  • 11. Data: 2017-05-26 02:05:22
    Temat: Re: oslona LCD (protector)
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1...@4...net>,
    Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> wrote:

    > Dnia Thu, 25 May 2017 04:55:15 +0200,
    > T...@s...in.the.world napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Szczerze mówiąc, to w cenie 15-20 zł wziąłbym obojętnie jaką z
    > przeświadczeniem, że i tak za rok kupi się ponownie, a jeśli w okolicach
    > 40-50 zł to wolałbym zapłacić za 3mk, które póki co mi się sprawdza.

    E, widze ze mozna sobie teoretyzowac nt jakosci i twardosci folii, ale w
    praktyce to i tak nie wiemy co kupujemy, i wybor to loteria.
    --
    TA

  • 12. Data: 2017-06-08 18:36:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-05-19 o 20:17, T...@s...in.the.world pisze:

    > Generalnie drozyzna straszna.

    Bo to produkt marketingowy. Nie wiem po co to komu. Coś w rodzaju
    podkładek pod DVD by lepiej grało. W swoim Sony A99, a wcześniej A77 i
    jeszcze wcześniej w kilku innych nigdy nie uszkodziłem wyświetlacza.
    Faktem jest, że szlifierką zapewne dałbym radę.

    Tak na marginesie: koleżanka coś takiego kupiła sobie do smartfona.
    Jakiś czas potem upuściła go. Powstała piękna siateczka idealnie
    gładkich pęknięć wyświetlacza :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2017-06-09 03:59:52
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ohbue2$uvh$1@node1.news.atman.pl>,
    Marek S <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > jeszcze wcześniej w kilku innych nigdy nie uszkodziłem wyświetlacza.
    > Faktem jest, że szlifierką zapewne dałbym radę.

    Ja zawsze uzywam folii ochronnej. Za to znajomy nie, i jednak LCD ma
    wyraznie porysowany.
    --
    TA

  • 14. Data: 2017-06-10 01:30:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-09 o 03:59, T...@s...in.the.world pisze:

    > Ja zawsze uzywam folii ochronnej. Za to znajomy nie, i jednak LCD ma
    > wyraznie porysowany.

    Kurcze, aż musiałem umyć LCD w swoim aparacie by sprawdzić zarysowania
    na nim. Przy uważnym wpatrywaniu się w odbite światło lampki biurkowej
    od powierzchni (błyszczącej) LCD odkryłem jakąś ledwie dostrzegalną małą
    ryskę. Eksploatuję ten aparat ze 2 czy 3 lata. Poprzedni podobnie.

    Na swoich smartfonach również nigdy nie stosowałem osłon LCD i też nie
    pamiętam bym kiedykolwiek zarysował powierzchnię.

    Nigdy do głowy mi nie przyszło, żeby naklejać jakieś osłony, czasem
    znacząco pogarszające kontrast.

    Aparat noszę w plecaku foto. Wyświetlacz często, choć nie zawsze
    odwracam tyłem na przód. Nigdy nie wrzucam kluczy do plecaka ze
    sprzętem. Nie ma kiedy się powierzchnia porysować. Wydaje mi się, że to
    jest kwestia dbania o sprzęt bardziej...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2017-06-10 15:55:37
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ohfb25$k07$1@node2.news.atman.pl>,
    Marek S <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > sprzętem. Nie ma kiedy się powierzchnia porysować. Wydaje mi się, że to
    > jest kwestia dbania o sprzęt bardziej...

    Ale ty tak powaznie czy trollujesz?
    --
    TA

  • 16. Data: 2017-06-10 22:34:22
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 10.06.2017 o 15:55, T...@s...in.the.world pisze:

    > Ale ty tak powaznie czy trollujesz?

    Dlaczego uważasz, że trolluje?
    Nigdy nie używałem folii ochronnej, ani na telefonach, ani na sprzęcie
    foto. I nigdy nie miałem porysowanego wyświetlacza.

    P.P.

  • 17. Data: 2017-06-11 15:22:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <593c57cd$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>,
    Pawe(C)(C) Paw(C)(C)owicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:

    > Dlaczego uważasz, że trolluje?
    > Nigdy nie używałem folii ochronnej, ani na telefonach, ani na sprzęcie
    > foto. I nigdy nie miałem porysowanego wyświetlacza.

    A ja mialem.

    No, ale czy tak trudno sobie wyobrazic, ze byc moze inni nie uzywaja
    sprzetu w podobnie sterylnych warunkach? To chyba swiadczy o jakms
    ograniczeniu umyslowym. Albo o jakiejs LCD-protektofobii?

    Ja na przyklad potrafie sobie wyobrazic, ze ktos uzywa aparatu w
    warunkach studyjnych. Czy w trakcie 'wycieczek fotograficznych' w teren.
    I byc moze nie potrzebuje folii ochronnej. Czy filtra ochronnego na
    obiektyw.
    Ale dlaczego wy nie mozecie sobie wyobrazic, ze inni niekoniecznie robia
    to samo?

    --
    TA

  • 18. Data: 2017-06-11 17:41:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 11.06.2017 o 15:22, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > obiektyw.
    > Ale dlaczego wy nie mozecie sobie wyobrazic, ze inni niekoniecznie robia

    "Ktoś" używa aparatu głównie w górach, także na wielodniowych wyprawach.
    Porysowany wyświetlacz to raczej kwestia kultury technicznej niż
    protektofobii.

    P.P.

  • 19. Data: 2017-06-11 17:56:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-10 o 15:55, T...@s...in.the.world pisze:

    > Ale ty tak powaznie czy trollujesz?

    Co to za pytanie? Mnóstwo ludzi nie ma z tym problemu. Nie żyję na tym
    świecie sam. Czasem zabieram się na wypady z zaprzyjaźnionym klubem
    foto. Często też robię wypady z kumplem czy dwoma na łowy fotograficzne.
    Nigdy nie słyszałem aby ktoś kupował jakieś folie czy szkła na
    wyświetlacze zarówno fotograficzne albo smartfonowe. A nawet jeśli
    kupował jako nowicjusz, to już się z tego wyleczył bo albo dotyk kiepsko
    działał, albo kontrast tracił, albo zwyczajnie zdał sobie sprawę, że
    wystarczy zwyczajnie szanować sprzęt zamiast go ciepać w siatkę z
    kanapkami, kluczami i innymi obcymi obiektami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2017-06-11 18:52:34
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 17:56:24 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > wystarczy zwyczajnie szanować sprzęt zamiast go ciepać w siatkę z
    > kanapkami, kluczami i innymi obcymi obiektami.

    O ile w przypadku lustrzanki jestem w stanie się zgodzić, bo takową na
    wyprawy raczej zabiera się w torbie czy plecaku, to kompakty czy
    smartfony często pakuje się w kieszeń kurtki czy spodni, a tam już
    panują warunki dużo gorsze niż w takim plecaku. Już pomijam klucze, czy
    większe obiekty, ale zwykły piasek potrafi nieźle porysować ekran,
    szczególnie, gdy wykonujemy ruchy, które mocno napinają daną kieszeń,
    jak choćby kucanie z telefonem w tylnej kieszeni spodni. Zdarzyło mi się
    kiedyś nosić meble ze smartfonem w luźnej wydawałoby się kieszeni, ale
    po kilkunastu przeciskaniach się przy ścianie folia na telefonie została
    zmasakrowana. Gdybym jej nie miał, to telefon nadawałby się do
    wyrzucenia, a tak koszt wyniósł mnie ok. 40 zł - cena folii.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski