  • 1. Data: 2011-01-21 12:39:49
    Temat: [ot] PLICBD
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    Witam.
    Nie bardzo wiem gdzie napisać .. może ktoś pokieruje ...

    W tej chwili wielcy operatorzy są podłączeni (chyba) do PLICBD.

    A jak to jest z mniejszymi??

    Na jakim sprzęcie generujecie połączenia do PLICBD??

    Jak Wam poszły testy??

    wg informacji UKE jest to 62 operatorów .. to chyba nie za dużo ;-P
    Nie chce się ludziom, czy są problemy??

    --
    Artur

  • 2. Data: 2011-01-21 16:56:06
    Temat: Re: [ot] PLICBD
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-01-21 13:39, Ziolko pisze:
> [...]
    >
    > Jak Wam poszły testy??
    >
    > wg informacji UKE jest to 62 operatorów .. to chyba nie za dużo ;-P

    Jeden oglada sie na drugiego :)
    Wymagania podlaczenia nie sa duze, ale zintegrowanie tego z uzywanym
    systemem wymaga czasu i jakiegos tam nakladu srodkow. Pojawiaja sie juz
    komercyjne rozwiazania integracji wiec prawdopodobnie niedlugo lawinowo
    reszta tez sie podlaczy do PLICBD.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 3. Data: 2011-01-23 21:16:19
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-01-21 17:56, Andrzej Banach pisze:

> [...]
    > systemem wymaga czasu i jakiegos tam nakladu srodkow. Pojawiaja sie juz
    > komercyjne rozwiazania integracji wiec prawdopodobnie niedlugo lawinowo

    hmm z tego co czytałem, to czas jest do 18 lutego .... to nie wiele
    czasu ....

    teoretycznie każdy kto ma działalność telekomunikacyjna podlega temu.

  • 4. Data: 2011-01-23 21:54:56
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    ziolko <z...@i...pl> wrote:

    > hmm z tego co czytałem, to czas jest do 18 lutego .... to nie wiele
    > czasu ....

    Chyba jednak dłużej:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead24&new
    s_cat_id=289&news_id=6332&layout=8&page=text
    "Prace związane z budową PLI CBD przebiegają zgodnie z przyjętym
    harmonogramem i ich zakończenie planowane jest na koniec I kwartału 2011 r."

    a.

  • 5. Data: 2011-01-23 22:26:58
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-01-21 13:39, Ziolko pisze:
    > Witam.
    > Nie bardzo wiem gdzie napisać .. może ktoś pokieruje ...
    >
    > W tej chwili wielcy operatorzy są podłączeni (chyba) do PLICBD.

    głupie pytanie: to dotyczy tych, którzy mają swoją platformę ? Jak ktoś
    jest resselerem Inotela/gts/nettelekom/cokolwiek to ma cokolwiek wdrażać ?

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 6. Data: 2011-01-23 23:07:40
    Temat: Re: PLICBD
    Od: M <m...@g...com>

    On 23 Sty, 22:16, ziolko <z...@i...pl> wrote:
    > hmm z tego co czytałem, to czas jest do 18 lutego .... to nie wiele
    > czasu ....
    >
    > teoretycznie każdy kto ma działalność telekomunikacyjna podlega temu.

    Każdy, ISP (sam Internet, bez telefonu) również? Takich jest chyba
    sporo...
    Abonenet może wezwać pomocy wysyłając maila i trzeba go zlokalizować
    po adresie IP, czy o co właściwie chodzi?

  • 7. Data: 2011-01-23 23:15:09
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-01-24 00:07, M pisze:

    > Każdy, ISP (sam Internet, bez telefonu) również? Takich jest chyba
    > sporo...
    > Abonenet może wezwać pomocy wysyłając maila i trzeba go zlokalizować
    > po adresie IP, czy o co właściwie chodzi?

    hmm IMHO telefon(voip) chodzi m.in o to kto i skąd dzwoni na 112.
    Ale dopiero sie mam wgryzać ;-(

  • 8. Data: 2011-01-23 23:33:11
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    M <m...@g...com> wrote:

    > Każdy, ISP (sam Internet, bez telefonu) również? Takich jest chyba

    To raczej nie dotyczy dostawców Internetu, tylko telefonicznych:

    "Art. 78. 1. Operator publicznej sieci telefonicznej jest obowiązany
    udostępniać Prezesowi UKE informacje dotyczące lokalizacji zakończenia
    sieci[...]".

    a.

  • 9. Data: 2011-01-23 23:46:13
    Od: M <m...@g...com>

    On 24 Sty, 00:15, ziolko <z...@i...pl> wrote:
    > hmm IMHO telefon(voip) chodzi m.in o to kto i sk d dzwoni na 112.
    > Ale dopiero sie mam wgryza ;-(

    Ale to chyba sprawa operatora VoIP, a nie ISP? Jak klient chce móc
    skutecznie wezwać pomocy tą drogą, to niech rejestrując się u
    operatora VoIP poda mu swój adres. Ale i tak w sytuacji zagrożenia
    Internet może nie działać (np. pożar, powódź lub choćby wypadek
    porażenia prądem - konieczne wyłączenie prądu) i najlepiej robić to z
    komórki.
    Dostarczam tylko Internet stacjonarny, nie mam żadnej numeracji
    telefonicznej, klient jeśli chce może sobie zrobić telefon przez VoIP
    u kogo chce i nawet nie muszę o tym wiedzieć. Muszę cokolwiek robić?
    Czyżby kolejny przepis przeciwko małym firmom (jak kiedyś pełna
    księgowość - art. 55), bo ktoś zapomniał (?) doprecyzować
    "świadczących usługi telefoniczne"?
    A jeśli nie chodzi o szybkie udzielenie pomocy, tylko namierzenie po
    fakcie skąd dzwoniono np. z fałszywym alarmem bombowym (choć głupotą
    byłoby robienie tego z domu), to jest do ustalenia (na podstawie
    danych przechowywanych przez 2 lata) bez żadnych nowych systemów, tak
    samo jak namierza się inne przestępstwa (nawet tak groźne jak
    udostępnianie nielegalnych plików muzycznych).

  • 10. Data: 2011-01-23 23:49:28
    Od: M <m...@g...com>