  • 1. Data: 2019-11-05 13:50:56
    Temat: [pewnie było] Żel do zalania elektroniki
    Od: k...@g...com

    Pewnie było, ale co tam... Spaliła mi się ładowarka indukcyjna szczoteczki do zębów,
    okazało się że nie jest na 230V... Tzn. momentalnie wybuchł elektrolit, poza tym
    niewiele tam jest więc mam nadzieje naprawić, ale pozostaje kwestia tego żelu
    wodoodpornego. W internecie znalazłem tylko jakieś wiadra 5-litrowe... Macie jakiś
    patent na to? Idealnie coś dostępnego również w USA. Oczywiście oprócz zalania klejem
    termincznym :)

    P.

  • 2. Data: 2019-11-05 14:25:56
    Temat: Re: [pewnie było] Żel do zalania elektroniki
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-05 o 04:50 -0800, k...@g...com napisał:
> [...]
    > internecie znalazłem tylko jakieś wiadra 5-litrowe... Macie jakiś
    > patent na to? Idealnie coś dostępnego również w USA. Oczywiście

    Propozycja mało "profesjonalna", ale zdajesz się szukać właśnie czegoś w
    stylu McGyver...

    20 lat temu potrzebowałem na szybko zabezpieczyć mały układ pracujący w
    zewnętrznych, mocno wilgotnych warunkach. Z braku czegokolwiek lepszego
    pod ręką, zalałem całość... świecą. Zdało egzamin, bo układ działał
    kilkanaście miesięcy (potem został zlikwidowany).

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-11-05 14:29:13
    Od: k...@g...com

    On Tuesday, November 5, 2019 at 2:25:57 PM UTC+1, Mateusz Viste wrote:
    > 20 lat temu potrzebowałem na szybko zabezpieczyć mały układ pracujący w
    > zewnętrznych, mocno wilgotnych warunkach. Z braku czegokolwiek lepszego
    > pod ręką, zalałem całość... świecą. Zdało egzamin

    Pomysł niby dobry ale on jeden minus - jesli coś się w środku grzeje (a nie wiem czy
    tak faktycznie jest - pamiętam jednak ze podstawka robiła się lekko cieplejsza) to
    wszystko spłynie...

  • 4. Data: 2019-11-05 14:35:50
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-05 o 05:29 -0800, k...@g...com napisał:

    > Pomysł niby dobry ale on jeden minus - jesli coś się w środku grzeje
    > (a nie wiem czy tak faktycznie jest - pamiętam jednak ze podstawka
    > robiła się lekko cieplejsza) to wszystko spłynie...

    W moim przypadku "coś" się grzało - jakiś 7805 (a może 7812, nie
    pamiętam). Przy odpowiedniej grubości świecy problem znika - topi
    się tylko kilka mm na styku z układem, przy czym ta topliwa część
    nigdzie nie wypływa bo jest trzymana przez resztę.

    Zaznaczam jednocześnie, że nie mam żadnego pojęcia o właściwościach
    elektrochemicznych świecy. U mnie (małe napięcie) zdało egzamin.

    Mateusz

  • 5. Data: 2019-11-05 23:21:38
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

> [...]
    patent na to? Idealnie coś dostępnego również w USA. Oczywiście oprócz zalania klejem

    A zwykłego gęstego smaru a'la ŁT40 próbowałeś?

    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2019-11-05 23:34:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-11-05 o 23:21, Grzexs pisze:

    > A zwykłego gęstego smaru a'la ŁT40 próbowałeś?

    No właśnie... kilka lat temu kupiłem przewód sygnałowy w żelu i
    poprosiłem o jakąś zalewę coby połączenia zabezpieczyć (czujnik poziomu
    wody w studni). Dostałem kartusz czegoś co myślałem, że będzie właśnie
    jakąś zalewą. A to miało konsystencję właśnie ŁT43. I do dziś takie
    jest. Sprawdziło się bardzo dobrze.

    Teraz tak szukam, aby pokazać, ale jakoś nie widzę.

    Robert

  • 7. Data: 2019-11-06 10:05:20
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    k...@g...com wrote:

> [...]
    > internecie znalazłem tylko jakieś wiadra 5-litrowe... Macie jakiś patent
    > na to? Idealnie coś dostępnego również w USA. Oczywiście oprócz zalania

    Czemu nie żywica epoksydowa?

  • 8. Data: 2019-11-06 10:06:52
    Od: k...@g...com

    On Wednesday, November 6, 2019 at 10:05:23 AM UTC+1, Queequeg wrote:
    > Czemu nie żywica epoksydowa?

    A jak się znowu coś zepsuje to jak naprawisz? Będe szlifować kilka dni? :D

  • 9. Data: 2019-11-06 10:26:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > A zwykłego gęstego smaru a'la ŁT40 próbowałeś?

    Jeśli masz tam gumowe uszczelki, to ŁT je wykończy.

    P.P.

  • 10. Data: 2019-11-07 00:14:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Teraz tak szukam, aby pokazać, ale jakoś nie widzę.

    To jest zwykle wazelina techniczna. Tym się właśnie zabezpiecza kable
    sygnałowe, które mają leżeć w ziemi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa