  • 11. Data: 2018-03-13 14:31:38
    Temat: Re: oświetlenie led wzdłóż drogi
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 12:49:49 UTC+1 użytkownik Roman Rogóż napisał:
    > A te lampy mają się rozjaśniać niezależnie tam gdzie delikwent sie
    > pojawia czy rozjaśniać całą trasę bez względu na to gdzie osoba się pojawi ?

    zakładam ze czujniki ruchu bedą na obu końcach wtedy po impulsie startowym rozjasnie
    lampy po kolei od strony która dała impuls az zaswieci całosc na maksa (w czasie
    nazwijmy to 3 sekund). Po ustalonym czasie gdy pacjent sobie juz dojdzie płynnie
    wygasze wszystkie naraz.

    Gdyby tanio sie udało wbudowac czujnik ruchu w każdą lampę to moznaby spróbować
    swiecic tylko te lampy koło pacjenta, albo chociaż wygaszac te które już minie.

    Pomysl jest otwarty, czytam co piszecie :) Lepiej wiecej kabli niz elektroniki.
    Lepiej stany 0/1 niz pwm (ze wzgledu na zakłócenia w długich obwodach).
    Pisałem o raspberry bo to mam opanowane i sobie taka prościznę w pythonie napiszę.
    Arduino musiałbym sie nauczyć wiec raczej niechętnie.

    b.

  • 12. Data: 2018-03-13 18:13:00
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.03.2018 um 12:20 schrieb Adam Wysocki:

> [...]
    >
    > - mniejsza cena i overkill, jakoś nie przemawia do mnie stosowanie pełnego
    > komputera do sterowania diodami (choć to oczywiście nie mój projekt,
    > więc nie ja podejmuję ostateczną decyzję)
    > - AVR pracuje w realtime, co jest ważne przy generacji PWM, podczas
    > gdy userland Linuksa nie (choć myślę, że użycie jednego ze schedulerów
    > realtime -- SCHED_FIFO lub SCHED_RR -- wystarczy)
    > - mniejszy koszt, gdy coś się jednak spali (pamiętajmy, że mamy 70m
    > przewodu podłączonego do czułej elektroniki; oczywiście trzeba to
    > dodatkowo zabezpieczyć, ale to znów pewien kompromis)

    To, że wybrałem Raspi i Arduino to może zboczenie zawodowe, bo tak tu
    mam. Ale oczywiście, do sterowania całością taki nano wystarczy jak
    najbardziej. Raspi bym brał, jakbym chciał to zintegrować z czymś
    większym, choćby przez internet. Arduino kosztuje 10zł za sztukę, a
    nawet mniej, jak kupisz u chińczyka, a przewód nie jest za darmo. Zaletą
    jest też skalowanie, zawsze możesz dodać słupek, albo go usunąć. No i
    wsio jest jednakowe, wystarczy zwielokrotnić płytkę. Rozjeżdżania zegara
    nie bał bym się aż tak, bo słupki będą miały podobną temperaturę.
    Awarię słupka client wyłapie od razu, bo nie dostanie potwierdzenia, w
    razie co można taki słupek wyłączyć ręcznie zwierając RX i TX lokalnie,
    a potem wymienić płytkę lub ją naprawić, jak by coś się stało.

    Ale każdy je jak lubi, jeden lody, drugi salceson ;-)

    Waldek

  • 13. Data: 2018-03-13 19:00:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Da sie tanio i latwo. Plytko zakopany waz gumowy napelniony nie zamarzajaca ciecza.
    Wzrost cisnienia w wezu da sie przerobic na sygnal uruchamiajacy lampe. Drozej ale w
    dalszym ciagu latwo to zakopane petle indukcyjne.

  • 14. Data: 2018-03-13 19:50:48
    Temat: Re: (OT) oświetlenie led wzdłóż drogi
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-03-13 07:57, Budyń wrote:
    > szukam pomysłów na oświetlenie drogi
    (ciap)
    Jeszcze nie powstało, a już jebie po oczach
    "wzdłóż".
    IMO "Wzdłórz" byłoby jaśniejsze.

    ;-)

    Włodek

  • 15. Data: 2018-03-13 20:11:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do Stokrotki na korepetycje chodzi, daj mu spokoj.

  • 16. Data: 2018-03-13 20:39:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.03.2018 o 07:57, Budyń pisze:
    > szukam pomysłów na oświetlenie drogi
    > musze postawić z 10 słupków oświetleniowych małej mocy, zapewne niskich wzdłóż
    drogi dojazdowej do posesji. Długość ze 70m i ciemno jak w d.
    zrób test. weź normalną metrową rurkę spływową do wody fi 30,40 50,
    białą. weknij do niej kawałek paska diodowego albo zarówkę. czy takie
    oświetlenie nie wystarczy?

    > Wymysliłem ze chciałbym sterowac każda lampą indywidualnie a na dodatek z płynnym
    rozjaśnianiem/gaszeniem.
    czujnik ruchu mikrofalowy, możesz cały schować w obudowie (rury) czy
    lampy. nic nie musi wystawać (na działanie środowiska) do tego
    tranzystor, dupny kondensator i masz płynne załączanie wyłączanie.
    jedynie co to potrzebuje to 12 v stałego....

    95% tego co chcesz osiągnąć za mniej niż połowę ceny

    ToMasz

    Ps
    czy ktoś może mnie i koledze powiedziec czy mikrofalowe czyujnki blisko
    siebie nie będą się zakłócały?

  • 17. Data: 2018-03-13 21:16:58
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    drogi dojazdowej do posesji. Długość ze 70m i ciemno jak w d.
    > Wymysliłem ze chciałbym sterowac każda lampą indywidualnie a na dodatek z płynnym
    rozjaśnianiem/gaszeniem. Na końcach dam czujniki ruchu dla informacji czy mam
    swiecic.
    > Sterowanie zapewne z jakiegos raspberrypi, program odpalania lamp sobie napiszę.
    > Wzdłóż drogi pociągnę przewód zasilania 230V i moge dać ze dwie skrętki - bedę miał
    zasilanie i parę przewodow do sterowania zero/jeden.

    > Jaką elektronikę powinienem miec w lampach? Najlepiej jakies tanie gotowce. Lampa
    zasilana na stałe rozjaśnia sie w zadanym czasie po otrzymaniu 1 na sterowaniu
    (regulowanie czasu rozjaśnienia jakies uproszczone, jednorazowe w czasie
    uruchomienia, potencjometr+kondensator?)

    Żeby było trendy to do słupków doprowadź tylko zasilanie, a sterowanie
    zrób radiowo w topologii mesh.

    PS: Nie żartuje, tak się już robi sterowanie oświetleniem dróg.

    Jakub Rakus

  • 18. Data: 2018-03-13 21:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 12:33:31 +0000, cezar napisał(a):
    drogi dojazdowej do posesji.

    > Zainteresuj sie DMX - to takie RS485 dla oświetleniowców.
    > Masz do tego gotowe moduły więc nie będziesz musiał dłubać...
    > Moduły są adresowalne i współdzielą linię sterującą.

    https://www.youtube.com/watch?v=rmgf60CI_ks

    A po 10 latach

    https://www.youtube.com/watch?v=MnL0_CsXncI

    A potem trzeba dobudowac kolejny poziom sterowania

    https://www.youtube.com/watch?v=2IVMKcoDfV8

    J.

  • 19. Data: 2018-03-13 22:35:21
    Od: cezar <c...@t...pl.igonore>

    On 13/03/18 20:16, Jakub Rakus wrote:

    > Żeby było trendy to do słupków doprowadź tylko zasilanie, a sterowanie
    > zrób radiowo w topologii mesh.
    >
    > PS: Nie żartuje, tak się już robi sterowanie oświetleniem dróg.

    Obecnie robi sie IoT ... np LoRa - lub dla bogatych - GSM (Zeby nie
    napisać LTE)

    :-)

    c.

  • 20. Data: 2018-03-14 08:33:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 07:57:36 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > szukam pomysłów na oświetlenie drogi
    > musze postawić z 10 słupków oświetleniowych małej mocy, zapewne niskich wzdłóż
    drogi dojazdowej do posesji. Długość ze 70m i ciemno jak w d.

    Też mam ponad 100metrów takiej drogi i od 10lat myślę jak ją oświetlić i ostatnio na
    represalia przeglądałem lampy solarne
    Ceny już akceptowalne się zrobiły
    Nie myślałeś w tym kierunku?