  • 1. Data: 2016-04-02 15:05:26
    Temat: pieciocyfrowy numer telefonu w Poznaniu
    Od: "raczek" <r...@p...pocztowa.pl>

    W Poznaniu do sześciocyfrowych numerów w TPSA dodawało się pod koniec lat
    90-tych cyfrę 8, a później jeszcze 61, a co było w latach 80-tych?
    Znalazłem starą wizytówkę z pięciocyfrowym numerem i nie wiem jak go
    później przekształcano w sześciocyfrowy? Jestem ciekaw czy numer jeszcze
    działa ;)
    Tel jest zapisany jako 472-72

  • 2. Data: 2016-04-02 15:49:17
    Temat: Re: pieciocyfrowy numer telefonu w Poznaniu
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2016-04-02 o 15:05, raczek pisze:
> [...]
    > Znalazłem starą wizytówkę z pięciocyfrowym numerem i nie wiem jak go
    > później przekształcano w sześciocyfrowy? Jestem ciekaw czy numer jeszcze

    To numer z centrali Jeżyce, onegdaj stał tam (jako ostatni w Poznaniu)
    Strowger - chyba nawet AA. Pięciocyfrowe numery na Jeżycach chodziły do
    około 1991-1992 roku. Numery na sześciocyfrowe były przerabiane w ten
    sposób, że po czwórce dodawano siódemkę. Potem dodano do wszystkich
    ósemkę z przodu ale (jeśli dobrze pamiętam), była to raczej połowa lat
    '90 niż koniec. Zatem numer, który podajesz w nowej notacji powinien
    wyglądać 847-72-72.

    --
    Ślązak

  • 3. Data: 2016-04-02 18:57:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-04-02 o 15:49, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > ósemkę z przodu ale (jeśli dobrze pamiętam), była to raczej połowa lat
    > '90 niż koniec. Zatem numer, który podajesz w nowej notacji powinien

    Dobra, to kto już dzwonił na ten numer?;)

  • 4. Data: 2016-04-02 21:07:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2016 15:05:26 +0200, raczek napisał(a):
    > W Poznaniu do sześciocyfrowych numerów w TPSA dodawało się pod koniec lat
    > 90-tych cyfrę 8, a później jeszcze 61, a co było w latach 80-tych?

    W Poznaniu to nie wiem, ale we Wroclawiu funkcjonowaly takie numery
    (3-...) razem z 6-cyfrowymi - chyba przez cale lata 80-te.

    A dalej to mnie pamiec zawodzi - zmienili je 6-cyfrowe, czy od razu
    na 7.

    J.

  • 5. Data: 2016-04-03 22:49:56
    Od: "raczek" <r...@p...pocztowa.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ósemkę z przodu ale (jeśli dobrze pamiętam), była to raczej połowa lat
    > '90 niż koniec. Zatem numer, który podajesz w nowej notacji powinien

    Dzięki za informacje, czy w jeszcze jakichś dzielnicach w Poznaniu
    chodziły numery pięciocyfrowe?
    ósemkę doklejano jakoś w 1996-1998

  • 6. Data: 2016-04-04 11:28:50
    Od: Telesfor Baudot <T...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

> [...]
    > ósemkę z przodu ale (jeśli dobrze pamiętam), była to raczej połowa lat
    > '90 niż koniec. Zatem numer, który podajesz w nowej notacji powinien

    Ten jest jeżycki, ale dosyć długo funkcjonowały też 5-cyfrowe na "5" w
    Śródmieściu zamieniane potem chyba na "52".

    --
    Telesfor

  • 7. Data: 2016-04-04 13:43:30
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2016-04-04 o 11:28, Telesfor Baudot pisze:

    > Ten jest jeżycki, ale dosyć długo funkcjonowały też 5-cyfrowe na "5" w
    > Śródmieściu zamieniane potem chyba na "52".

    Tak. Jakieś ruchy były też na Centrali Grunwald II (okolice
    Senatorskiej/Kanclerskiej?) ale za diabła nie pamiętam już co z tymi
    "szóstkami" było wachlowane. "Szóstki" Grunwald I i II oraz Łazarz
    chodziły na Pentacontach, a potem na E10A? Co robiła na Engeströma
    centrala OCB E-10B? Jakieś tranzyty podobnie, jak na 23 Lutego? Bo
    Strowgera abonenckiego na Jeżycach zamieniono chyba od razu na S12.

    --
    Ślązak

  • 8. Data: 2016-04-07 20:06:05
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    > (3-...) razem z 6-cyfrowymi - chyba przez cale lata 80-te.
    >
    > A dalej to mnie pamiec zawodzi - zmienili je 6-cyfrowe, czy od razu

    Od razu na siedmiocyfrowe. Zresztą to były przy okazji pierwsze numery
    siedmiocyfrowe we Wrocławiu. 3xxxx -> 343xxxx. Sam miałem kiedyś taki
    numer. Podczas przenoszenia można było dzwonić na pięcio- i na
    siedmiocyfrowy. Nie mam pojęcia jak rozwiązali kwestię 34xxx.

    Pamiętam, że marszruta potrafiła trwać 45 s, gdy się dzwoniło na
    siedmiocyfrowy.

    Wszystko się działo tak jakoś w latach 1996-1998, dokładnie nie pamiętam.

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2016-04-12 19:49:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Apr 2016 20:06:05 +0200, Grzexs napisał(a):
> [...]
    > numer. Podczas przenoszenia można było dzwonić na pięcio- i na
    > siedmiocyfrowy. Nie mam pojęcia jak rozwiązali kwestię 34xxx.

    Byc moze takich nie bylo, i dlatego wlasnie wybrali 34.
    A poza tym z temporyzacja, czyli wykrywaniem konca wprowadzania nr
    telefonie sobie radza dosc dobrze.

    > Pamiętam, że marszruta potrafiła trwać 45 s, gdy się dzwoniło na
    > siedmiocyfrowy.
    > Wszystko się działo tak jakoś w latach 1996-1998, dokładnie nie pamiętam.

    A tak swoja droga to mniej wiecej w tych latach cos zmienili i
    marszruta z Wroclawia do Klodzka znikla - sekunde moze trwalo
    laczenie.

    J.

  • 10. Data: 2016-04-13 21:59:15
    Od: i...@p...pl

    W dniu wtorek, 12 kwietnia 2016 19:49:34 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > A tak swoja droga to mniej wiecej w tych latach cos zmienili i
    > marszruta z Wroclawia do Klodzka znikla - sekunde moze trwalo
    > laczenie.

    R2-->SS7

    Ircys