  • 1. Data: 2018-04-07 19:19:26
    Temat: orange pi zero zawieszanie sie
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Czy ktoś spotkał się z tym problemem?
    Nieregularnie mi się zawiesza, tzn w okresach godzina - parę dni.
    Po prostu zamiera. Interfejs sieciowy przyjmuje pakiety (mruga diodka)
    natomiast nic nie wysyła. System się po prostu zamraża. Logi nie
    wykazują nic złego przed tym momentem.
    Nie jest to problem systemu, bo już trzeci mam wgrany (ostatni Armbian).
    Nie jest winna karta, bo próbowałem już na innej. Konkretny egzemplarz
    też nie, bo mam dwa aktualnie i obydwa się zawieszają.
    Najciekawsze jest to, że tak z pół roku temu uruchomiłem jeden projekt
    na tej platformie i działa dotąd bezawaryjnie.
    Logicznie rzecz biorąc najbardziej prawdopodobne jest to, że mam te dwie
    z wadliwej serii / wersji, ale to przecież byłby dym na forach już dawno.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2018-04-07 20:41:59
    Temat: Re: orange pi zero zawieszanie sie
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 07.04.2018 o 19:19, Mirek pisze:
> [...]
    > Nie jest winna karta, bo próbowałem już na innej. Konkretny egzemplarz
    > też nie, bo mam dwa aktualnie i obydwa się zawieszają.

    A zasilacz ten sam, czy dwa różne ?

    Grzegorz

  • 3. Data: 2018-04-07 21:15:48
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.04.2018 20:41, Grzegorz Kurczyk wrote:

    > A zasilacz ten sam, czy dwa różne ?

    Dwa różne. One chodzą w tej chwili jednocześnie na osobnych zasilaczach,
    z różnymi kartami i systemami.
    Dodam jeszcze, że raczej nie jest to problem przegrzewania się, ponieważ
    dokleiłem radiatory i monitor pokazuje w okolicach 39-42^C cpu.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2018-04-07 22:33:46
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2018-04-07 o 19:19, Mirek pisze:
> [...]
    > z wadliwej serii / wersji, ale to przecież byłby dym na forach już dawno.

    Próbowałeś się przez konsolę szeregową połączyć, system działa?
    Moje Orange Pi Lite gubi notorycznie default route i przestaje być
    widziany ze świata, wystarczy z konsoli zrobić "ip r a ...." i znowu
    jakiś czas działa.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2018-04-07 22:51:16
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.04.2018 22:33, Andrzej W. wrote:

    > Próbowałeś się przez konsolę szeregową połączyć, system działa?

    Nie próbowałem, bo zakładam że nie działa, skoro w tym samym czasie
    przestaje mi zapisywać logi.
    Oczywiście jak już pisałem - w logach nie ma wcześniej nic
    niepokojącego. Żadnych wycieków pamięci, zwiększenia się zużycia
    procesora czy wzrostu temperatury.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2018-04-07 23:07:35
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    > z wadliwej serii / wersji, ale to przecież byłby dym na forach już dawno.

    Ja miałem podobny problem z Pi2. Winny był zasilacz. Resztka włosów
    stanęła mi na głowie jak sobie obejrzałem zasilanie oscyloskopem.

  • 7. Data: 2018-04-08 05:06:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-07, Mirek <m...@n...dev> wrote:

> [...]
    > Dodam jeszcze, że raczej nie jest to problem przegrzewania się, ponieważ
    > dokleiłem radiatory i monitor pokazuje w okolicach 39-42^C cpu.

    A te zasilacze to różne-różne, czy ten sam produkt, tylko inne
    exemplarze? Jakie mają dopuszczalne obciążenie? A mają długie kable? A
    te kable dobre są?

    Co prawda nigdy nie miałem żadnych kablowych przeżyć z tego typu
    platformami (Orange, Raspberry, Banana i parę innych) ale miałem bardzo
    dużo zabawy z typu Omega. Ona jest zasilana 3.3V. Prądy rzecz jasna
    większe, ale w sumie to aż tak daleko od 5V nie jest a cyrki z poprawnym
    zasilaniem były spore.

    Wziąłbym jakiś zasilacz z solidnym zapasem, np. 6A bo te wszystkie
    deklaracje na obudowe to są najczęściej g.warte i na czymś takim
    spróbował.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-04-08 10:31:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 08 Apr 2018 03:06:03 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Wziąłbym jakiś zasilacz z solidnym zapasem, np. 6A bo te wszystkie
    > deklaracje na obudowe to są najczęściej g.warte i na czymś takim
    > spróbował.

    Nie ma takiej potrzeby, opi pobiera max 300mA.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2018-04-08 10:37:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 7 Apr 2018 19:19:26 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Czy ktoś spotkał się z tym problemem?

    Jaka dystrybucja? Nie wolno używać oryginalnej chińskiej dla opi bo
    ta nieprsawidlowo konfiguruje chipset, co w efekcie doprowadza do
    przegrzewania się nawet w idle. Polecam armbiana.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-04-08 11:46:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-08, Marek <f...@f...com> wrote:

    > Nie ma takiej potrzeby, opi pobiera max 300mA.

    A ten maks jak liczysz, monitorowaeś pobór przez dłuższy czas z jakimś
    rozsądnym próbkowaniem? Ta Omega, o której wspomniałem pobierała typowo
    maks 400mA ale w pikach było prawie 1A.
    Zresztą, to bardziej chodzi o to jakie straty są na kablach. Jak
    zasilacz będzie miał solidny zapas, to i kable powiny być porządniejsze.

    --
    Marcin