  • 11. Data: 2010-05-29 12:01:04
    Temat: Re: opony zimowe w lecie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 01:33:49 -0700 (PDT), arek.pp wrote:
    >Moze przypadek, moze predkosc, moze zuzycie bieznika... Ja w prywatnym
    >aucie (ze wzgl. ekonomicznych) "dojezdzam" Bridgestony zimowe (3 mm
    >bieznika, zobaczymy ile zostanie..) i na razie jezdzi mi sie tak samo
    >dobrze jak na letnich Fuldach. Cicho i pewnie gdy sucho i mokro /juz
    >były i upały i ulewy/. Moze dlatego ze jezdzę b.spokojnie.

    z 3 mm bieznika to nawet najlepsze letnie nie sa juz takie dobre przy
    wiekszym opadzie :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-05-29 12:03:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 10:31:52 +0200, Olek wrote:
    >Skoro opony mają konkretne przeznaczenie na zakres temperatur, mają więc
    >odpowiednią mieszankę gumy, która to w tych temperaturach zachowuje
    >swoje optymalne właściwości.

    I mowisz ze te wlasciwosci najbardziej sie objawiaja na mokrej drodze?

    > Jeżdżąc latem na zimówkach nic konkretnego
    >nie zyskasz, jedynie szybsze zużycie opony (bo guma jest bardziej
    >miękka)

    Kiedy najlepsze wyscigowe opony sa wlasnie z miekkiej gumy i sie
    zuzywaja w 300km :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-05-29 12:11:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > z 3 mm bieznika to nawet najlepsze letnie nie sa juz takie dobre przy
    > wiekszym opadzie :-)

    Powiedzmy sobie szczerze -- są beznadziejne.

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 14. Data: 2010-05-29 12:38:14
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 29 Maj, 12:11, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Powiedzmy sobie szczerze -- są beznadziejne.

    Pewnie że 3 mm to nie 7 mm.
    Ale że beznadziejne? Przesadzasz.
    Po prostu trzeba uwazac przejezdzajac przez kałuze i nie pedzic 150
    kmh podczas ulewy.

  • 15. Data: 2010-05-29 13:25:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    arek.pp wrote:

    > Pewnie że 3 mm to nie 7 mm.
    > Ale że beznadziejne? Przesadzasz.
    > Po prostu trzeba uwazac przejezdzajac przez kałuze i nie pedzic 150 kmh
    > podczas ulewy.

    Na tej zasadzie to można obwiązać sobie felgi wężem ogrodowym i jechać 5
    km/h. Niektórzy sądzą, że to bardzo kreatywny sposób tymczasowego
    zastąpienia zużytych opon.

  • 16. Data: 2010-05-29 14:02:22
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 29 Maj, 13:25, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Na tej zasadzie to można obwiązać sobie felgi wężem ogrodowym i jechać 5
    > km/h. Niektórzy sądzą, że to bardzo kreatywny sposób tymczasowego
    > zastąpienia zużytych opon.

    Przesadzasz drastycznie z tym porównaniem, które nic nie wnosi.
    Zawsze zuzywałem opony do "ogranicznika" i nigdy nie miałem zadnych
    problemów.
    (oczywiscie 7mm bieznika lepsze niz 2 - funkacja szybkosci pojazdu i
    głebokosci kałuzy - nic wiecej).
    Kazdy z nas opisał swoje doswiadczenia z uzywania opon zimowych latem
    i tyle w temacie...

  • 17. Data: 2010-05-29 14:15:57
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-05-29 12:03, J.F. wrote:

    > I mowisz ze te wlasciwosci najbardziej sie objawiaja na mokrej drodze?

    > Kiedy najlepsze wyscigowe opony sa wlasnie z miekkiej gumy i sie
    > zuzywaja w 300km :-)

    nauka czytania ze zrozumieniem nie boli...

  • 18. Data: 2010-05-29 14:20:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-29 11:01, J.F. pisze:
    (...)

    > O ile pamietam to wielu zimowkom zarzucano ze sobie na mokrym nie
    > radza.

    Podobnie jak wielu letnim.

    > Ja mam caloroczne z zimowym bieznikiem, i na deszczu nie narzekalem.

    LOL - powyższe jest opisem navigatorów?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 19. Data: 2010-05-29 14:25:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 14:20:23 +0200, Artur Maśląg wrote:

    >LOL - powyższe jest opisem navigatorów?

    Tak jest - Debica Navigator 2.

    J.

  • 20. Data: 2010-05-29 14:31:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    arek.pp wrote:

    > Przesadzasz drastycznie z tym porównaniem, które nic nie wnosi. Zawsze
    > zuzywałem opony do "ogranicznika" i nigdy nie miałem zadnych problemów.

    To po co w ogóle kupowałeś nowe? Wiele osób wyrzuca opony z bieżnikiem
    3-5 mm na śmietnik, wystarczy przejść się po wysypiskach i dobrać
    odpowiedni rozmiar.