  • 51. Data: 2018-11-08 18:52:44
    Temat: Re: opoznienia na switchu
    Od: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    Mateusz Viste pisze:

    > Ja być może niejasno napisałem, dlatego sprostuję: moja teoria wymaga
    > naturalnie by Krzyś wykonał kilka/kilkanaście (im więcej tym lepiej) prób
    > w kierunku Grzesia. W ten sposób Grześ ma jakąś tam szansę wpaść na
    > poprawną parę portów.
    > Jeśli tylko jedna ze stron będzie kombinować, to oczywiście szanse na
    > powodzenie są żadne.

    Wręcz przeciwnie napisałeś wszystko jasno:

    [ User:LAN:IP:PORT ] NAT:IP:PORT ===> Remote:Port
    [ Joe:10.0.1.1:1234 ] 30.0.3.3:3456 ===> 20.0.2.2:2345
    [ Bob:10.0.4.4:1234 ] 40.0.4.4:4567 ===> 20.0.2.2

    Ten wątek wydaje mi się ciekawszy, więc zacytuję artykuł od Romana:
> [...]
    > destination for this port.
    > Bob's firewall sees an incoming packet on 40.0.4.4:4567,
    > looks that up in its masquerading table, and forward
    > the packet to 10.0.4.4:1234.

    > Hey! Joe just sent a packet straight to Bob!
    > Bob does the same thing going the other way. Suddenly, with a little help
    > from the introducer server out on the network, these friends can talk
    > to each other. The cool thing is that whatever traffic goes on
    > between these peers does NOT go through the central server.
    > Other than letting the clients find each other ("matchmaking")

    Stąd wniosek, że NAT zapamiętuje tylko parę LAN:IP:PORT + NAT:IP:PORT
    czy teoretycznie jak pojawi się trzeci użytkownik Ola
    [ Ola:10.0.5.5 ] 50.0.5.5:7788 ===> Anywhere,
    to Ola może również nawiązać połączenie z Joe lub Bob.

    Trochę mi to psuje moje zrozumienie jak działa NAT
    i jego tablica stanów połączeń, według to której
    powyższy przypadek nie powinien zadziałać.

  • 52. Data: 2018-11-08 19:24:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 08 Nov 2018 18:52:44 +0100, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl wrote:
> [...]
    >
    > Trochę mi to psuje moje zrozumienie jak działa NAT i jego tablica stanów
    > połączeń, według to której powyższy przypadek nie powinien zadziałać.

    Implementacji NATu (jak i innych rzeczy) jest mnóstwo. Niewykluczone, że
    któraś tak się zachowuje. Świat IT to dżungla.

    Mateusz

  • 53. Data: 2018-11-08 21:00:38
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 08 Nov 2018 18:24:53 GMT, Mateusz Viste wrote:

    > Implementacji NATu (jak i innych rzeczy) jest mnóstwo. Niewykluczone, że
    > któraś tak się zachowuje. Świat IT to dżungla.

    Powiem tylko tyle, że za pomocą TeamViewera i będąc za NATem łączyłem się z
    wieloma różnymi komputerami z odległych sieci, też będących za NATem. Czyli
    to _chyba_ jednak działa. I jak sądzę, obraz nie jest transmitowany przez
    serwery TV.

    https://security.stackexchange.com/questions/14280/h
    ow-does-team-viewer-establish-a-remote-desktop-conne
    ction

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 54. Data: 2018-11-09 01:06:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-08, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

> [...]
    > serwery TV.
    >
    > https://security.stackexchange.com/questions/14280/h
    ow-does-team-viewer-establish-a-remote-desktop-conne

    To będę się musiał doszkolić.

    Tyle tylko, że to udp punching wyglada mi z lekka dziwnie, bo np. ten
    cały TeamViewer ma w swoich FAQ'ach długi elaborat o tym jakie porty
    otwierac, wykorzystywac, etc. a i zdaje się nie zawsze ten punching
    działa (zalezy jak NAT jest ustawiony, resttrictive etc.). W sumie tak
    ździebko to wszystko wygląda na coś wątpliwego co jest stosowane jak juz
    inaczej sie nie da.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2018-11-09 08:59:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 08 Nov 2018 21:00:38 +0100, Roman Tyczka wrote:

> [...]
    > się z wieloma różnymi komputerami z odległych sieci, też będących za
    > NATem. Czyli to _chyba_ jednak działa. I jak sądzę, obraz nie jest

    Działa na zasadzie Krzyś i Grześ zalewają się wzajemnie pakietami UDP, aż
    któryś trafi w oczko. Pisałem o tym wcześniej. Jednak z tego co się
    orientuję, to w 99% przypadków ruch TV odbija się jednak od ich serwerów
    (przynajmniej tak było kilka lat temu), a wtedy NAT nie ma znaczenia i
    żadnego cudowania nie potrzeba.

    Mateusz

  • 56. Data: 2018-11-09 12:16:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-09, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

> [...]
    > orientuję, to w 99% przypadków ruch TV odbija się jednak od ich serwerów
    > (przynajmniej tak było kilka lat temu), a wtedy NAT nie ma znaczenia i

    Dla mnie to rewelacja, że ktos coś takiego w ogóle stosuje i druga, że
    większość FW na to pozwala.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2018-11-09 20:32:11
    Od: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    Marcin Debowski pisze:
    > On 2018-11-09, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote
    [...]
    OK, w przypadku UDP to każda aplikacja, która zrobić socket() i bind()
    będzie w stanie odbierać pakiety z dowolnego źródła.
    W przypadku TCP jak sam wcześniej napisałeś:
    > Nikt inny z zewnątrz nie "wstrzeli się" w tą samą sesję.
    Czyli FW/NAT musiałby przepuścić pakiet SYN do hosta za NAT,
    wtedy host znajdujący się za NAT mógłby zaakceptować połączenie.

    > Dla mnie to rewelacja, że ktos coś takiego w ogóle stosuje i druga, że
    > większość FW na to pozwala.
    Czy ta większość obejmuje również router z OS Linux ?
    I czy ewentualnie regułami iptables można tutaj coś popsuć ?
    W sensie poprawić bezpieczeństwo sieci za NAT.

  • 58. Data: 2018-11-10 00:09:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-09, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl <f...@e...org> wrote:
    > Czy ta większość obejmuje również router z OS Linux ?
    > I czy ewentualnie regułami iptables można tutaj coś popsuć ?
    > W sensie poprawić bezpieczeństwo sieci za NAT.

    Nie wiem. Część tego co znalazłem sugeruje, że np. niektóre routery
    blokują, ale tak jak googlam dla Linuksa to nie widzę nic konkretnego.

    U mnie jest w ogóle taka struktura, że mam potrójny NAT z jakimś
    dziwadłem od DLinka od kablówki na WANie a dalej Mikrotik i Linux też z
    NATem. Przyjmując ze Skype i parę innych komunikatorów, tudzież SIPowy
    voip to stosuja, to najwyraźniej wszystkie 3 NATy są na to podatne.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2018-11-24 19:21:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" lnXBD.281801$Y...@f...ams1

    > Jakiego rzędu są opóźnienia na gigabitowych swiłczach? Powiedzmy, że
    > mam wpięte szeregowo 3-4 słicze. Będzie to miało jakikolwiek zauważalny
    > wpływ na prędkość? Coś innego?

    Przy dobrym wietrze ;) mam 4 ms Pingowania na drodze:

    Smartfon Asus
    WiFi w mieszkaniu
    Apek Tenda
    Ethernet 100 Mb/s
    ApCek TpLink
    WiFi 350 metrów ulicy
    Apek TpLink
    Ethernet 100 Mb/s
    Apek TpLink
    Ethernet 100 Mb/s nie wiem dokąd i nie wiem, co dalej...

    Jest to najkrótszy ping, jaki pamiętam z tych, które
    zmierzyłem. Programem mierzącym był Ookla -- SpedTest.

    https://play.google.com/store/apps/developer?id=Ookl
    a&hl=pl

    Zwykle jednak te pingi są dłuższe. Inna sprawa, że zwykle
    wtedy mierzę, gdy wg mnie łączność szwankuje. :)

    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,