  • 1. Data: 2016-11-18 12:47:40
    Temat: orange światłowód a telefon
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Czy usługa telefonu w orange po świetle to działa na takiej samej zasadzie
    VoIP jak np. w kablówce? Czyli ostatnia mila z miedzi zamienia się na
    światło i gdy sygnał dotrze do węzła tam już jest traktowany jak typowy
    historyczny POTS i zebrany sygnal jest już pchany na zbiorcze łączą tak
    jakby został zebrany np z szafu ONU POTS?
    Czy to raczej innymi prawami się rządzi?

  • 2. Data: 2016-11-18 17:34:24
    Temat: Re: orange światłowód a telefon
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 12:47:40 UTC+1 użytkownik jedrek napisał:
> [...]
    > jakby został zebrany np z szafu ONU POTS?
    > Czy to raczej innymi prawami się rządzi?

    Światło leci przez całą drogę komutacyjną. Na miedź schodzi dopiero u klienta w
    lokalu za routerem.

    Ircys

  • 3. Data: 2016-11-22 17:41:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Światło leci przez całą drogę komutacyjną. Na miedź schodzi dopiero u
    >klienta w lokalu za routerem.

    Ale czekaj - router klienta jest "wyniesionym elementem centrali",
    czy z punktu widzenia ruchu telefonicznego "centrala" jest gdzies tam
    i tam ruch telefoniczny sie konczy, a co dalej i jak trafia z centrali
    do telefonu abonenta, to juz ruchu telefonicznego nie interesuje ...

    Choc w sumie, jak tak czytam co napisalem ... maslo maslane.
    W dzisiejszych czasach trudno rozroznic :-)

    Zmienia sie jakos w tej centrali rodzaj ruchu i to jest bardziej VoIP
    czy bardziej czesc centrali ?
    Bo jesli Voip ... to nawet nie wiesz ile razy po drodze zmieniano ze
    swiatla na miedz i odwrotnie :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-11-22 22:45:43
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Ircys"
    > Światło leci przez całą drogę komutacyjną. Na miedź schodzi dopiero u
    > klienta w lokalu za routerem.

    Nie o to pytałem, pytam o podstawy działania.
    Czyli jak to wypada w porównaniu do tradycyjnego POTS-a gdzie nie usłyszysz
    opóźnień fonii, nie złapiesz czkawki, nie dostaniesz zajętości jak niekiedy
    przy próbie dzwonie na voipa upc (mimo, że abonent do którego próbujemy się
    dobić wcale nie rozmawia i nie powinno być zajętości), nie usłyszysz
    zcyfryzowanej fonii "robocop" jak to czasami ma miejsce w "nowoczesnych"
    telefonach VoIP.
    Czy taki cytrynowy telefon przez światło ma swoje dedykowane łącza
    miedzycentralowe (tam w ogóle jest jakaś centrala?) i potem już ruch
    przepychany jest nie razem z chłamem internetowym tylko dedykowanym łączem
    jak robią to z POTS-em gdzie nic mu nie zagraża, że się zadławi.

  • 5. Data: 2016-11-23 11:57:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >zajętości jak niekiedy przy próbie dzwonie na voipa upc (mimo, że
    >abonent do którego próbujemy się dobić wcale nie rozmawia i nie

    W wielu voip, jesli nie ma "czuwajacego" programu/urzadzenia, to
    uslyszysz zajety.
    Nie wiem - taka konfiguracja tych urzadzen, czy raczej problemy w
    sygnalizacji -
    "centrala VoIP" powinna zasygnalizowac cos typu "numer niedostepny", a
    kto wie na co to bedzie przekute w innych centralach.

    Albo zmienic tradycje i niech "centrala" raportuje jako "dzwonie".

    >Czy taki cytrynowy telefon przez światło ma swoje dedykowane łącza
    >miedzycentralowe (tam w ogóle jest jakaś centrala?)

    Musi byc jakas "centrala", bo cos trzeba w te siec telefoniczna
    miedzycentralowa wpiac.

    >i potem już ruch przepychany jest nie razem z chłamem internetowym
    >tylko dedykowanym łączem jak robią to z POTS-em gdzie nic mu nie
    >zagraża, że się zadławi.

    A to jeszcze inna sprawa, ze miedzy "centrala" a routerem neostrady
    moga takie pakiety latac z calkiem innym priorytetem i w calkiem innym
    protokole, niekoniecznie IP nawet.

    J.

  • 6. Data: 2016-12-04 00:18:20
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 17:41, J.F. pisze:
    /.../
    > Bo jesli Voip ... to nawet nie wiesz ile razy po drodze zmieniano ze
    > swiatla na miedz i odwrotnie :-)

    VOIP

  • 7. Data: 2017-02-12 15:17:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chyba o protokoły (kompresji, transmisji)?
    Nie podają na stronach oranżady?

    -----