  • 1. Data: 2009-10-15 20:42:45
    Temat: parowary itp.
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Mam takie pytanie, a nie znalazlem lepszej grupy:(
    Jak sie ma gotowanie na sprzecie typu parowar w stosunku do gotowania na
    gazie.......chodzi o to czy taniej , drozej , czy tak samo to wychodzi
    ekonomicznie?
    Mniej wiecej oczywiscie........
    Pozdro

    --
    j...@p...pl / gg: 207344
    http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

  • 2. Data: 2009-10-15 22:43:48
    Temat: Re: parowary itp.
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Jacek23 pisze:
> [...]
    > Jak sie ma gotowanie na sprzecie typu parowar w stosunku do gotowania na
    > gazie.......chodzi o to czy taniej , drozej , czy tak samo to wychodzi

    Rozumiem, ze chodzi o parowar elektryczny? Liczenie pobranej mocy,
    uwzglednianie kalorycznosci gazu w danym miejscu, strat na ogrzewanie
    powietrza, roznic w cisnieniu pary etc. jak dla mnie zakrawa na
    maksymalny masochizm matematyczny po ktorym i tak pewnie wyjdzie, ze nie
    warto bylo sobie tym zawracac glowy. Chyba ze tak akademicko.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2009-10-15 23:09:11
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Jacek23 wrote:
    > Mam takie pytanie, a nie znalazlem lepszej grupy:(

    pl.rec.dom ?

  • 4. Data: 2009-10-15 23:35:31
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    o dziekuje:)

  • 5. Data: 2009-10-16 09:20:29
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Jak sie ma gotowanie na sprzecie typu parowar w stosunku do gotowania na
    > gazie.......chodzi o to czy taniej , drozej , czy tak samo to wychodzi
    > ekonomicznie?

    Powinienes to raczej rozpatrywac pod katem "jak smaczniej" ;-). Liczenie
    niewiele tutaj da.
    Parowar przede wszystkim gotuje szybciej, bo w wyzszej temperaturze. A po
    drugie gotuje na parze, czyli smak produktów jest zdecydowanie lepszy
    poniewaz "nie ucieka" do wody... Spróbuj warzyw z parowaru i gotowanych w
    garnku, zobaczysz, choc bardziej poczujesz, kolosalna róznice (choc pewnie
    próbowales)...

  • 6. Data: 2009-10-16 10:08:36
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

> [...]
    > garnku, zobaczysz, choc bardziej poczujesz, kolosalna róznice (choc pewnie

    niestety nie jestem bogaty, ani nawet dobrze nie zarabiam i jesli gotowanie
    na parowarze ma mnie kosztowac np. 30-50% wiecej niz na gazie to sory:(
    niestety takie zycie, a o "smacznosci" dan z parowara jestem przekonany bo
    juz jadlem.

  • 7. Data: 2009-10-16 12:51:40
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > sory:(
    > niestety takie zycie, a o "smacznosci" dan z parowara jestem przekonany bo

    mozna bezpiecznie zalozyc ze ugotowanie w wodzie
    potrzebuje wiecej energii niz na samej parze

    jak gotujesz na pradzie, to nie powinienes "doplacac"
    chyba ze tak posmakuje ze zaczniesz wiecej gotowac

    jak gotujesz na gazie co prad zawsze bedzie drozszy
    chyba ze sa parowary na gaz?

  • 8. Data: 2009-10-16 13:56:06
    Od: "mm" <t...@p...fm>

    Uzytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisal w wiadomosci

> [...]

    szybkowar jest najoszczedniejszy pod wzgledem zuzycia gazu jak i czasu
    gotowania

  • 9. Data: 2009-10-16 14:28:27
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Robert_J pisze:

> [...]
    > poniewaz "nie ucieka" do wody... Spróbuj warzyw z parowaru i gotowanych
    > w garnku, zobaczysz, choc bardziej poczujesz, kolosalna róznice (choc

    Są jeszcze "półśrodki" w postaci garnków lub wkładek do gotowania na
    parowarze... na dole garnka jest woda, nad tym sitko, na którym się daje
    potrawę... całość się przykrywa, i gotuje na normalnej kuchecne...

    Ale to chyba nieco ot...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 10. Data: 2009-10-16 14:44:35
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > niestety nie jestem bogaty, ani nawet dobrze nie zarabiam i jesli
    > gotowanie na parowarze ma mnie kosztowac np. 30-50% wiecej niz na gazie to
    > sory:(

    No nie przesadzaj :-). To gotujesz dla pulku wojska? Ile Cie kosztuje
    gotowanie na gazie? Nawet jesli na parowarze wyjdzie 2 razy drozej to i tak
    sa to niewielkie kwoty...