  • 1. Data: 2016-05-26 21:38:55
    Temat: pir - czujnik ruchu wykrywa nieistniejący ruch
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    tydzień temu prosiłem o pomoc w budowie urządzenia, które po wykryciu
    ruchu zatelefonuje do mnie.
    Zrobiłem sobie coś takiego z czujnika ruchu przystosowanego do
    współpracy z arduino. działa. tyle że wykrywa nieistniejący ruch. znaczy
    śpię sobie spokojnie a alarm telefonuje. patrzę w kamery - brak ruchu.
    Kupiłem polecaną przez kogoś gotową czujkę pir - gsm. to samo. 38
    alarmów w ciągu doby. Czujka stoi w sklepie, 50m2 brak ruchu, brak
    źródeł ciepła. co cholerstwo widzi? odbicia przez szybę? diody ir kamer?
    (które i tak świecą albo nie świecą, nie przełączają się co 30 minut)
    Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. wsadziłem czunik pir-gsm do
    szuflady. też widzi ruch. ale już tylko 2 - 3 razy na dobę

    Czy coś mogę sam poprawić? oficjalnie urządzenie niema regulacji
    czułości. czy można jakoś zamienić obszar "widzenia" PIRa na kurtynę,
    albo linie?

    ToMasz

    PS duża "czujka" alarmu, taka na 12v działa stabilnie od 20 lat. Bez
    fałszywych alarmów

  • 2. Data: 2016-05-26 21:55:06
    Temat: Re: pir - czujnik ruchu wykrywa nieistniejący ruch
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-26 o 21:38, ToMasz pisze:
> [...]
    > albo linie?
    >
    > ToMasz
    >
    > PS duża "czujka" alarmu, taka na 12v działa stabilnie od 20 lat. Bez

    Gówna się nie tyka. Jak chcesz mieć zrobione dobrze to trzeba sięgnąć po
    sprawdzone, profesjonalne rozwiązania.

    Najtańszym i zarazem pewnym w działaniu takim rozwiązaniem jest
    centralka Satel Micra + dobre czujki ruchu. Łączny koszt ok. 800zł.

    Jakie czujki wybrać to zależy od obiektu oraz od zakłóceń jakie mogą się
    tam pojawiać.

    Wszystkie te chińskie gówna to tylko strata kasy, strata czasu i nerwy.

  • 3. Data: 2016-05-26 22:53:06
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 26-05-2016 21:55, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > tam pojawiać.
    >
    > Wszystkie te chińskie gówna to tylko strata kasy, strata czasu i nerwy.

    Tanio w zakupie często oznacza drogie w eksploatacji. Teraz możesz
    zatrudnić dodatkowego człowieka, który będzie pilnował który alarm
    jest prawdziwy.
    A poważniej, zrobić czujkę PIR która nie wygeneruje fałszywego alarmu,
    to jest sztuka. Kiedyś używałem czujek PIR firmy Crow, prawidłowo ustawione
    mają zero fałszywych alarmów przez całe lata pracy.
    Niedrogie i dobre.
    Z tandety chińskiej wywalić obwód PIR i zastąpić dobrą czujką.
    K.

  • 4. Data: 2016-05-26 23:15:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 May 2016 21:38:55 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > Kupiłem polecaną przez kogoś gotową czujkę pir - gsm. to samo. 38
    > alarmów w ciągu doby.

    Upewnij.się, czy te fałszywe alarmy nie wynikają z zakłóceń z gsm
    jakie mają wpływ na czujkę. Masz możliwość zasilenia tylko samej
    czujki bez modułu gsm? Czujka zamknięta w szufladzie nie powinna nic
    zgłaszać.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-05-27 00:38:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W lazience najtansza czujka ruchu z marmetu wlacza swiatlo. Nie zauwazylem zeby zyla
    wlasnym zyciem. Jesli to ma byc do powaznych zastosowan to kup czujke podwojna.
    Podczerwien i mikrofale. Daje sygnal jak obydwa detektory jednoczesnie wykryja ruch.

  • 6. Data: 2016-05-27 08:09:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tanio w zakupie często oznacza drogie w eksploatacji. Teraz możesz

    Tego się obawiałem. takie czujki włączają mi światełko nocne w łazience
    kuchni i korytarzu. od 1.5 roku. zero fałszywych załączeń. może się
    trafić załączenie jak jestem w pracy, albo śpię. ale w czasie kiedy są
    domownicy - nigdy się nie zdarzyło. coś mi sie jednak wydaje że nie
    tylko tandetna jakość ma wpływ na takie a nie inne działanie.

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-05-27 22:48:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Do wszytkich: A gdybym tak ów nadajnik gsm, chciał bez lutowania
    połączyć ze starym istniejącym alarmem. czyli jeśli alaram jest
    wzbudzony, wyje syrena... to jak oszukać czujnik PIR że wystąpił ruch?
    Poświecić w niego pilotem TV? "podgrzać" przed jego "okiem" 5 watowy
    rezystor?

    ToMasz

  • 8. Data: 2016-05-27 22:53:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-27 o 22:48, ToMasz pisze:
> [...]
    > wzbudzony, wyje syrena... to jak oszukać czujnik PIR że wystąpił ruch?
    > Poświecić w niego pilotem TV? "podgrzać" przed jego "okiem" 5 watowy
    Wystarczy że popatrzysz na niego, a dokładnie to wystarczy że zajrzysz
    mu w "oko" :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2016-05-28 01:35:17
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > wzbudzony, wyje syrena... to jak oszukać czujnik PIR że wystąpił ruch?
    > Poświecić w niego pilotem TV? "podgrzać" przed jego "okiem" 5 watowy

    Wejść w pole widzenia czujki PIR z definicji powinno wywołać zadziałanie.
    Czujnik jest czuły na falę 10.7um. Pilot do TV to jakieś 880nm.
    K.

  • 10. Data: 2016-05-28 09:06:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 May 2016 01:35:17 +0200, John Smith napisał(a):

    > to jak oszukać czujnik PIR że wystąpił ruch?

    Mach?ąć dłonią przed nim.
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a