  • 1. Data: 2016-08-23 09:12:35
    Temat: piszczacy zasilacz
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Ostatnio cos mi zaczelo piszczec w zasilaczu ATX Fortron 350. I nie jest to
    wiatraczek. Piszczą pewnie cewki. Co ciekawe podczas pracy na komputerze
    przy przewijaniu okna (scroll) piszczenie zmienia ton (niższe, wyzsze...)
    Czy jego dni są policzone? Napięcia wydają się w normie, chociaz 12V jest
    dosc wysokie rzedu 13V. Komputer jest slabo obciazony (slabiutka karta
    graficzna, proc E8400, 1xSSD 2xHDD, DVD-ROM i nic wiecej).

    Pzdr

  • 2. Data: 2016-08-23 16:39:58
    Temat: Re: piszczacy zasilacz
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą miumiu naskrobał(a):

> [...]
    > dosc wysokie rzedu 13V. Komputer jest slabo obciazony (slabiutka karta
    > graficzna, proc E8400, 1xSSD 2xHDD, DVD-ROM i nic wiecej).

    Możesz zlikwidować to piszczenie za pomocą kleju silikonowego "na gorąco".
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz uciekając przed Gestapo wbiegł na dach. Noga mi się jednak

  • 3. Data: 2016-08-23 22:37:07
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-08-23 o 16:39, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Możesz zlikwidować to piszczenie za pomocą kleju silikonowego "na gorąco".
    Przez te kratki w obudowie lać? ile?

  • 4. Data: 2016-08-23 23:19:43
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Jawi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Przez te kratki w obudowie lać? ile?

    Do ogłupienia.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2016-08-24 07:24:53
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Możesz zlikwidować to piszczenie za pomocą kleju silikonowego "na gorąco".

    WYmienilem wczoraj na nowy modecom 600W silver 80. I cisza jak makiem zasial
    ;) Rozkrecilem ten stary zasilacz i okazalo sie, ze ma dwa spuchniete
    kondensatory elektrolityczne. Czyli pewnie dlugo by nie pociagnal a na pewno
    nie trzymalby parametrow. Po wymianie kondensatorow i zasilikonowaniu cewek
    nada sie jeszcze na sytuacje awaryjne :)

    Pzdr

  • 6. Data: 2016-08-24 19:03:29
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą miumiu naskrobał(a):

    > Po wymianie kondensatorow i zasilikonowaniu cewek
    > nada sie jeszcze na sytuacje awaryjne

    O!!! To jest prawidłowe podejście do sprzętu.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Stirlitz szedł ulicami Berlina w radzieckim mundurze. Obok przemknęli

  • 7. Data: 2016-08-24 21:52:17
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik " ...:::WISKOLER:::..." napisał:

    > O!!! To jest prawidłowe podejście do sprzętu.

    Niekoniecznie. W stosunku do całego komputera cena zasilacza jest niewielka.
    Nie ma co ryzykować, a utrata danych może bć bardzo bolesna. Mnie ten
    zasilacz wydaje się mocno podejrzany. Te przetwornice pracują na
    częstotliwościach niesłyszalnych dla człowieka. Jeśli słychać to oznacza
    zmianę parametrów któregoś z elementów układu około transformatora. To źle
    wrózy.

    Pzdr

  • 8. Data: 2016-08-25 10:41:08
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jawi" napisał:

    > Przez te kratki w obudowie lać? ile?

    Nalej sobie oleju ... do głowy, jeśli to mozlwe przez kratki.
    Pzdr

  • 9. Data: 2016-08-25 12:42:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-24 o 21:52, Kamil pisze:

> [...]
    > na częstotliwościach niesłyszalnych dla człowieka. Jeśli słychać to
    > oznacza zmianę parametrów któregoś z elementów układu około

    A co ma do rzeczy transformator w przetwornicy impulsowej?

    Przecież była informacja o elektrolitach - i tu najczęściej jest źródło
    problemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-08-26 00:29:55
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Przecież była informacja o elektrolitach - i tu najczęściej jest źródło
    > problemu.

    Była informacja:

    "cos mi zaczelo piszczec w zasilaczu"

    Piszczącego elektrolitu raczej nie spotkałem. Czytaj uważnie wątek. Nawet
    jeśli rlrktrolit to z częstotlwością pracy przetwornicy.

    pzdr