  • 1. Data: 2012-05-14 23:40:33
    Temat: [ot?] iplus - dobra sila sygnalu, dlaczego zero dostepu do www?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    sytuacja od miesiecy taka:
    srodek duzego miasta, internet iplus, niedaleko 3 BTS-y, polaczene z
    internetem: bez problemu, sila sygnalu: dobra, 3-4 "slupki" na
    pieciostopniowej skali.
    A jednak:
    strony www, poczta i w ogole cala komunikacja lezy; np. w czasie laczenia z
    www, na pasku opery jest info, ze "szuka hosta"... Szuka, szuka, szuka w
    koncu wywala operową biala strone.
    Pingowanie (z zapisem do logów, czesto po pare godzin) przydzielanych
    dynamicznie DNS-ów daje prosty obraz po czesci wyjasniajacy powyzsze: zero
    zwrotki na wysylane do dns-ów pingi , te serwery po prostu nie odpowiadaja,
    gluche, jak pien i to oczywiscie wyjasnia dlaczego np. www nie mozna
    ogladac,nie do wydostania jest z dns-ów ip strony. Tak potrafi byc przez
    kilka minut, potem jest pare minut odpowiedzi na pingowanie dns-ów, strony
    oczywiscie laduja sie, za godzine, dwie znow to samo.

    Czyli wiadomo, o co chodzi: szwankuje dostep do DNS-ów.
    Ale dlaczego? Jaki to ma zwiazek np. z BTS-ami, moze to w tym kurniku cos
    nie hallo?

    W BOK iplusa raz gledza o przeciazeniu sieci smartfonami, bo bez przerwy
    opcjonalnie podlaczonymi do sieci, raz o tym, ze modem usb juz.... za
    stary - faktycznie, ma swoje 4 lata, mowia, ze modem, to jak komorka, trzeba
    wymienic; ale znow inni w BOK mowia, ze to oczywista bzdura, modem sam
    przestawi sie na "swoja" technologie komunikacji. Jest w tym cos na rzeczy,
    bowiem:
    wyjechalem na glucha prowincje, moc sygnalu jeden "slupek", a zero
    powyzszych problemow, internet dziala bardzo OK.

    O co moze chodzic? Dlaczego "zdychaja" w srodku duzego miasta DNS-y?

  • 2. Data: 2012-05-15 13:55:34
    Od: programista z bozej łaski <w...@c...net.org.pl>

    W dniu 14-05-2012 23:40, 1634Racine pisze:

    > O co moze chodzic? Dlaczego "zdychaja" w srodku duzego miasta DNS-y?

    maja jakas stara wersje binda na btsach. ostatnio byl jakies remote
    exploit na btsowe dnsy

    MSPANC

  • 3. Data: 2012-05-15 16:52:03
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 14.05.2012 23:40, 1634Racine pisze:
    > O co moze chodzic? Dlaczego "zdychaja" w srodku duzego miasta DNS-y?

    Spróbuj skorzystać z jakiegoś publicznego DNS i zobacz co się będzie działo.

  • 4. Data: 2012-05-15 22:00:23
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Krzysztof Magosa in news:jotqig$5nv$1@news.task.gda.pl
    > Spróbuj skorzystać z jakiegoś publicznego DNS i zobacz co się będzie
    > działo.

    juz probowalem to robic, ale cos mi sie kopsało, juz nie pamietam co;
    ale zainspirowales mnie do drugiej proby; teraz porobilem testy tym cudem:
    http://code.google.com/p/namebench/
    nie wezme moze 8.8.8.8/8.8.4.4, sprobuje inne podrzucone tym softem i w
    ogole w sieci dnsy (np. 208.67.222.222, 208.67.220.220)
    dam znac co-i-jak.

  • 5. Data: 2012-05-15 22:00:27
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    programista z bozej łaski in news:jotgbk$b85$1@mx1.internetia.pl
    > maja jakas stara wersje binda na btsach. ostatnio byl jakies remote
    > exploit na btsowe dnsy
    > MSPANC

    stara wersja.... Tylko, że przez ponad 3 lata iplus dzialal bez
    najmniejszego problemu, dopiero stosunkowo niedawno wystapila opisana
    dlugotrwajaca awaria dns-owa, dostep do internetu jest, ale do dns-ow kuleje
    makabrycznie.
    (a jako ciekawostke dodam: poprzedzila te awarie inna, takze dlugotrwajaca:
    tym razem bylo to permanentne zrywanie sieci, potrafilo rozlaczyc ok 10 razy
    na minute (!), autolaczenie dawalo info, ze serwer odrzuca polaczenie, w
    koncu laczylo na chwile, zeby za chwile znow rozlaczyc i tak w kolko, potem
    troche spokoju i znow bal z rozlaczaniem; i tak z miesiac, poltora; potem
    nagle jak reka odjął, teraz nie zrywa; za to pojawila sie slepota dns-ow)

    Myslisz, ze teraz, w sprawie dns-ów padli pod exploitem...? I nic o tym nie
    wiedza? Nie reperują? Hm.

    Wazne jest chyba i to, ze nic nie czytam w sieci o kataklizmie iplusa u
    ludzi. Stad moje podejrzenie, ze to moze byc sprawa max lokalna, krag
    zasiegu 3ech btsów kolo mnie. Nagle cos im w nich padlo. Chyba.
    Bo jakos nie chce mi sie wierzyc w obciazenie sieci. Co oczywiscie jest
    mozliwe, ale - nagle? z dnia na dzien? najpierw nagle zrywa polaczenie jak w
    szale (I-a awaria), potem spokoj i znow nagle - slepnace co pare
    minut/godzin dns-y (II-a awaria)?

  • 6. Data: 2012-05-15 23:01:04
    Od: "Andrzej Banach (NET-KOMP)" <andzio@net-komp_kropka_net.pl>

    1634Racine napisal(a):
> [...]
    > nagle jak reka odjął, teraz nie zrywa; za to pojawila sie slepota dns-ow)

    Zapewne monterzy nie sciagneli zimowych oslon z anten btsa. Niestety w
    upalne dni bardzo silnie tlumia sygnal - to moglo byc powodem zrywania
    polaczen. Niedawno ekipy konserwowaly bts'y i pewnie sciagneli feralne
    oslonki.

    > Myslisz, ze teraz, w sprawie dns-ów padli pod exploitem...? I nic o tym nie
    > wiedza? Nie reperują? Hm.
    Myslisz ze tak latwo odwiedzic kilka tysiecy btsow by je w jednej chwili
    przeprogramowac?

    MSPANC :)

  • 7. Data: 2012-05-16 01:06:50
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:jouclo$j8d$1@news.task.gda.pl
> [...]
    > nie wezme moze 8.8.8.8/8.8.4.4, sprobuje inne podrzucone tym softem i w
    > ogole w sieci dnsy (np. 208.67.222.222, 208.67.220.220)

    ZERO POPRAWY. Zmiana dns-ów nie pomaga. BTS-y?

  • 8. Data: 2012-05-16 01:06:53
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Andrzej Banach (NET-KOMP) in
    [..........]
> [...]
    > oslonki.
    > Myslisz ze tak latwo odwiedzic kilka tysiecy btsow by je w jednej chwili

    skoro zmienilem przed chwila dns-y i zero poprawy - to co? jednak bts-y...
    Chyba.

  • 9. Data: 2012-05-16 02:00:23
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 16.05.2012 r. 01:06, 1634Racine pisze:
    > 1634Racine in news:jouclo$j8d$1@news.task.gda.pl
    [...]
    Może to te osłonki, co koledzy pisali.
    Jak nie, to prawdopodobnie bociany. Te wędrowne ptaki akurat wracają z
    zimowania, ale ich białe upierzenie silnie odbija fale, szczególnie
    krótkie sygnały typu zapytanie do DNSa.

    SCNR

  • 10. Data: 2012-05-16 07:56:10

    W dniu 16-05-2012 01:06, 1634Racine pisze:
    > 1634Racine in news:jouclo$j8d$1@news.task.gda.pl
    >

    > ZERO POPRAWY. Zmiana dns-ów nie pomaga. BTS-y?

    sprobuj zasugerowac na infolinii peknieta izolacje na feederze, jesli
    zobacza ze jestes obeznany z tematem napewno zaczna cos robic.