  • 1. Data: 2015-06-26 19:00:40
    Temat: oscyloskop
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Wymagania: pasmo 500MHz z jakims sensownym probkowaniem i 4 kanaly. Jak
    by jeszcze byla sensowna pamiec probek tak np. z 1 M.
    Czy Agilent jeszcze robi oscyloskopy? Bo sa oferty "nowe", ale sama
    firma sie nie przyznaje, ino sprzet laboratoryjny (medyczny).
    Budzet w okolicach 20kzl.
    Nigdy wiecej Insteka.
    Na placu boju pozostaje Hameg 3054, ktory ma mizerna rozdzielczosc LCD.
    Zewnetrzny nie rozwiazuje problemu, bo ma... te sama rozdzielczosc.
    Jest jeszcze
    http://www.picopolska.pl/oscyloskopy-usb-picoscope-6
    402c-6402d-6403c-6403d-6404c-6404d
    Czy takim czyms na USB warto sobie zawracac glowice?
    Tek... ehh, nawet na pomarzenie za drogi:-(

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2015-06-26 19:18:49
    Temat: Re: oscyloskop
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    > Czy Agilent jeszcze robi oscyloskopy? Bo sa oferty "nowe", ale sama
    > firma sie nie przyznaje, ino sprzet laboratoryjny (medyczny).

    Witam,

    teraz już
    http://www.keysight.com/

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2015-06-26 20:07:16
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-26 o 19:00, Pawel O'Pajak pisze:

    > Powitanko,
    >
    > Wymagania: pasmo 500MHz z jakims sensownym probkowaniem i 4 kanaly. Jak
    > by jeszcze byla sensowna pamiec probek tak np. z 1 M.
    Trochę się spóźniłeś
    http://allegro.pl/oscyloskop-lecroy-dda-120-1ghz-8gs
    -s-16mpts-4-ch-i5375985326.html

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2015-06-29 10:28:27
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-06-26 19:00, Pawel O'Pajak wrote:

> [...]
    402c-6402d-6403c-6403d-6404c-6404d

    > Czy takim czyms na USB warto sobie zawracac glowice?
    > Tek... ehh, nawet na pomarzenie za drogi:-(

    Właśnie chciałem Tek-a zaproponować.
    Dokładnie MDO3014.
    http://pl.farnell.com/tektronix/mdo3014-free-mdo3sa-
    free-mdo3bnd/oscilloscope-4-ch-100mhz-2-5gsps/dp/247
    6122

    Co prawda po zakupie ma pasmo tylko 100MHz... ale:
    1. Można upgradować pasmo już po zakupie od startowych 100MHz do 1GHz
    2. Posiada prawdziwy analizator widma 9kHz - 3GHz
    3. Posiada generator funkcyjny z bajerami ( np to co zmierzysz
    oscyloskopem, możesz wypuścić z generatora ) też do odblokowania później.
    4. 10Mpts na wszystkich kanałach

    Właśnie sobie taki zamówiłem :)
    Dla mnie zaletą kupowania w farnell jest 0 VAT. Zatem za 13825PLN masz
    sprzęt który można rozbudować do 1GHz.

    Kosztuje to trochę, ale zawsze wolałem 1 kanałowgo Agilenta,Tektronixa
    itp niż jakieś wschodnie g... które może mierzy a może nie mierzy a może
    morze... ale za to z wszelkimi bajerami.

    Pzdr.

    Adam

  • 5. Data: 2015-06-29 18:09:30
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Można upgradować

    Tylko ile to kosztuje i czy aby nie drozej niz gotowy ze wszystkim.

    > 2. Posiada prawdziwy analizator widma 9kHz - 3GHz

    Oj kusisz, kusisz...;-)

    > 3. Posiada generator funkcyjny z bajerami ( np to co zmierzysz
    > oscyloskopem, możesz wypuścić z generatora ) też do odblokowania później.

    And the price is?

    > Dla mnie zaletą kupowania w farnell jest 0 VAT. Zatem za 13825PLN masz
    > sprzęt który można rozbudować do 1GHz.

    Az tyle nie potrzebuje, choc czemu nie. Wystarczylo by 500, ale nie moge
    znalesc cen tych upgradow. No i te oscyloskopy maja 2 wejscia na moduly,
    wiec jak sie rozszerzy pasmo, to albo generator, albo analizator widma,
    albo stanow logiczncyh/protokolow.

    > Kosztuje to trochę, ale zawsze wolałem 1 kanałowgo Agilenta,Tektronixa
    > itp niż jakieś wschodnie g...

    I tu sie w pelni zgadzamy.
    Ja wlasnie ogladnalem sobie filmik o LeCroyu 3054 i sie zakochalem:
    - analiza anomalii sygnalu, czyli podane na tacy, co jest nie tak.
    - historia przebiegow
    - prawdziwe 4GS/s na kanal.
    No ale ponad 6k$...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2015-06-29 19:07:27
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-06-29 18:09, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > Tylko ile to kosztuje i czy aby nie drozej niz gotowy ze wszystkim.

    MDO3AFG - cena 2 933,64 PLN
    MDO3BW1T22 - upgrade ze 100MHz do 200MHz - 2 929,43PLN
    MDO3BW1T32 - upgrade ze 100MHz do 350MHz - 16 269,9 PLN
    MDO3BW1T52 - upgrade ze 100MHz do 500MHz - 24 742,05 PLN

    Ale już np:
    MDO3BW2T32 - upgrade z 200MHz do 350MHz - 13 319,4 PLN
    MDO3BW3T52 - upgrade z 350MHz do 500MHz - 8 472,15 PLN

    Mi to strasznie pasuje bo mogę sobie w koszty projektów wsadzić po kawałku.

    > Oj kusisz, kusisz...;-)

    To też zależy bo na przykład w farnell są łączone promocje np:

    MDO3014+FREE MDO3SA+FREE MDO3BND jest tańszy od samego oscyloskopu.

    MDO3SA to analizator widma który normalnie kupuje się oddzielnie.

    > And the price is?

    Patrz wyżej MDO3AFG.

> [...]
    > znalesc cen tych upgradow. No i te oscyloskopy maja 2 wejscia na moduly,
    > wiec jak sie rozszerzy pasmo, to albo generator, albo analizator widma,

    To raczej jest tak że wkłada się to , odblokowuje i wyciąga.

    Na końcu datasheeta od MDO3014 ( technical data sheet ) znajdziesz listę
    wszystkich kodów. Wpisując każdy z nich jak np MDO3AFG w farnell
    dostajesz cenę.

> [...]
    > Ja wlasnie ogladnalem sobie filmik o LeCroyu 3054 i sie zakochalem:
    > - analiza anomalii sygnalu, czyli podane na tacy, co jest nie tak.

    Bardzo kurde pięknie tylko LeCroy działa na bazie windows. Ma to takie
    zalety że działa RDP, ale wiesz jak jest z windows.

    No ale wszystko się zgadza .... 4GS/s podoba mi się najbardziej.
    A ma tak jak MDO3000 tryb 12bitowy zamiast 8 bitowego ?

    Adam

  • 7. Data: 2015-06-29 19:21:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Zazdraszczam kolegom dylematów (jadąc na Rigolu i czymś tam jeszcze
    żółtym i skośnym) :)

    No ale prawdę mówiąc, mnie to to wystarcza na , jak to mówi się teraz
    "dzień dzisiejszy".
    Co to takiego trzeba robić, żeby naprawdę wykorzystać ten sprzęt za
    xxxxx zł ? Jakiś przykładzik koledzy rzucą ?

  • 8. Data: 2015-06-29 21:27:40
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-06-29 19:21, sundayman wrote:
> [...]
    > Co to takiego trzeba robić, żeby naprawdę wykorzystać ten sprzęt za
    > xxxxx zł ? Jakiś przykładzik koledzy rzucą ?

    Elektronika jest różna. Masowa/komercyjna i wtedy każdy chce ją kupić za
    1 PLN. Jest też unikalna robiona pod konkretne zamówienie kosztująca
    XXXXXXX PLN.

    Wszystko niby to samo a jednak każdy projekt inny.
    Wystarczy wybrać właściwy.

    Adam

  • 9. Data: 2015-06-29 22:35:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Elektronika jest różna. Masowa/komercyjna i wtedy każdy chce ją kupić za
    > 1 PLN. Jest też unikalna robiona pod konkretne zamówienie kosztująca
    > XXXXXXX PLN.

    no, tyle to ja wiem :) Też robię różne rzeczy na zamówienie, ale jak na
    razie nie miałem potrzeby inwestować w jakiś sprzęt o podanych tutaj
    parametrach. Bo i nie widzę zastosowania w tym, co głównie robię
    (różnego rodzaju sterowniki, audio + okolice, ale też medyczne itp).

    Więc pytam do czego kolegom w praktyce pasmo 500 MHz ? Coś RF ?

  • 10. Data: 2015-06-30 08:28:03
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 29.06.2015 o 22:35, sundayman pisze:

> [...]
    > (różnego rodzaju sterowniki, audio + okolice, ale też medyczne itp).
    >
    > Więc pytam do czego kolegom w praktyce pasmo 500 MHz ? Coś RF ?

    Dam taki przykład z 1 mojej roboty mniej więcej 1985 rok. Wprawdzie nie
    500Mhz, ale zaskakująco dużo. Szef znalazł schemat zasilacza o małych
    tętnieniach i kazał go na próbę zmontować. Więc zmontowałem i działa,
    ale szef się uparł i słusznie, żeby dokładnie sprawdzić, czy przypadkiem
    się nie wzbudza. To ja mówię, że nie, patrzyłem oscyloskopem. Top on
    rozciągnął maksymalnie podstawę czasu i czułość i okazało się, że jakiś
    delikatny sygnał ok 70 MHz jest, poniżej miliwolta. Okazało się, że wina
    uszkodzonego tantala na wyjściu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl