  • 1. Data: 2018-12-05 00:18:50
    Temat: [ot] odkurzacz, moc > 900 W
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    mozna w PL kupic zwykly (bez wielozadaniowosci typu pranie dywanow, etc.)
    odkurzacz moc > 900 W (nie, bo unijny szlaban?)?
    jesli tak - podpowiedz prosze co warto w okolicach > 1600 W.
    jesli nie - co doradzicie na poziomie 900 W?

  • 2. Data: 2018-12-05 04:18:24
    Temat: Re: [ot] odkurzacz, moc > 900 W
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Dec 2018 00:18:50 +0100, 1634Racine napisał(a):
    > mozna w PL kupic zwykly (bez wielozadaniowosci typu pranie dywanow, etc.)
    > odkurzacz moc > 900 W (nie, bo unijny szlaban?)?

    https://www.euro.com.pl/odkurzacze,moc-wejsciowa!100
    0-1299.bhtml

    Tylko nie wiem - stare zapasy, czy "nie przeznaczony do uzytku
    domowego".

    > jesli tak - podpowiedz prosze co warto w okolicach > 1600 W.

    A po co ci wielka moc ?

    J.

  • 3. Data: 2018-12-05 12:02:36
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F. w news:dxxt979rcijo.t1q5xrehm1li.dlg@40tude.net
    [......]
    > A po co ci wielka moc ?

    czy prawda jest poglad: sprawnosc zasysania brudu odkurzacza 900 W jest > =
    odkurzacza 1800 W?

  • 4. Data: 2018-12-05 12:35:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 1634Racine,

    > czy prawda jest poglad: sprawnosc zasysania brudu odkurzacza 900 W jest > =
    > odkurzacza 1800 W?

    ,,Sprawność" mierzona podciśnieniem w worku odkurzacza może być
    podobna. I w laboratoryjnych warunkach wyjdzie nieprawdopodobna siła
    ssania. Ale będzie to związane wprost z konstrukcją ssawki, która
    będzie nie do przesunięcia na wykładzinie winylowej (miękkiej).

    Ja jednak wolę ssawki które aż tam mocno w podłoże się nie wpijają a
    dobre oczyszczanie wolę zawdzięczać mocy odkurzacza i nie siłować się
    przy odkurzaniu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2018-12-05 14:36:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 05 Dec 2018 00:18:50 +0100, 1634Racine wrote:

> [...]
    > jesli tak - podpowiedz prosze co warto w okolicach > 1600 W.
    > jesli nie - co doradzicie na poziomie 900 W?

    Na pl.misc.budowanie był nie tak dawno temu obszerny wątek o odkurzaczach
    co same po domu latają. Warto się zapoznać przed zakupem czegokolwiek
    innego.

    Mateusz

  • 6. Data: 2018-12-05 16:29:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. w news:dxxt979rcijo.t1q5xrehm1li.dlg@40tude.net
    [......]
    >czy prawda jest poglad: sprawnosc zasysania brudu odkurzacza 900 W
    >jest > = odkurzacza 1800 W?

    Nie wiem.

    Ale ... jesli odkurzacz 300W slabo ciagnie, 500W slabo ciagnie, 700W
    ... no, 900W dobrze ciagnie ... to czy 1800 ma jakies zalety ?

    Liczby przykladowe.

    J.

  • 7. Data: 2018-12-05 16:40:13
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Miesiąc temu miałem taki sam dylemat.

    Najpierw w internecie znalazłem tego Sencora (1400 Wat !!!):
    https://mediamarkt.pl/agd-male/odkurzacz-sencor-svc-
    45-gr-eu2
    Ale po obejrzeniu go w markecie to stwierdziłem że to chińska tandeta.

    I zanabyłem tego Zelmera:
    https://www.morele.net/odkurzacz-zelmer-odyssey-zvc3
    07xt-1522843/
    Pomimo że ma tylko 890 Wat to siła ssania jest bardzo duża.
    Po za tym jest solidnie wykonany, plastik jest gruby, a nie taka tandeta jak w
    Sencorze.

    Producent Zelmera daje na ten odkurzacz 4 lata gwarancji.

  • 8. Data: 2018-12-05 18:25:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.12.2018 o 00:18, 1634Racine pisze:
> [...]
    > jesli tak  - podpowiedz prosze co warto w okolicach > 1600 W.
    > jesli nie - co doradzicie na poziomie 900 W?

    Ja nie mam dywanów i spokojnie mogę polecić odkurzacz automatyczny z
    mapowaniem. Nie ciągnie tak jak zwykły odkurzacz, ale jego
    systematyczność sprawia, że nie ma takiej potrzeby.

    W domu zrobiliśmy instalacje pod centralny, ale od trzech miesięcy kiedy
    jeździ automat, to wydaje się zbędną.

    Na pl.misc.budowanie był wątek o tym.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-12-05 19:00:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 12:02:52 UTC+1 użytkownik 1634Racine napisał:
    > J.F. w news:dxxt979rcijo.t1q5xrehm1li.dlg@40tude.net
    > [......]
    >

    > czy prawda jest poglad: sprawnosc zasysania brudu odkurzacza 900 W jest > =
    > odkurzacza 1800 W?

    Pamiętasz PRLowskie odkurzacze?
    "Moc ssania" miały wystarczającą raczej.
    Teraz w domu nie mam ani jednego dywanu czy innej wykładziny ale za PRL to w każdym
    pokoju dywan leżał i ówczesne odkurzacze dawały rade
    A teraz sprawdź jaka moc silnika miały tamte odkurzacze

  • 10. Data: 2018-12-05 19:36:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]

    >PRL to w każdym pokoju dywan leżał i ówczesne odkurzacze dawały rade
    >A teraz sprawdź jaka moc silnika miały tamte odkurzacze

    Mala, ale niedawno mialem w reku odkurzacz sprzed lat - on "wcale nie
    ciagnal".

    Tylko mialem wrazenie, ze to wina weza, bo bez weza to na wlocie jakos
    ssal.

    No i te z PRL fajnie dmuchaly, mozna sie bylo pobawic.

    J.