  • 1. Data: 2014-11-21 23:48:42
    Temat: oscyloskop z rejestracją przebiegu
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ...by mi się przydał.

    Bo np. Owon SDS7102, który mam, niby coś takiego posiada.
    Ale to jest "niby". Albo nagrywa jakieś "ramki" sygnału, o długości
    widocznej na ekranie, a jak chcę nagrać przebieg kilka sek. - to zamiast
    dokładnego przebiegu nagrywa jakieś krzywe...

    Chociaż - przebieg w pamięci oscyloskopu spokojnie daje się tak
    "zatrzymać" (on ma 10M próbek), żeby sobie dokładnie obejrzeć.

    A potrzebuję pojechać w teren, podłączyć czujnik i nagrać np. 10 sek.
    I potem sobie móc to spokojnie odtworzyć (i wysłać do czegoś).
    A jeszcze lepiej, jakby się dało podłączyć np. USB i nagrywać bez limitu.

    Nie wiem, w jakim formacie to by miało rejestrować, ale gdyby to potem
    można odtworzyć z powrotem w oscyloskopie, albo w PC (z tym, że muszę
    mieć możliwość wypuszczenia tego na jakąś kartę audio, czy coś) - to by
    było OK.

    Pasmo, które mi realnie potrzebne to "dobre" audio. 1MHz to już kosmos.
    Do tej pory nagrywam przez kartę audio do PC, no ale to jest jednakowoż
    marne, i z uwagi na przenoszenie takiej karty, i na problem z poziomami,
    i w ogóle.

    Aha, no i byłoby fajnie, żeby urządź miał zasilanie akumulatorowe, jak
    ten SDS7102.

    No takie marzenie mam :)
    Co wy na to ?

  • 2. Data: 2014-11-22 00:14:10
    Temat: Re: oscyloskop z rejestracją przebiegu
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    tak sobie myślę, że dobrym rozwiązaniem byłby może jaki "oscyloskop" do
    PC, na USB. Bo toto chyba z natury rzeczy musi zapisywać do PC przecież.

    Tyle, żeby rzeczywiście potem z tych zapisów dało się skorzystać , no i
    żeby nie kosztowało absurdalnie, bo o ile na zwykły oscyloskop to mi
    kasy nie żal, ale na te badziewia oscyloskopopodobne na PC to już
    znacznie bardziej. A to mi potrzebne do jednego konkretnego zastosowania
    tylko.

    Może któryś polecicie ?

  • 3. Data: 2014-11-22 12:45:43
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > No takie marzenie mam :)
    > Co wy na to ?

    No to określ budżet :)

    A na serio - oscyloskop z długim rekordem, wtedy można przewijać w
    powiększeniu (robię tak na Tek-u i fajnie się sprawdza).

    Jak budżet duży to popatrz po produktach Yokogawy - fantastyczne
    rejestratory robię.

    Jak budżet niewielki, to najprostszy analizator w stylu saleae czy jakoś
    tak.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2014-11-22 13:12:57
    Od: BK <t...@t...nie>

    W dniu 2014-11-21 23:48, sundayman pisze:
> [...]
    > i w ogóle.
    >
    > Aha, no i byłoby fajnie, żeby urządź miał zasilanie akumulatorowe, jak

    Moim zdaniem wszystko czego potrzebujesz masz w tym Owonie. Ustawiasz
    próbkowanie na 1 Ms/s, długość rekordu na 10 Ms i oscyloskop będzie
    mierzył przez 10 s. Najlepiej mierzyć w trybie Single (w Normal trzeba
    pamiętać, żeby koniecznie nacisnąć przycisk stop po pomiarze bo inaczej
    będziesz operował na jakimś małym buforze. Po naciśnięciu Stop
    oscyloskop przechodzi w tryb oglądania tych 10 milionów punktów
    pomiaru). Owon ma możliwość eksportu na pendriva więc potem możesz sobie
    analizować dane na komputerze.

  • 5. Data: 2014-11-22 21:36:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > oscyloskop przechodzi w tryb oglądania tych 10 milionów punktów
    > pomiaru). Owon ma możliwość eksportu na pendriva więc potem możesz sobie

    A co ja napisałem w 1 poście na ten temat ?
    Eksportować sobie można, ale to co jest wyeksportowane nijak się nie ma
    do tego, co można obejrzeć na ekranie.

    Zamiast fali złożonej z sinusoidy w efekcie otrzymujemy niby ten sam
    przebieg, ale zamiast sinusoidy są jakieś przybliżenia z prostych.

    Myślałem, że to może zależy od długości rekordu, szybkości itp.
    Pół dnia nad tym wczoraj siedziałem, i niestety lepiej się nie daje.

    Oczywiście jak eksportuję pomiar z takim czasem, że widać, że to
    sinusoida, to owszem - potem tak samo to wygląda w eksporcie.
    Ale wtedy już nie ma tych 10 sek. tylko ułamek przebiegu, ten widoczny
    na ekranie.

    Wczoraj szukałem i chyba wszystkie oscyloskopy, łącznie z tymi na USB,
    eksportują tylko jakieś "ramki", z określonym interwałem, i owszem - to
    się nadaje do jakiegoś obejrzenie potem, ale żeby z tego odtworzyć
    oryginalny przebieg i go wysłać do czegoś, to nie bardzo.

  • 6. Data: 2014-11-22 23:19:59
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Zamiast fali złożonej z sinusoidy w efekcie otrzymujemy niby ten sam
    > przebieg, ale zamiast sinusoidy są jakieś przybliżenia z prostych.

    A to może wystarczy interpolację sin(x)/x włączyć dla wyświetlania?
    Wtedy zamiast linii będziesz miał śliczny gładki przebieg - zazwyczaj
    pasujący do rzeczywistego.
    Kurde, nie doczytałem że mówisz o analogach, myślałem że o cyfrze
    (analiza protokołów - tego typu zagadnienia).

    > Myślałem, że to może zależy od długości rekordu, szybkości itp.
    > Pół dnia nad tym wczoraj siedziałem, i niestety lepiej się nie daje.

    Bo to nie to - w niektórych oscylach jest tak, że interpolacja jest
    defaultowo liniowa, w innych właśnie sin(x)/x, czasami da się
    przełączać. Jak próbek jest niewiele (a skoro robisz długą akwizycję to
    tak właśnie masz) to liniowa jest denerwująca, gdyż wygląda jak byś
    linijką punkty połączył. Sinus jest ładniejszy, ale bywa że zbocza nie
    odpowiadają rzeczywistości i to zarówno na osi czasu jak i napięcia
    (przerzuty). Nie wiem gdzie w Twoim się toto przełącza i czy w ogóle się
    da - nie chce mi się szukać, zupełnie nie znam menu tego producenta.

> [...]
    > się nadaje do jakiegoś obejrzenie potem, ale żeby z tego odtworzyć
    > oryginalny przebieg i go wysłać do czegoś, to nie bardzo.

    Potrzebujesz rejestrator.
    A czy nie było by łatwiej poszukać karty przetwornika A/D do PC-ta?
    Tylko że to wtedy słabo przenośne się robi, no i ceny porządnych kart
    bywają "grubo" 5-cio cyfrowe. Za to parametry... 16bit przykładowo.
    Wrzuć w gugla karta pomiarowa i zobacz, może coś Ci spasuje.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. nie jest tak źle... cenowo :) przykładowo toto:
    https://www.elmark.com.pl/produkty/sklep/advantech-m
    agistrala-pci-wejscia-analogowe

  • 7. Data: 2014-11-22 23:50:43
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 21.11.2014 23:48, sundayman wrote:

    > A potrzebuję pojechać w teren, podłączyć czujnik i nagrać np. 10 sek.
    > I potem sobie móc to spokojnie odtworzyć (i wysłać do czegoś).
    > A jeszcze lepiej, jakby się dało podłączyć np. USB i nagrywać bez limitu.

    Jeśli ten czujnik daje na wyjściu jakiś sygnał "cyfrowy" to proponuję
    najprostszy analizator logiczny w stylu Saleae albo jakiś jego klon. Jak
    się dobierze odpowiednią częstotliwość próbkowania i w menu zaptaszy
    opcje "long samples" czy jakoś tak, to można baaaardzo długo nagrywać.

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2014-11-23 00:04:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > się dobierze odpowiednią częstotliwość próbkowania i w menu zaptaszy
    > opcje "long samples" czy jakoś tak, to można baaaardzo długo nagrywać.

    Koledzy, czy wy czytacie to co się pisze ?
    No przecież naprawdę...

  • 9. Data: 2014-11-23 10:54:37
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

> [...]
    >
    > Myślałem, że to może zależy od długości rekordu, szybkości itp.
    > Pół dnia nad tym wczoraj siedziałem, i niestety lepiej się nie daje.

    Mam oscyloskop Owon. Bez problemu udaje się wyeksportować do PC plik z
    danymi o długości 10M. Przebieg można rozciągnąć chyba z 10000 razy.
    Wszytko wygląda identycznie jak na ekranie oscyloskopu.

    Paweł

  • 10. Data: 2014-11-23 10:58:57
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-21 23:48, sundayman pisze:
    > ...by mi się przydał.

    jak już wszelkie metody zawiodą, pozostaje np www.openhantek.com i
    wydłubanie czegoś pod swoje potrzeby

    @