dodatkową klapką obok slotów z RAMkami...

    Wystarczy kupować serie biznesowe - np. niektóre Lenovo ThinkPad czy
    Dell Precision i od razu okazuje się, że dostęp jest prosty i do
    wykonania w kilkanaście sekund bez rozbierania "połowy" laptopa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2019-11-29 18:36:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-11-28 o 11:51, Adam pisze:

    > Samsung, Kingston, WD Blue. SATA & M.2.
    > Niewiele - coś około 20 do 30 sztuk przez kilka ostatnich lat. Do tego
    > dwa serwery z RAID6 na SSD (czyli 2 x 5 szt).
    >
    > Wszystkie działają.

    Kilka Patriot Pyro 240GB - wszystkie nie działają.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2019-11-29 19:02:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale ch_jowe klamoty kupujesz!

    -----

  • 18. Data: 2019-11-29 23:02:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-11-29 o 19:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale ch_jowe klamoty kupujesz!

    Nie kupowałem na szczęście.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2019-11-30 00:43:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" qrqkut$cnt$1$A...@n...chmurka.net

    > Od kiedy RAID1 wymaga trzech dysków?

    To trochę prymitywna macierz.

    > Poza tym do soft-raid (bo sprzętowych w laptopach nie widziałem) to można wrzucić
    SATA + M.2

    Od samego początku piszę o nadmiarowej macierzy dającej możliwość
    wyjęcia dowolnego dysku bez utraty danych -- i od samego początku
    wiadomo, dlaczego o takiej... Takie macierze to R3, R4, R5...

    > Hot-swap w laptopach nis spotkałem - co nie znaczy, że nie istnieją.

    NVMe na M.2 są Hot-Swap? Chyba niekoniecznie...

    > Wystarczy kupować serie biznesowe - np. niektóre Lenovo ThinkPad czy Dell Precision
    i od razu okazuje się, że dostęp jest prosty i
    > do wykonania w kilkanaście sekund bez rozbierania "połowy" laptopa.

    Któryś z nich ma kilka M.2 z możliwością budowania RAID5?...

    Fajne by były takie, które mają kilka (5?)
    slotów M.2 z możliwością postawienie R5...
    Wstawienie 5 półterabajtowych dysków dawałoby
    2 TB całkiem bezpiecznego miejsca...

    Do tego ze 32 GiB oRAMkowania...
    Plus dedykowana grafika...
    Oraz szybka łączność...
    Dobry, duży ekran... Dotykowy...
    I te... Baterie... ;)

    Oczywiście niska/przystępna cena...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-11-30 00:46:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 1...@t...com

    > A szwagrowi mojego kumpla w nowej, sportowej beemce padł
    > silnik w ciągu niecałego roku używania. I co z tego?

    To z tego, że niekoniecznie dobra firma jest
    gwarancją bezawaryjności.

    -=-

    BeEmki są fajne, ale nie te najtańsze. ;)

    --