  • 1. Data: 2019-03-11 15:46:22
    Temat: olej z tesco...
    Od: a...@g...com

    czego to ludzie nie wymysla...
    laze po sklepie i widze olej tesco marki 'olej tesco'.
    yyyy, bylem w ukrytej kamerze? 5w-30 i chyba 5w40, juz nie pamietam.
    Na flaszkach napis ze spelnia normy, ze syntetyczny w pelni, i takie tam. Jak na
    normalnych puszkach z olejem...
    cena polowe nizsza...
    Myle ze od majfrenda to przyjechalo w lukach paliwowych jakiegos kontenerowca ale
    nie. Czytam i robi to PKN orlen Krakow...
    To ten PKN?
    orlen ma jakas centrale w krakowie? Ktos sie podszywa?
    Do kupowania w kazdym razie nie namawiam....

  • 2. Data: 2019-03-11 15:54:25
    Temat: Re: olej z tesco...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Mar 2019 07:46:22 -0700 (PDT), w
    <6...@g...c
    om>, a...@g...com
    napisał(-a):

> [...]
    > To ten PKN?
    > orlen ma jakas centrale w krakowie? Ktos sie podszywa?
    > Do kupowania w kazdym razie nie namawiam....

    Obudziłeś się i nie słyszałeś o brandowaniu własną marką przez hipermarkety?
    Możesz sobie kupić chipsy Tesco -- to chyba Laysy.
    Z innymi produktami jest podobnie.

  • 3. Data: 2019-03-11 16:10:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Mar 2019 15:54:25 +0100, r...@k...pl

    > Możesz sobie kupić chipsy Tesco -- to chyba Laysy.

    Ba, robione na tym samym oleju co wcześniej były robione laysy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2019-03-11 16:13:50
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2019-03-11 o 15:46, a...@g...com pisze:
> [...]
    > To ten PKN?
    > orlen ma jakas centrale w krakowie? Ktos sie podszywa?
    > Do kupowania w kazdym razie nie namawiam....

    A ja odwrotnie - jest w Kauflandzie tani syntetyk marki "K", kosztuje
    nieomal dokładnie połowę tego co oryginał firmowany logiem Castrola. Na
    obecną wymianę kupiłem w Brico Marche  jeszcze tańszy - marki "K2". Tak,
    - "jak nie widać różnicy to po co przepłacać"?

  • 5. Data: 2019-03-11 16:25:02
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]

    > To ten PKN?
    > orlen ma jakas centrale w krakowie? Ktos sie podszywa?
    > Do kupowania w kazdym razie nie namawiam....

    Google zamknęli?
    http://www.orlenoil.pl/PL/Kontakt/Strony/Default.asp
    Siedziba biura może być gdziekolwiek, nie oczekuj, że w Opolska Business
    Park cokolwiek produkują :)

    Nie oczekuj również, że ten olej jest zrobiony w Płocku.
    Najprawdopodobniej jest z Trzebinii albo Jedlicza.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2019-03-11 16:31:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 15:46:24 UTC+1 użytkownik a...@g...com
    napisał:
> [...]
    > To ten PKN?
    > orlen ma jakas centrale w krakowie? Ktos sie podszywa?
    > Do kupowania w kazdym razie nie namawiam....

    Z choinki spadłeś?
    Orlen Platinum zapewne- w Biedronkach ostatnio był po ok 50zł za 5 litrów
    W Lidlu bodajże podobnie
    Robiony wg tych samych norm co inne oleje tyle tylko że w tych innych dopłacasz za
    logo producenta i marketing

  • 7. Data: 2019-03-11 18:27:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-03-11 o 16:10, Myjk pisze:
    > Mon, 11 Mar 2019 15:54:25 +0100, r...@k...pl

    > Ba, robione na tym samym oleju co wcześniej były robione laysy.

    I podejrzewam że podobnie jest z olejami do samochodów.
    To co powinno iść do utylizacji ale jest jeszcze na pograniczu wyglądu
    jest brandowane do marketów. Przecież nikt normalny nie dopłacał by do
    interesu, bo niby dlaczego sprzedawać pełnowartościowy produkt za 50%
    ceny? A FSO Polonez czy Golf I nie zauważy różnicy.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2019-03-11 18:54:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 18:28:06 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

> [...]
    > interesu, bo niby dlaczego sprzedawać pełnowartościowy produkt za 50%
    > ceny? A FSO Polonez czy Golf I nie zauważy różnicy.

    Bzury piszesz wg mnie
    Dlaczego uważasz że jak olej kosztuje w biedronce 10zł za litr to orlen dopłaca?
    Wyobraź Sobie sytuację ze np Ford dogadał się z orlenem i bierze ich oleje na tzw
    "pierwszy montaż"
    Jak myślisz ile Ford zapłaci wtedy za litr?
    Biedronkowe 10zł czy "półkowe" 20zł?
    Ja myślę że raczej 10zł
    a skoro 10zł to myśłisz że to co Ford dostanie to będzie coś innego co w Biedronce?
    Mam przykład z pierwszej ręki z branży spożywczej
    Pewne mrożonki znanej firmy fabryka sprzedaje pod swoją marka za 20(kwota poglądowa)
    Dokładnie to samo kupisz w Lidlu za 10- na paczce nie będzie dużego loga* producenta
    tylko małymi literkami znajdziesz napis" wyprodukowano dla Lidl przez ..."
    To jest DOKŁADNIE ten sam produkt który normalnie z dużym logo producenta kosztuje
    20.
    *Nazwa producenta to "Produkuje Dobre Mrożonki" a na paczkach w Lidlu dla niepoznaki
    masz "wyprodukowano dla Lidl przez PDM"
    I powtórzę- to jest dokładnie ten sam produkt i nikt warunków na lini produkcyjnej
    nie zmienia bo dla /lidla robia
    Firma o zasięgu światowym nie jakaś popierdolona garażowa
    I podobnie moze być z olejami
    Biedronka czy inny market nie pozwoli sobie na sprzedaz szajsu i poźniejsze procesy z
    tym co im auto staneło
    Zerknij zreszta na niedawny wątek o paliwie- Auchan paliwo sprzedaje sporo taniej jak
    okoliczne stacje a do jakości jakoś zastrzeżeń nie ma. Ludziska zeznawali ze leją
    paliwo z uchan i auta pł miliona zrobiy czy tam więcej nawet.

  • 9. Data: 2019-03-11 19:50:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Mar 2019 18:27:44 +0100, Irokez napisał(a):

    > I podejrzewam że podobnie jest z olejami do samochodów.
    > To co powinno iść do utylizacji ale jest jeszcze na pograniczu wyglądu
    > jest brandowane do marketów.

    Marketoidzi mają mokre sny z takimi klientami jak Ty ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2019-03-11 19:54:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-03-11 o 18:54, Kris pisze:

    > Bzury piszesz wg mnie
    > Dlaczego uważasz że jak olej kosztuje w biedronce 10zł za litr to orlen dopłaca?

    Nie dopłaca tylko ma tają jakość ile kosztuje.

    > Wyobraź Sobie sytuację ze np Ford dogadał się z orlenem i bierze ich oleje na tzw
    "pierwszy montaż"
    > Jak myślisz ile Ford zapłaci wtedy za litr?

    Trochę inne jednak są ilości i zasady.

    > Biedronkowe 10zł czy "półkowe" 20zł?
    > Ja myślę że raczej 10zł
    > a skoro 10zł to myśłisz że to co Ford dostanie to będzie coś innego co w Biedronce?

    Nie, dostanie lepsze bo w Automotiv kary są bolesne. To nie ta półka
    jakościowa i odpowiedzialności za produkt.

    > I powtórzę- to jest dokładnie ten sam produkt i nikt warunków na lini produkcyjnej
    nie zmienia bo dla /lidla robia
    > Firma o zasięgu światowym nie jakaś popierdolona garażowa
    > I podobnie moze być z olejami

    właśnie to "może" jest istotne.

    > Biedronka czy inny market nie pozwoli sobie na sprzedaz szajsu i poźniejsze procesy
    z tym co im auto staneło

    A kogo tam kupującego w Biedronce będzie stać na ekspertyzy, że ten olej
    akurat po 2 roku używania zatarł panewki.

> [...]
    paliwo z uchan i auta pł miliona zrobiy czy tam więcej nawet.

    Ja też tankuję od xx lat, ale paliwo akurat ktoś cały czas pilnuje i
    badania robi. Na stacji co jakiś czas są wyniki aktualne oraz są
    ogłaszane w internecie. Najciekawsze, że u mnie stacja Auchan jest
    częściej badana niż inne, widocznie komuś nie pasuje i zgłasza, ale nic
    z tego.

    Jeszcze nie widziałem, aby jakaś instytucja kupowała bańki z olejem i
    testowała.
    Za masło się też wzięli dopiero po zgłoszeniach i wyszło że marketowe
    masła z masłem dużo wspólnego nie miały.

    --
    Irokez