  • 21. Data: 2017-06-11 22:44:11
    Temat: Re: oslona LCD (protector)
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-11 o 18:52, Sylwester Zarębski pisze:

> [...]
    > panują warunki dużo gorsze niż w takim plecaku. Już pomijam klucze, czy
    > większe obiekty, ale zwykły piasek potrafi nieźle porysować ekran,
    > szczególnie, gdy wykonujemy ruchy, które mocno napinają daną kieszeń,
    > jak choćby kucanie z telefonem w tylnej kieszeni spodni. Zdarzyło mi się
    > kiedyś nosić meble ze smartfonem w luźnej wydawałoby się kieszeni, ale
    > po kilkunastu przeciskaniach się przy ścianie folia na telefonie została
    > zmasakrowana. Gdybym jej nie miał, to telefon nadawałby się do
    > wyrzucenia, a tak koszt wyniósł mnie ok. 40 zł - cena folii.

    Przeszedłem drogę samoedukacyjną w tej materii. Nie próbuję tu
    czegokolwiek udowadniać itp. Jedynie o swoich doświadczeniach mówię. No
    i przede wszystkim unikam wszystkiego o czym napisałeś. To nie wymaga
    mega poświęceń lecz odrobiny samodyscypliny.

    Zwróć uwagę, że osoby z foliami na wyświetlaczach mają znacznie bardziej
    porysowane ekrany niż mieliby bez tych wynalazków. Te materiały
    generalnie są kiepskie.

    Raz w życiu zastosowałem jakąś szybkę hartowaną bo (chyba) z Samsungiem
    "S", czy HTC była w zestawie. Szybko ją zutylizowałem. Ona od samego
    patrzenia na nią się rysowała. Po miesiącu czy dwóch wyglądała
    paskudnie. Po jej zdjęciu, aż do sprzedaży telefonu nie miałem żadnej
    ryski.

    Noszenie telefonu w tylnej kieszeni - zgoda. Ja zgiąłem telefon w banan
    w ten sposób. Nawet szkło Gorilla Glass było wygięte w pałąk i nie pękło
    :-D Jednakże to doskonały przykład złego traktowania sprzętu. Już tego
    nie czynię. Kosztowna lekcja. Telefony od tamtej pory noszę zawsze w
    kieszeni piersiowej a do prac fizycznych odkładam na bok.

    Aparat kompaktowy z racji swojej kompaktowości nie zyskuje
    nadprzyrodzonej wytrzymałości. Jego też trzeba szanować. Zanim dorobiłem
    się lustrzanki miałem wiele kompaktów. Zawsze do nich była kabura lub
    przy większych - tradycyjna torba np. przypinana do paska przy spodniach
    czy do plecaka. Nie dopuszczałem do zapiaszczenia aparatu. Pewnie, że
    piach potrafi porysować ekran. W końcu przy renowacji felg też się go
    stosuje :-D Porysowany wyświetlacz to pikuś. Drobina piachu spowodowała,
    że w syna aparacie przestał wysuwać się obiektyw w kompakcie. Również na
    własnych błędach chłopak musiał się uczyć. Nie wspomnę, że równie łatwo
    można zniszczyć szkło obiektywu. I co wtedy? Folia na obiektyw? :-)

    Dlatego uważam, że lepiej myśleć i zapobiegać niż kupować protektory na
    wszystko, które wyglądają paskudnie, przeszkadzają, są mało odporne
    mechanicznie zazwyczaj.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 22. Data: 2017-06-12 16:03:40
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 22:44:11 +0200, Marek S napisał(a):

    [...]
    > Dlatego uważam, że lepiej myśleć i zapobiegać niż kupować protektory na
    > wszystko, które wyglądają paskudnie, przeszkadzają, są mało odporne
    > mechanicznie zazwyczaj.

    Owe folie są po to, by sprzętu używać wtedy gdy jest potrzebny, a nie
    wtedy kiedy spełnimy setki warunków, by się przypadkiem nie zarysował.
    Nie wyobrażam sobie, żebym miał nosić specjalną torbę na telefon tylko
    dlatego, że nie mogę go nosić w kieszeni (a w czym nosić, gdy idziesz na
    spacer w krótkich spodenkach i koszulce?) i wtedy właśnie przydaje się
    taka folia, aby porysowanie jej nie odbiło się na telefonie, a koszt
    naprawy zmienia się z kilkuset zł za ekran na kilkadziesiąt za folię.

    Zresztą demonizujesz jakość owych folii, gdyż zapewne miałeś do
    czynienia z najtańszym chłamem, którego pełno, a nie zadałeś sobie
    trudu, aby sprawdzić lepsze jakościowo produkty.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 23. Data: 2017-06-14 19:40:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-12 o 16:03, Sylwester Zarębski pisze:

    > Owe folie są po to, by sprzętu używać wtedy gdy jest potrzebny, a nie
    > wtedy kiedy spełnimy setki warunków, by się przypadkiem nie zarysował.

    Nie przesadzaj z ilością :-)

    > Nie wyobrażam sobie, żebym miał nosić specjalną torbę na telefon

    Ale ja nie noszę żadnej torby na telefon. Ale na aparat - zawsze.

> [...]
    > taka folia, aby porysowanie jej nie odbiło się na telefonie, a koszt
    > naprawy zmienia się z kilkuset zł za ekran na kilkadziesiąt za folię.

    Bez przesady, da się to ogarnąć. Latem też używam telefonów bez
    konsekwencji w postaci rys czy drogich napraw.

    > Zresztą demonizujesz jakość owych folii, gdyż zapewne miałeś do
    > czynienia z najtańszym chłamem, którego pełno, a nie zadałeś sobie
    > trudu, aby sprawdzić lepsze jakościowo produkty.

    Być może. Jak pisałem - nie mam potrzeby używania protektorów. Jedynie
    jak trafi mi się jakiś gratis jak wspomniane szkło hartowane z jakimś
    telefonem to przylepię, popatrzę i wywalę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2017-06-14 23:13:05
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 14 Jun 2017 19:40:20 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > jak trafi mi się jakiś gratis jak wspomniane szkło hartowane z jakimś
    > telefonem to przylepię, popatrzę i wywalę.

    A widzisz, bo pomiędzy tanimi gratisami, a tymi lepszymi jest przepaść.
    I w zasadzie na tym można zakończyć dyskusję, bo cała reszta to już
    gusta i guściki.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 25. Data: 2017-06-15 00:38:30
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-14 o 23:13, Sylwester Zarębski pisze:

    > A widzisz, bo pomiędzy tanimi gratisami, a tymi lepszymi jest przepaść.
    > I w zasadzie na tym można zakończyć dyskusję, bo cała reszta to już
    > gusta i guściki.

    Pewnie masz rację. Nigdy nie przeczyłem, że gratisy są zwykle do bani.
    Jednakże skupiasz się nie na meritum lecz na pobocznej tematyce.
    Skupiłeś się na jakości protektorów a nie na sensowności ich stosowania.
    Moje tezy są następujące:

    1. Jeśli eksploatujesz sprzęt tak, że protektor coś daje, to znaczy, że
    go źle eksploatujesz.

    2. Jeśli już zdecydowałeś się na złą eksploatację aparatu i topisz go w
    błocie, pyle, kanapkach i nosisz w torbie razem z gwoździami, to
    ekscytowanie się tym, że protektor zabezpieczył wyświetlacz jest
    niecelowe skoro będzie on jedyną częścią aparatu jaka nie została
    uszkodzona :-)

    Jeszcze raz przytoczę przypadek aparatu kompaktowego mojego syna. On,
    podobnie jak Titus oraz przypuszczalnie Ty również uznał iż będzie miał
    gdzieś przestrzeganie zasad eksploatacji nazywając je zbędną
    "sterylnością". Nawet nie wiem czy wyświetlacz się porysował, ale
    elektrycznie wysuwany obiektyw zatarł się od turystycznego pyłu. Aparat
    bez etui walał się po kieszeniach, plecakach. Po roku uległ utylizacji.
    Gdyby nie uległ, to zapewne obiektyw porysowałby się od piachu, wody i
    cholera wie czego jeszcze. Nie tędy droga.

    Skomentuję jeszcze protektor na obiektyw na lustrzankach, bo ten z
    drugiej strony omówiliśmy. Kupiłem sobie Hoya Pro na jakiś obiektyw. Na
    inny Marumi DHG (jego następca był do bani). Robiłem foty, początkowo
    uznałem, że są świetne. A jednak nie... Błyszczące/świecące przedmioty
    zyskiwały sporą łunę. Ktoś namówił mnie na B+W. Zakup na 82mm bolał
    finansowo. Skutek jego stosowania był podobny. Może minimalnie lepiej
    było ale ja niuansami się nie interesuję. Tylko kupę kasy straciłem.
    Obecnie żadnych protektorów nie stosuję... Zdaję sobie sprawę, że kilka
    koła na za obiektyw mogę w ten sposób stracić, ale jakość zyskuję.

    Brakuje do kompletu aby ktoś zaczął protektory na body stosować i
    zachwalać. Wtedy ja wymięknę. Zero argumentów bo nie będą miały sensu :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2017-06-15 13:51:21
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 15 Jun 2017 00:38:30 +0200, Marek S napisał(a):

    [..ciach..]

    I właśnie to co napisałeś, to są gusta i guściki, a do tego wyrażone w
    formie "jedynie słusznej drogi".
    Nie zgadzam się z nią w pełnej rozciągłości, bo w moim przypadku koszt
    zakupu folii/szkła vs zysk w komforcie użytkowania i braku
    niepotrzebnych stresów w przypadku np. noszenia sprzętu w kieszeni
    zdecydowanie wypada na plus.
    Mimo, że dbam o sprzęt foto jak i smartfon, to życie pokazało mi, że nie
    uniknę stresujących sytuacji, a taka folia/szkło jest tańsze niż wymiana
    sprzętu (do tego obudowa z silikonu do smartfona i jestem w miarę
    bezpieczny).
    Ty wolisz chuchać i dmuchać na telefon czy aparat foto poprzez unikanie
    pewnych sytuacji, a ja wiedząc, że takich sytuacji nie uniknę, wolę się
    zabezpieczyć w inny sposób, a to już są jak ponownie wspomnę, gusta i
    guściki.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 27. Data: 2017-06-15 19:27:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-15 o 13:51, Sylwester Zarębski pisze:

> [...]
    > pewnych sytuacji, a ja wiedząc, że takich sytuacji nie uniknę, wolę się
    > zabezpieczyć w inny sposób, a to już są jak ponownie wspomnę, gusta i

    Ok, ja to rozumiem. Ale czym zabezpieczysz obiektyw? Mam na myśli nie
    tylko szkło ale i mechanizmy wysuwne kompaktów.

    Chciałem tylko powiedzieć, że taki protektor na wyświetlacz to tylko
    amulet poprawiający poczucie bezpieczeństwa bo nie tylko wyświetlacz
    wchodzi w skład kompakta czy lustrzanki. W chwili gdy "chucham i
    dmucham" na sprzęt, jak to określiłeś, to ochroną obejmuję całość a nie
    wycinek urządzenia, to po pierwsze. Po drugie jeśli nie mam w głowie
    tego, że amulet chroni mój sprzęt, to uważam jeszcze bardziej na to
    gdzie go kładę i jak transportuję. Zyskuję więc drugie ogniwo ochrony :-)

    No ale ok. Rozumiem, że są przyzwyczajenia. Można oczywiście chronić
    zaciekle sam wyświetlacz i porysować, zapiaszczyć i zatrzeć całą resztę
    z hasłem na ustach iż "titusowska sterylność" (cudzysłów bo uważam, że
    dbanie nie oznacza sterylności) jest wrogiem. Problem w tym, że jakoś
    taka strategia budzi mój wewnętrzny sprzeciw :-D :-D Oczywiście każdy
    może postępować jak chce.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2017-06-16 23:59:18
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 19:27:16 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > dbanie nie oznacza sterylności) jest wrogiem. Problem w tym, że jakoś
    > taka strategia budzi mój wewnętrzny sprzeciw :-D :-D Oczywiście każdy

    Obiektyw w kompakcie można zabezpieczyć. Zakładając na niego tuleję z filtrem
    ochronnym. Widziałem takie wynalazki mocowane np do gwintu statywowego, dla aparatów
    gdzie producent tulei nie przewidział. To raz. Dwa, w pozycji "wyłączony" obiektyw
    jest złożony i schowany w obudowie podczas gdy wyświetlacz w większości modeli jest
    cały czas na wierzchu, i podczas normalnego noszenia aparatu na szyi, może ulec
    uszkodzeniu ocierając się np o zapięcie kurtki.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Osobiście zabezpieczam wyłącznie obiektywy, jakimś dobrym filtrem, no i dbam o
    czystość matrycy. I jeszcze wziernika. Reszta, jako mająca zerowy wpływ na jakość
    zdjęć, zupełnie mnie nie interesuje. Ot, tyle że aparaty noszę na mocnych paskach i w
    porządnych torbach.

  • 29. Data: 2017-06-17 00:59:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-06-16 o 23:59, Starzec z Gór pisze:

    > Ot, tyle że aparaty noszę na mocnych paskach i w porządnych torbach.

    ... co Titus nazywa sterylnością a Sylwester "chuchaniem i dmuchaniem".
    A już przez chwilę sądziłem, że coś ze mną musi być nie tak skoro
    podobnie jak Ty postępuję ze sprzętem. Nie jestem zatem sam :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2017-06-17 23:48:07
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 17 czerwca 2017 00:59:53 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > ... co Titus nazywa sterylnością a Sylwester "chuchaniem i dmuchaniem".
    > A już przez chwilę sądziłem, że coś ze mną musi być nie tak skoro
    > podobnie jak Ty postępuję ze sprzętem. Nie jestem zatem sam :-D

    W moim wykonaniu ta sterylność i dmuchanie wygląda tak, że po każdym wypadzie muszę
    czyścić gruntownie sprzęt z piachu, pyłu, często błota...
    Pozdrawiam Marcin