  • 1. Data: 2018-07-16 21:22:13
    Temat: [offtop] Akumulatory 18650 lub CR123
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    Witam,

    Mam latarkę na dwie baterie CR123 lub jedną 18650. Baterie właśnie padają i
    chcę kupić akumulatorki, ale czy lepiej 2 x CR123 czy 1 x 18650?

    Osobiście skłaniam się ku 18650, ale tu lekki dysonans. Na allegro widzę,
    że aku 18650 stoi od 5 pln do ponad 100 pln. Rozrzut olbrzymi. Zgaduję, że
    te za 5 czy 10 pln to ściema. Ale od jakiej kwoty są już te prawdziwe i
    warte uwagi?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 2. Data: 2018-07-16 21:46:24
    Temat: Re: [offtop] Akumulatory 18650 lub CR123
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Roman Tyczka" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > te za 5 czy 10 pln to ściema. Ale od jakiej kwoty są już te prawdziwe i

    najlepsze, pojemność dochodząca do 3400 mAh:
    - Keeppower P1835J
    - LG MJ1,
    - Samsung 35E,
    - Sanyo GA,
    - Sony VTC6,

    top cena/jakość (dostępne czasem nawet po ~8zł) :
    - jakieś Samsungi/Panasonic z rozbiórki baterii laptopowych

  • 3. Data: 2018-07-16 23:55:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zhbick" 5b4cf610$0$687$6...@n...neostrada.pl

    > - Sanyo GA,

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sanyo_Electric
    10 listopada 2008 roku spółka Sanyo została przejęta
    przez firmę Panasonic za kwotę 8,8 miliardów dolarów.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 4. Data: 2018-07-17 08:36:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A jaką masz ładowarkę?

    -----

  • 5. Data: 2018-07-17 10:24:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.07.2018 o 21:22, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    > te za 5 czy 10 pln to ściema. Ale od jakiej kwoty są już te prawdziwe i

    z praktyki: z wylutu zdarzają się dobre nawet po 5zł, ale to loteria. W
    baltrade kupisz dobre samsungi po 12netto, albo w handlu te same po 20zł
    brutto. a wszelkie kosmiczne pojemności powyżej 3ah odradzam, przede
    wszystkim ze względu na cenę. Cokolwiek z aliexpres to porażka. wszelkie
    firepower, i tym podobne odradzam przez realną możliwość wybuchu. a
    strzelają tak ze gołębie z rynku uciekają

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-07-17 10:59:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-16 o 21:22, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    > te za 5 czy 10 pln to ściema. Ale od jakiej kwoty są już te prawdziwe i

    Te tanie są z odzysku, z baterii od laptopów.

    Ja baterie kupuję na ogół w tym sklepie, mam po drodze:
    http://rad-wik.pl/
    Nie spotkałem w tym sklepie lipy.

    A do latarki używam te:
    http://rad-wik.pl/pl/p/Akumulator-18650-Panasonic-34
    00-mAh-NCR18650B/13075
    Dlatego, że wolę nowe, sprawdzone i raczej niezawodne.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2018-07-17 14:28:06
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-17 o 10:59, Akarm pisze:
    > Ja baterie kupuję na ogół w tym sklepie, mam po drodze:
    > http://rad-wik.pl/ Nie spotkałem w tym sklepie lipy.

    Kupiłem u nich parę drobiazgów, jakość na ogół bdb
    Acz wzięte u nich Eneloopy mój tel. stacjonarny zajechał (no, nie obie,
    tylko jedną z nich. Czyli to kwestia kontroli jakości u producenta) ale
    to raczej nie wina sklepu. Dosyć są drodzy, nie wiem, jak z ich cenami
    internetowymi, bo kupowałem bezpośrednio, choć wcale nie mam blisko. W
    ogólności wrażenie pozytywne, acz z lekkim minusem (za tego Eneloopa)

  • 8. Data: 2018-07-17 16:55:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 14:28, JaNus pisze:

> [...]
    > internetowymi, bo kupowałem bezpośrednio, choć wcale nie mam blisko. W
    > ogólności wrażenie pozytywne, acz z lekkim minusem (za tego Eneloopa)

    Jeśli chodzi o baterie, to ceny mają dobre. A przynajmniej mnie tak
    wychodziło. Kiedyś chciałem zrezygnować z zakupu, bo wydawało mi się
    drogo, to zrównali mi z najniższą ceną znalezioną w Internecie. ;)
    A 18650 Panasonic mają całkiem korzystne. Nie opłacało mi się czekać na
    jakąś dużą promocję u Chińczyków. Po sprawdzeniu historycznych obniżek w
    chińskich sklepach, wyszło mi chyba ze 2 zł mniej, niż na Staszica.
    Ale jak pisałem wcześniej, ja mam ten sklep po drodze. Pewnie inaczej
    patrzą ludzie, którzy kupują wysyłkowo.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2018-07-21 21:25:24
    Od: f...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 lipca 2018 21:22:14 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> [...]
    > te za 5 czy 10 pln to ściema. Ale od jakiej kwoty są już te prawdziwe i

    Ja tam kupiłem akumulatorki CR123 1200 mah i jestem mile zaskoczony. Wyraźnie dłużej
    trzymają niż moje dotychczasowe. W ofercie mają też 18650 ładowane z poprzez USB.
    Widziałem ich na Allegro ale ja kupiłem bezpośrednio z ich sklepu. Tam mają trochę
    taniej...

  • 10. Data: 2018-08-02 19:35:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Akarm" 5b4db010$0$688$6...@n...neostrada.pl

    > Ja baterie kupuję na ogół w tym sklepie, mam po drodze:
    > http://rad-wik.pl/
    > Nie spotkałem w tym sklepie lipy.

    Ja kupiłem dwa lata temu w tym:

    https://sklep-karlik.pl/pl/c/R6AA/19/1/default/1/f_p
    roducer_7/1

    a wcześniej kupowałem w tym:

    https://www.hurt.com.pl/4-x-akumulatorki-panasonic-e
    neloop-r6-aa-2000mah-bk-3mcce-4t-box-p13110.html

    choć mam wrażenie takie, że to ten sam sklep.

    > A do latarki używam te:
    > http://rad-wik.pl/pl/p/Akumulator-18650-Panasonic-34
    00-mAh-NCR18650B/13075
    > Dlatego, że wolę nowe, sprawdzone i raczej niezawodne.

    Latarki mam w pałerbankach i mam latarkę zasilaną rękami. :)
    Kosztowała chyba 2pln kilkanaście lat temu w Auchan -- gdy
    nudzę się ,,za kierownicą'' (nie zawsze mam coś do czytania)
    gniotę tę latarkę, by ją naładować. :)

    Pałerbanki dostałem od Prezydenta Sygmy. :)
    Mają krótkie, miękkie przewody do ładowania.

    Mam też ,,normalne'' latarki -- są nieużyteczne.
    Wewnątrz mają LEDki lub żarówki. :)

    Najczęściej używam smartfonu jako latarki.
    (bo jest zazwyczaj pod ręką, gdy potrzebuję doświetlania)

    LEDki domowe kupiłem tu:

    http://bialmax.pl/zarowka-led-e27-12w-smd-aje-hs1055
    n-standardowa-1055lm-barwa-biala-neutralna-activejet

    Były to jasne (ponad tysiąc lumenów) na E14 w neutralnym kolorze ActiveJet.
    Chyba po około 4 pln za sztukę -- teraz ich nie widzę w tym sklepie. :)

    Świecą wytrwale (trzy niemal bez przerwy w ciągu dnia od kilku
    miesięcy) bezproblemowo mimo sporej jasności względem średnicy
    mocowania/gwintu. Wkręciłem je w miejsce rtęciowych świetlówek
    -- ciemnych i psujących się raczej ;) często...

    Wyjęte świetlówki (w miejsce których wkręciłem ww. LEDki)
    wkręciłem do kuchennego okapu -- tam są aż za jasne. ;)

    Z okapu wykręciłem jedną popsutą i jedną dobrą rtęciową świetlówkę
    kupioną (razem z kilkudziesięcioma innymi, podobnymi) w Auchan ~10
    (dziesięć) lat temu -- może więcej niż 10.

    Ale to jeszcze nic!!

    W łazience i WC mam ŻARÓWKI halogenowe kupione ponad 20 (dwadzieścia) lat temu!!!

    W WC nie ma poza nimi innego sztucznego światła a WC nie ma (rzecz jasna?) okna.
    Mieszkanie (parter wśród drzew i masywnych bloków, z raczej ;) małymi okanami) jest
    ciemne, dlatego nawet otworzenie drzwi WC w słoneczne południe (dziś choćby) niewiele
    wpuści naturalnego światła do WC. WC tak sobie nadaje się na łazienkę, ale ręce i
    twarz
    dość często myję (mam tam sporej wielkości umywalkę -- typową łazienkom, nie WC) tam
    właśnie, gdy łazienka jest czymś (choćby suszeniem prania w wilgotny dzień) zajęta...

    Z 6 tych żarówek -- świeci jeszcze połowa.
    W WC -- tylko 2 takie żarówki.
    (nic poza nimi nie oświetla WC, chyba że
    światło z przedpokoju po otworzeniu drzwi)

    Łazienka mimo suszenia nie jest wilgotna -- nawet w upalne dni potrafię zejść
    tam poniżej 30% wilgotności względnej. :)

    Wolałbym jednak mieć pralko-suszarkę.

    -=-

    Wracając do akumulatorków -- przed wielu laty kupiłem ładowarkę do NiCd/NiMH,
    która namiętnie proponuje mi wysokie prądy ładowania a oferuje nawet 20 A.
    Najchętniej ładuję prądem 200 mA, a bywa, że schodzę do 50 mA.

    Ładowarka niestety nie będzie przydatna do ładowania litowych itp. ogniw.
    Zanim NiCd rozmiaru AA osiągnęły pułap 20 Ah -- ustąpiły miejsca innym.

    Być może, zanim kupię podobną ładowarkę do jonowych, polimerowych
    itp. -- w powszechnym używaniu będą już nie chemiczne akumulatorki,
    lecz kondensatorki o makabrycznych pojemnościach kF czy nawet MF...

    https://www.maritex.com.pl/elementy_pasywne/kondensa
    tory/superkondensatory.html?gclid=CjwKCAjw14rbBRB3Ei
    wAKeoG_5nnY52evxWhKeA_Fx7r13CXs1R1VCu2lKQdL4NMAyuxUa
    oJVjsbpRoCvggQAvD_BwE

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Superkondensator

    Może warto więc zaczekać z przerzutem na jony i polimery?